Tot nu toe had ik een "AMD Athlon X2 3000" (3 GHz duo-core) met 4 GB DDR2 RAM en een ATI Radeon HD4650 1Gb. Deze setup werkte redelijk, maar de processor en moederbord zijn al 5 jaar oud en beginnen kuren te vertonen.
Aangezien ik niemand meer wil lastivallen met de problemen van een oude PC wil ik gewoon een nieuwe samenstellen. Ik struikel echter in een complex web van reviews en meningen over "AMD vs Intel" en "i5 vs i7" waar ik niet veel wijzer van wordt en ik weet niet wat echt beter is qua bang for buck. Daarom vraag ik graag jullie hulp.
Ik wil mijn PC met nieuwe onderdelen upgraden en ik gebruik deze voornamelijk voor muziekproductie (Ableton Live + veel plugins). Het budget is maximaal € 600,- voor een MB, CPU, RAM en SSD
Met behult van alle reacties is mijn keuze gevallen op de volgende samenstelling. (Dit is later in de oorspronkelijke post toegevoegd)
Wat ik blijf gebruiken is het volgende
Heel veel dank alvast en als iemand zich verveelt tijdens het helpen van mij; luister gerust mijn mixes en tracks
www.soundcloud.com/groovedoctormusic
Aangezien ik niemand meer wil lastivallen met de problemen van een oude PC wil ik gewoon een nieuwe samenstellen. Ik struikel echter in een complex web van reviews en meningen over "AMD vs Intel" en "i5 vs i7" waar ik niet veel wijzer van wordt en ik weet niet wat echt beter is qua bang for buck. Daarom vraag ik graag jullie hulp.
Ik wil mijn PC met nieuwe onderdelen upgraden en ik gebruik deze voornamelijk voor muziekproductie (Ableton Live + veel plugins). Het budget is maximaal € 600,- voor een MB, CPU, RAM en SSD
Met behult van alle reacties is mijn keuze gevallen op de volgende samenstelling. (Dit is later in de oorspronkelijke post toegevoegd)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,50 | € 197,50 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 153,- | € 153,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 36,40 | € 36,40 |
1 | Asrock Z77 Pro4-M | € 80,45 | € 80,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,35 |
Wat ik blijf gebruiken is het volgende
- Voeding: Zalman ZM600-HP 600W
- Koeling: Thermalright Venoous X-RT sockets {775, 1155, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3}
- Externe Audio Interface: Alesis IO/2
- Videokaart: ATI Radeon HD4650 1Gb
- Harde Schijven: 3x {600, 600, 1000} Gb, 7200 rpm, SATA-300
- Behuizing: ATX formaat en ruimte zat
- Diverse randapparatuur (DVD-spelers, cardreaders enz...)
Heel veel dank alvast en als iemand zich verveelt tijdens het helpen van mij; luister gerust mijn mixes en tracks
www.soundcloud.com/groovedoctormusic
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 23:58 . Reden: Samenstelling klaar ]