Toon posts:

DynDNS adressen naar juiste Apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij DynDNS.com een drietal adressen aangemaakt. Eén voor mijn NAS, en twee voor twee verschillende ip-cams. Adressen zien er ongeveer als volgt uit:

SynologyNAS.dyndns-home.com
Ip-CAM01.dynddns-home.com
Ip-CAM02.dyndns-home.com

Op de router is externe poort:80 geforwarded naar Synology's interne ip-adres 192.168.x.x poort:5000
Als ik in een url intik: SynologyNAS.dyndns-home.com dan kom ik keurig in het inlogscherm van de NAS.

Tik ik echter de adressen in van de Ip-cam's dan kom ik ook in het inlogscherm van de NAS, terwijl het de bedoeling is dat ik dan op de Ip-cams kom. Dan moet ik in de url even terug en dan intikken de poort van de Ip-cam, respectievelijk poort 9001 of 9002. 9001, en 9002 zijn in de router geforwarded naar de interne ip-adressen van de ip-cams.

Nu vermoed ik dat dat komt omdat als je in de browser een url intikt dit altijd via poort:80 gaat, en de router deze dus doorstuurt naar de NAS. Kan iemand dit bevestigen, of is het zo dat wat ik wil wel mogelijk is, en hoe dat dan op te lossen?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:33:
Heb bij DynDNS.com een drietal adressen aangemaakt. Eén voor mijn NAS, en twee voor twee verschillende ip-cams. Adressen zien er ongeveer als volgt uit:

Ip-CAM02.dyndns-home.com

Op de router is externe poort:80 geforwarded naar Synology's interne ip-adres 192.168.x.x poort:5000
Als ik in een url intik: SynologyNAS.dyndns-home.com dan kom ik keurig in het inlogscherm van de NAS.

Tik ik echter de adressen in van de Ip-cam's dan kom ik ook in het inlogscherm van de NAS, terwijl het de bedoeling is dat ik dan op de Ip-cams kom. Dan moet ik in de url even terug en dan intikken de poort van de Ip-cam, respectievelijk poort 9001 of 9002. 9001, en 9002 zijn in de router geforwarded naar de interne ip-adressen van de ip-cams.

Nu vermoed ik dat dat komt omdat als je in de browser een url intikt dit altijd via poort:80 gaat, en de router deze dus doorstuurt naar de NAS. Kan iemand dit bevestigen, of is het zo dat wat ik wil wel mogelijk is, en hoe dat dan op te lossen?
ik ben geen pro met netwerken, maar ik denk dat NAT roet in het eten gooit.jou netwerk is èèn apparaat met èèn ip. je kan dus maar èèn dyndns gebruiken voor je netwerk.
het maakt niet ui welke naam je gebruikt, ze verwijzen allemaal naar hetzelfde adres.
je kan wel gebruikmaken van poorten
dus: geefjenetwerkeennaam.dyndns:1 forwaren naar ip van je nas
geefjenetwerkeennaam.dyndns:2 naar ipcam2

je moet daarvoor dus porten forwarden.
dat :1 bijv naar 9001 gaat en :2 naar :80

ik meende wat je met wins-server wel computernamen als prefix kn gebruiken dus:
server1.thuisnetwerk.nl wel netjes werd geforward, en nas.thuisnetwerk.nl ook.
al is een wins-server meer voor grote bedrijven met dure netwerkapperatuur :+

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 16-10-2012 00:48 ]

ora et labora

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 09:26

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

dus
SynologyNAS.dyndns-home.com:9000
SynologyNAS.dyndns-home.com:9001
SynologyNAS.dyndns-home.com:9002

zou in theorie moeten werken.

Wellicht even verdiepen in wat DNS precies doet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 00:44 ]

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 07:42
Ip-CAM02.dyndns-home.com
Zelf gebruik ik de subdomeinen van mijn domeinnaam en redirect deze naar de juiste port bij mijn dyndns provider. Dan krijg je:

nas.mijndomein.nl
cam01.mijndomein.nl
etc.

Dit doe ik door het gewenste subdomein aan te maken en een simpele HTACCESS redirect. Misschien ongebruikelijk, maar werkt fantastisch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:44:
dus
[...]
zou in theorie moeten werken.

Wellicht even verdiepen in wat DNS precies doet?
Werkt in principe ook. Dat was het punt ook niet. Je laatste opmerking is OB.

Maar rest mij niets anders dan voor de cams resp. :9001 of :9002 achter de url te kloppen.. ;) Kan ik twee dns-namen in ieder geval weer opdoeken...

Verwijderd

OB ?
o.b.® is een afkorting voor 'ohne Binde' ('zonder maandverband').
Dat zal 'm niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Overbodige Ballast

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

verzenden schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:06:
[...]

