2.5" USB 3.0 behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Geachte mede aardbewoners,

Ik ben voor een 2.5" disk (SATA) opzoek naar een USB 3.0 behuizing. Ik heb er nu een van Icidu (ja, ik moet me schamen!) waarop de verpakking staat dat het 3.0 is maar gek genoeg toch met een SATA 2 chipset, je zal dus niet de hoogte snelheden halen die USB 3.0 zou moeten halen.

Ook met een SSD (Vertex 4) haal ik deze snelheden niet, ook niet op andere apparaten die USB 3.0 zouden moeten hebben.

Op internet heb ik al veel rond gezocht, echter vermelden ze bijna nergens een chipset...

Wie heeft er een goede tip voor een fatsoenlijke behuizing, mag wat kosten (<100 EUR)...

Tnx:-)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

mmm... dat is wel een wanproduct dan inderdaad.

Ik heb wel geteld één USB3.0 2'5 case, namelijk die van Icybox.

Zoals deze maar dan wit:
http://www.amazon.co.uk/R...ck-External/dp/B003XMA05M

Iets van €17 voor betaald bij Informatique. Heb er momenteel een WD Silicon Blue 64GB SSD in zitten voor m'n dagelijkse werk-backups. En die gaan met 60-80MB/s de SSD op. Ik heb er ook eens mijn Intel 320 128GB in gehad, ik geloof dat ie toen richting de 90MB/s las, hoewel het wel overduidelijk "burst" was. De aansturende Intel/VIA controller viel de hele tijd terug naar 60MB/s en ging daarna weer naar 90MB/s.

In het achterhoofd hebbende dat vrijwel alle USB3.0 chipsets momenteel niet over de 130GB/s komen, vind ik dat een aardige prestatie voor zo'n case. Werkelijke SATA 600 snelheden ga je toch niet bereiken. Sterker nog, je haalt dus amper Sata 150, dat er een SATA300 chipset in zit is dus helemaal niet zo'n issue.

Het moment dat je overigens oncomprimeerbare data naar USB3.0 stuurt, ligt de limiet op 60MB/s. In dat soort gevallen is eSata sneller, daar ligt R/W beide op 75MB/s. Maar USB3.0 kan dus sneller lezen, hoewel het lang niet "interne SSD" snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik heb een Sharkoon 3,5" case en ben daar best tevreden over. De benchmarks die ik van mijn schijf direct aan het moederbord gezien heb zijn net heel anders dan in die case. Ik weet niet of 2,5" ook in die case past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
djunicron schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:34:
mmm... dat is wel een wanproduct dan inderdaad.

Ik heb wel geteld één USB3.0 2'5 case, namelijk die van Icybox.

Zoals deze maar dan wit:
http://www.amazon.co.uk/R...ck-External/dp/B003XMA05M
Weet je wat voor chipset inzit? Ik ben eigelijk opzoek naar een behuizing met een ASM1061 chipset omdat deze wel volledig USB 3.0 en SATA 600 gecertificeerd is...

Momenteel ben ik ook bezig met Icidu, mijn klacht luid: Ik koop een volgens jullie gecertificeerde USB 3.0 behuizing, echter met een SATA 2 chipset aanboord, ook met een SSD (Vertex 4, niet de minste) kom ik niet boven de 40Mbps uit...

Komen ze aan; de gemiddelde schijf ondersteunt geen SATA 600, een SSD zal ook geen SATA 600 ondersteunen.

Amateurs als je het mij vraagt.
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:51:
Ik heb een Sharkoon 3,5" case en ben daar best tevreden over. De benchmarks die ik van mijn schijf direct aan het moederbord gezien heb zijn net heel anders dan in die case. Ik weet niet of 2,5" ook in die case past?
Het moet echt 2.5" zijn;-) 3.5" is niet erg handig voor onderweg;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 16-10-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Toppe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:50:
[...]
Momenteel ben ik ook bezig met Icidu, mijn klacht luid: Ik koop een volgens jullie gecertificeerde USB 3.0 behuizing, echter met een SATA 2 chipset aanboord, ook met een SSD (Vertex 4, niet de minste) kom ik niet boven de 40Mbps uit...

Komen ze aan; de gemiddelde schijf ondersteunt geen SATA 600, een SSD zal ook geen SATA 600 ondersteunen.
40Mbps? Als in 4MB/sec? Dat lijkt mij toch niet... De goedkope Sandisk Edge USB stickjes halen 4MB/s. 40Mbps is wat je tegenwoordig bij KPN's DSL haalt met het standaard abbo.

Als het 40MB/s is, is het wel degelijk USB3.0, USB2.0 stopt immers bij 28MB/s.

Dat neemt niet weg dat je inderdaad lang niet alles uit je Vertex 4 haalt, maar goed. Sata 2, ook wel 300, haalt toch echt in de praktijk tussen de 280-320MB/s, wat dus al minimaal 2 maal de snelheid van de USB3.0 poort is.

Blijft nog steeds wel een onzin argument van Icidu, maar goed, ik had ook niet echt anders verwacht.

