usb wlan adapter verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Final Frag
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 18:09
Goedemorgen allemaal

Ik ben tijdens mijn verhuis moeten overschakelen op wifi op mijn desktop computer. Er was geen mogelijkheid om op een nette manier een kabel naar daar te krijgen. Ik heb daarvoor de volgende usb wlan adapter gekocht: tp-link wn822n (pricewatch: TP-Link TL-WN822N)

Ik heb via de website van tp-link de driver voor windows 7 gedownload en geinstalleerd en daarna het toestel aangesloten. Hij vind mijn draadloos netwerk (en vele anderen) en ik kan ermee verbinding maken. Perfect.

Maar na een minuut of 2 verliest hij plots de verbinding, wanneer ik dan in de taskbar op het wifi icoontje klik, ziet hij ook helemaal geen draadloze verbindingen meer, niet de mijne en ook niet die van de buren.

Wanneer ik de usb eruit haal en weer insteek (of via netwerkcentrum even uitschakel en weer inschakel) dan doe hij het weer een dikke minuut.

Ik ging ervan uit dat dit aan het toestelletjes lag, dus heb ik deze met een vriend eens meegegeven. Deze heeft hem getest op een linux machine en het ding werkte perfect. Als test heeft hij er 2GB mee gedownload.

Nog eens op mijn systeem geprobeerd maar hij blijft uitvallen na 1-2 minuten.

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Kijk eens even naar de drivers voor je usb controller, en download de nieuwe drivers van de leverancier van usb wlan kaartje op de leveranciers webpagina.

Dan weet je zeker dat dit de juiste zijn, hetzelfde geld voor de usb controller

• Final Frag
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 18:09
Voor het kaartje had ik de drivers van tp-link gedownload. Voor men usb controller zal ik eens kijken of daar andere voor zijn.