Zelf gebruik ik de subdomeinen van mijn domeinnaam en redirect deze naar de juiste port bij mijn dyndns provider. Dan krijg je:

nas.mijndomein.nl
cam01.mijndomein.nl
etc.

Dit doe ik door het gewenste subdomein aan te maken en een simpele HTACCESS redirect. Misschien ongebruikelijk, maar werkt fantastisch.
Dat werkt natuurlijk prima, omdat je er een webserver tussen hebt zitten, dat heeft de TS niet. En dat is toch wel een vereiste lijkt me.

@TS:
Wat je wil heb je gewoon een eigen webserver voor nodig. Die zorgt dan voor de juiste redirect intern. Dat kan met .htaccess maar ook met mod_proxy als je apache gaat draaien.

Maar als je toch een webserver aan moet houden, kan je net zogoed 1 dyndns regelen, en met extra paden werken:
mijn.doemin.nl/nas
mijn.doemin.nl/cam1
etcc.etc..

Het komt er eigenlijk op neer: Je hebt zelf intern een machine nodig die de URI uitleest, en de rest afhandelt.

Of ander, zoals gezegd, met poortnummers gaan werken, en dan forwards maken in je router, scheelt je wel een machine die 24/7 aan moet staan.

Ey!! Macarena \o/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 22:19
Dat zou dus al kunnen met z'n Synology NAS.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:03:
Dat zou dus al kunnen met z'n Synology NAS.
Daar gaan we eens mee prutsen..

Dank allen.

• verzenden
Het komt er eigenlijk op neer: Je hebt zelf intern een machine nodig die de URI uitleest, en de rest afhandelt.
Ik gebruik gewoon mijn hosting provider, intern is dus niet persé nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is dit mooi opgelost. Even contact met DynDns opgenomen, en deze vertelde mij gewoon 'webhops' aan te maken. En de juiste poorten in de router te forwarden.

Ik heb dus nu 3 dyndns-adressen die ik in de url kan tikken en meteen op de goede plek uitkomen

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

verzenden schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:06:
[...]

nas.mijndomein.nl
cam01.mijndomein.nl
etc.

Zoals in de reactie van http://stackoverflow.com/...rt-on-the-same-ip-address beschreven wordt??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• verzenden
Nee, via Plesk bij mijn webhost een aantal subdomains aangemaakt. Vervolgens met FTP een .htaccess file naar de betreffende root folder gekopieerd.

Redirect / https://www.mijnaccountat.no-ip.net:5001

De .htaccess bevat enkel bovenstaand regeltje. Werkt fantastisch. Misschien dat het beter of netter kan maar bovenstaande link naar stackoverflow geeft een oplossing waar ik niet veel van snap en zoals ik het nu heb volstaat het.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus als ik het goed snap: subdomain aanmaken, dan een map op webspace aanmaken met dezelfde naam, dan in elke map van de aangemaakte subdomains een htaccess met die regel aanmaken?

Bij die wat ik linkte staan alle redirects in de htaccess in de root van de webspacefolder, dus allemaal bij elkaar, niet verspreid over verschillende mappen en htaccess files.

code:
1
2
3
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^subsonic\.mydomain\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://mydomain.com:4040/$1 [R=301]

Bij die wordt je na het openen van subsonic.mydomain.com doorgelinkt naar http://mydomain.com:4040.
Dan extra regels voor alle andere redirects. Zo staat alles in 1 file.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 18-10-2012 19:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• verzenden
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is de stackoverflow methode als je thuis een server hebt draaien. Je hebt dan enkel een domein nodig dat naar je server wijst, geen webhosting. De server thuis stuurt dan met één htaccess file alles naar de juiste plaats.

Gezien ik toch webhosting heb doe ik het op mijn manier. Als ik inlog op mijn hosting account met FTP ga ik naar de volgende folder:

/subdomains/nas/httpdocs

Daar plaats ik de htaccess met verwijzing:

Redirect / https://www.mijnaccountat.no-ip.net:5001

Vervolgens kan ik mijn nas benaderen via:

nas.mijndomein.nl

Wat betreft webhosting ben ik enkel bekend met Plesk om subdomeinen etc in te stellen. Webspace zegt mij niets. Die paar htaccess files zijn ook in een paar minuten gemaakt, ik kopieer overigens 1 htaccess file (dezelfde) naar alle subdomains. Vervolgens ga ik naar een subdomain en bewerk vervolgens de url en sla hem weer op.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Met webspace bedoel ik de webopslag bij de host ;)
Heb op dit moment Oxilion als host overigens.

Oscar Wilde

Pagina: 1