Toon posts:

Hulp nodig met moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hulp nodig met de selectie van mijn moederbord, ik heb een GigaByte Z77P-D3 aangeschaft voor mijn Cooler Master Elite 431 Plus, maar aangezien dit de eerste PC is die ik in elkaar zet, dacht ik dat alle ATX moederborden dezelfde maat waren. Tot mijn schrik was dit moederbord te klein en nu zit ik met een complete computer zonder moederbord. Hoe kan ik erachter komen of kan iemand mij helpen welke ATX-moederborden wel in een Cooler Master Elite 431 passen? Alvast bedankt :)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:59

Ravefiend

Carpe diem!

Het moederbord is toch echt een ATX form factor volgens de website van Gigabyte: ATX Form Factor; 30.5cm x 21.5cm. Zelfs al mocht het een mATX formaat zijn, dan nog zou het wel passen in je case ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat er 7 gaten zijn in het moederbord en maar 6 van die gaten kloppen voor de schroeven. De enige manier waarop het kan is als ik die ene openlaat maar dat mag toch niet?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-03 19:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:39:
Het probleem is dat er 7 gaten zijn in het moederbord en maar 6 van die gaten kloppen voor de schroeven. De enige manier waarop het kan is als ik die ene openlaat maar dat mag toch niet?
Tuurlijk mag dat. Je moet er gewoon voor zorgen dat het stevig vastzit(en dat is het met 6 schroeven), maar bovenal dat er geeneen afstandsbusje het moederbord raakt, waar er geen gat zit! Dus heb je 6 afstandsbusjes gestoken, dan moet je ook 6 schroeven in hebben kunnen steken. Raakt zo'n busje toch het moederbord, dan heb je gegarandeerd kortsluiting en kun je je moederbord mollen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het wel uit als de rand van het moederbord zelf de kast raakt? Want hij raakt de expansie slots net wel of net niet, maar de 6 schroeven zitten wel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 08:21 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
In principe zit het moederbord altijd strak tegen de achterkant/IO-panel/exp. slots aangedrukt, daar mag het mobo de behuizing wel raken. Maar dat zie je vanzelf, want anders zitten de aansluitingen op de achterkant dieper in de kast... dat kan je echt bijna niet missen.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de antwoorden ik schroef hem er thuis gelijk in :)
Pagina: 1