Ik zal de Icybox eens open schroeven en een kijkje nemen.

Wat mij nog wel bijstaat trouwens is USB3.0 "draft" wat in Azië best een tijdje onbedoeld is uitgegeven op hardware. Weet je zeker dat je hardware ok en niet shady is en dat je geen "historische" drivers meer hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
djunicron schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
Wat mij nog wel bijstaat trouwens is USB3.0 "draft" wat in Azië best een tijdje onbedoeld is uitgegeven op hardware. Weet je zeker dat je hardware ok en niet shady is en dat je geen "historische" drivers meer hebt geïnstalleerd?
Getest op een splinter nieuwe MacBook Pro, ook op Windows 7 en bij beide is de snelheid niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Toppe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:00:
[...]
Getest op een splinter nieuwe MacBook Pro, ook op Windows 7 en bij beide is de snelheid niet om aan te zien.
Mja, had ik eigenlijk ook in je sig kunnen zien... Foxcon dus. Eén keer raden waar de bordjes die "matige usb3" vandaan kwamen. (AMD AM3+ platform en P55's / X58a's)

Heb eigenlijk geen herkenbare chip in de Icybox gezien zo snel, maar ASM1061 heb ik niet gespot.

Probeer vooral eens je huidige combinatie bij een ander te testen of andere USB3.0 hardware aan je laptop te hangen.

Trouwens, is de iphone uit je sig geen USB3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
djunicron schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

Mja, had ik eigenlijk ook in je sig kunnen zien... Foxcon dus. Eén keer raden waar de bordjes die "matige usb3" vandaan kwamen. (AMD AM3+ platform en P55's / X58a's)

Heb eigenlijk geen herkenbare chip in de Icybox gezien zo snel, maar ASM1061 heb ik niet gespot.

Probeer vooral eens je huidige combinatie bij een ander te testen of andere USB3.0 hardware aan je laptop te hangen.

Trouwens, is de iphone uit je sig geen USB3?
Heb ik ook al gedaan, werk zelf in een computer speciaal zaak (Yup... Alleen Icidu:S) en verschillende apparaten hier aan verbonden, overal haal ik nergens een goede USB 3.0 verbinding, ik begon te twijfelen aan de prestaties van mijn MacBook, ik heb toen andere apparaten geprobeerd, ook daarbij halen we de snelheid niet...

Ik denk dat USB 3.0 momenteel nog niet klaar is voor de huidige markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 20:21

Baggeraar

Wat een gebagger..

bekijk deze pagina even: http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=508&pagenumber=6

De betreffende schijf is een WD black series, maar hiermee krijg je toch al een goede impressie qua snelheden van de verschillende enclosures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Toppe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Heb ik ook al gedaan, werk zelf in een computer speciaal zaak (Yup... Alleen Icidu:S) en verschillende apparaten hier aan verbonden, overal haal ik nergens een goede USB 3.0 verbinding, ik begon te twijfelen aan de prestaties van mijn MacBook, ik heb toen andere apparaten geprobeerd, ook daarbij halen we de snelheid niet...

Ik denk dat USB 3.0 momenteel nog niet klaar is voor de huidige markt...
Nahjah het is meer dat sommige hardware gewoon niet echt goed afgeleverd is...

En dat is erg zuur als je net al je €€€ erin gestoken hebt. Voor een fotograaf toen een AMD systeempje gebouwd met een mooie USB3 cardreader eraan, weigert het moederbord >35MB/s te doen, terwijl de kaart zeker over de 55MB/s haalde in andere hardware.

Nou weet ik niet hoe belangrijk die extra MB/s zijn voor je, maar ik zou even een ander huisje kopen en kijken of je bij de winkel waar je je laptop vandaan hebt nog iets kunt bereiken. Of misschien een Thunderbolt / Firewire / e-sata aansluting gaan gebruiken? Nieuwer model laptop? (immers is dit hele USB3 issue best wel 2011...)

Edit: @ Linkje van Baggeraar, holy ... Wow er is dus wel hardware die de 130MB/s doorbreekt?! Of gaat dit nou over een ander soort kabeltje? Er zit namelijk zo'n 2e blauwe "plug" bovenop die connector aan de HDD-case bij zonwel de Zalman als de Raidsonic IB-RD.

Deze Enermax Brick ziet er kwa aansluiting / bordje identiek uit aan mijn case overigens. Maar het prijsverschil is nogal ... :X (zeker gezien ik dezelfde snelheden als in deze review haal, met uitschieters naar boven)

[ Voor 16% gewijzigd door djunicron op 16-10-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf deze: pricewatch: Delock 2.5" HDD Behuizing (42488) en die is behoorlijk rap. ZIt een HDD in maar doet zijn werk prima. Bijkomend voordeel: combi van USB 3.0 en eSATAp, dus je kunt hem ook nog eens via eSATA aansluiten. Dan wordt ie helemaal rap ;)

Enne, in de pricewatch kun je gewoon zoeken op type interne SATA aansluiting ;)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 16-10-2012 21:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1