Marantz Melody Media en Airplay

Pagina: 1
Acties:

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo,

eventjes de situatie schetsen vooraleer ik mijn vraag stel: ik heb een Macbook Pro als laptop. Mijn wi-fi internet wordt voorzien door een Telenet modem/router die in de kast hangt.
Aan de andere kant van het huis staat een Marantz Melody Media die verbonden is met een Apple Airport Express die zorgt voor het internet op mijn Marantz (internetradio, updates enz). Dit werkt perfect.
Airplay is geactiveerd op mijn AE en deze staat dan ook in mijn iTunes linksonderaan als apparaat om te streamen. Ik kan dus via de audio-uitgang muziek spelen via AUX naar de Marantz.

Nu komt het probleem: ik heb de Marantz volledig geupdate en de Airplay update geïnstalleerd.Het probleem is dat de Marantz zelf niet als apparaat verschijnt in iTunes. Ik heb DHCP overal aanstaan en Network Standby op de Marantz is geactiveerd.

Ik zou liever mijn muziek direct streamen naar mijn Marantz zodat zijn interne DAC de omzetting kan doen ipv de AE. Bijkomend voordeel is dan ook dat de artiest en de tracknaam op het scherm verschijnen, nu zie ik enkel AUX. Ik zou natuurlijk kunnen een kabel aanschaffen die de audio digitaal doorgeeft ipv analoog zoals nu, maar dit zijn extra kosten die eigenlijk niet nodig zijn.

Weet iemand hoe ik de hele situatie correct moet configureren zodat dit werkt?

PS: ik heb gezocht op internet en het is een vaak voorkomend probleem. Wat meestal helpt is alle apparaten eens opnieuw opstarten, dit heeft bij mij geen resultaat :(

• illewoare
Niemand ervaringen met Airplay en een M-CR603? Ik zal dan toch die kabel moeten aanschaffen jammer genoeg.

Verwijderd

Je hebt die kabel nodig om die interne dac te gebruiken, dan moet je digitaal naar binnen fietsen. Zie geen andere manier.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij heeft het altijd gewerkt (in een andere netwerkconfiguratie, ik heb de versterker op een ZyXEL PLA4225 aangesloten (en ik gebruik hoofdzakelijk DLNA)). Ik zou uit je beschrijving niet kunnen halen waarom het bij jou niet zou werken. Werkt het ook niet als het Marantztoestel ingeschakeld is?

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 17-10-2012 22:39 ]

• illewoare
Neen, ik zie nog steeds geen optie om mijn Marantz te selecteren in itunes rechtsonder. Ik heb de Airport Express eens opnieuw ingesteld als hoofdrouter, zodat er geen tussenstap via mijn telenet router tussenzit, maar geen resultaat.
Ik vind ook nergens echt deftige instructies voor instellingen op mijn Marantz. Ik heb DHCP al eens uitgezet en handmatig geconfigureerd, maar helaas. Op internet zie je er wel veel mensen over klagen, zonder oplossing.

Alle tips zijn welkom dus, anders bestel ik wel een toslink kabel en is het ook opgelost :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Misschien anders contact opnemen met Marantz zelf?

• illewoare
Ik heb dezelfde vraag ingediend als de OP eergisteren bij Marantz, voorlopig nog geen antwoord. Moest ik de oplossing weten, zal ik dit zeker hier posten, dan heeft een ander er misschien ook nog iets aan :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je de oorzaak gevonden & is het uiteindelijk goed gekomen? Ik heb nog steeds geen problemen gehad.

• illewoare
Nee bij Marantz hebben ze mij verteld dat het niet aan de Marantz ligt en dat deze correct ingesteld is.
Ik heb nog wat geprobeerd, maar uiteindelijk toch maar achter een optische kabel geweest en gebruik het nu met veel plezier met mijn airport express :) Heb die toch niet meer nodig voor internet aangezien de nieuwe Telenet router wifi ingebouwd heeft.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
probleem lijkt me vrij simpel. je moet je AE in bridge modus configureren ipv router. Je hebt nu 2 gescheiden netwerken en daardoor ziet je laptop je marantz niet.

• illewoare
Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, zelfs de Marantz rechtstreeks op de telenet router. Maar nog steeds geen airplay apparaat te zien in mijn itunes. Nu gaat het als een zonnetje via mijn aae via een toslink kabel voor digitale audio input, dus al bij al geen te groot probleem. Internet pakt hij via dezelfde aae, ingesteld als brug.
Alleen jammer dat het rechtstreeks niet wil werken, ondanks de update...

[ Voor 7% gewijzigd door illewoare op 23-01-2013 22:14 ]

Pagina: 1