Toon posts:

SC2 & BF3 game pc setup .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor wat onderdelen voor m,n nieuwe project.

hij word voornamelijk gebruikt voor het spelen van starcraft 2 en battlefield 3.
wil deze zonder problemen op ultra kunnen draaien met een lichte AA aan.
zonder rare framedrops.

nu is die al compleet, maar ik wil graag weten van die pro's , jullie dus ! of er evt. andere componenten beter zijn in deze prijs categorie .. andere moederbord andere cpu cooler etc etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba MK7559GSXP, 750GB SATA-300, 5400rpm€ 71,-€ 71,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,60€ 83,60
1Cooler Master Hyper 612S€ 34,57€ 34,57
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 288,95€ 288,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1Corsair Enthusiast TX750M€ 105,90€ 105,90
1Corsair XMS3 HX3X12G1600C9€ 37,45€ 37,45
1Asus P8Z77-M€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,92

alvast bedankt ! :)

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Die harde schijf is traag, relatief klein en bedoeld voor laptops (2,5"), dus zeker niet aan te raden voor een game-pc. Voor 15 euro meer heb je een mooie 2TB schijf op 7200 rpm (pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB).

Ook zou ik zeker een SSD aan willen raden voor Windows + games met lange laadtijden. Ik heb sinds kort een SSD en binnen 15 seconden start hij op, vanaf het moment dat ik hem aanzet totdat ik in Windows zit. De Samsung 830 series SSDs (zoals pricewatch: Samsung 830 series 128GB) worden over het algemeen beschouwd als het beste qua prijs/kwaliteit en betrouwbaarheid.

Verder staan Corsair voedingen niet bekend om hun betrouwbaarheid en is deze ook vrij duur. De XFX Pro 550W (pricewatch: XFX Pro 550W) wordt tegenwoordig als een van de beste voedingen gezien en is zeker aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
okee, dat wist ik niet ! ow en trouwens ik ga niet voor een SSD dat is puur luxe, ik wacht liever wat langer en steek 80 euro in me zak :), 550 W wel genoeg voor deze kaart ? en wat vind je van de setup voor de rest , moederbord enzo? deze kaart leek mij het beste voor mij budget

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 08:35
Je hebt nu zes ram modules maar je moederbord onderdsteunt er maar 4 daarnaast is voor een game pc 8 gig ram al overkill je kan beter deze nemen pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Opzich is een ssd niet nodig bij battlefield, je hoeft niet laden voor je een gebouw ingaat :P

[ Voor 14% gewijzigd door marineII7 op 15-10-2012 22:15 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
550W is prima, maar zou wel voor die van XFX gaan of van Cooler master en nog steeds doet ie het prmia ;) maar zou er wel andere HDD in doen hoeft geen SSD te zijn, maar die je nu heb is echt langzaam in verhouding.

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Een SSD was tot +/- een jaar geleden misschien puur luxe, maar je ziet hier steeds meer de trend dat bij iedere PC van >700 euro een SSD wordt aangeraden. Ik ga hier volledig in mee, het geeft gewoon een heel veel snellere PC.

Als je niet wil overklokken kan je ook een B75-moederbord met een goedkopere niet-unlocked i5 nemen (bijv. pricewatch: Asrock B75 Pro3-M en pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed) omdat het performanceverschil nihil zal zijn. Je kan dan alleen niet overklokken.

Ook heb je zoals marinell7 al zei 6 geheugenmodules terwijl je mobo er maar 4 aankan. Aangezien je tijdens het gamen nooit boven de 8GB nodig zal hebben zou ik je deze aan willen raden: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34

M2M

medicijnman

marineII7 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:13:
Je hebt nu zes ram modules maar je moederbord onderdsteunt er maar 4 daarnaast is voor een game pc 8 gig ram al overkill je kan beter deze nemen pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Opzich is een ssd niet nodig bij battlefield, je hoeft niet laden voor je een gebouw ingaat :P
nou, er zijn servers waar de wachttijd zo kort staat dat mensen pas het spel binnen komen wanneer de eerste vlaggen al gepakt zijn. Soms heeft zo'n SSD dus ook voordelen.

-_-

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
WeAreLegion schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:15:
550W is prima, maar zou wel voor die van XFX gaan of van Cooler master
Cooler Master is bijna altijd een No-No op vlak van voedingen :P (XFX, Seasonic, Corsair, SuperFlower)
nou, er zijn servers waar de wachttijd zo kort staat dat mensen pas het spel binnen komen wanneer de eerste vlaggen al gepakt zijn. Soms heeft zo'n SSD dus ook voordelen.
Dit is inderdaad zo, ondertussen zijn de SSD'ers al onderweg met de havoc / tanks / AA and what not oOo

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 15-10-2012 22:28 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
SmokingCrop schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

Cooler Master is bijna altijd een No-No op vlak van voedingen :P (XFX, Seasonic, Corsair, SuperFlower)
Bijan altijd ;) die van mij doet het echt prima hoor ook met mijn huidige pc, ding heb nog geen kick gegeven :) en XFX is ook pas van de laatste tijd dat was toen ik er deze voeding kocht niet eens ;)

Edit: Cooler Master Real Power M520 deze zit er in mijn systeem enzoals ik al zei super fijn ding, goeie 12v lijnen enzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 15-10-2012 22:36 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
SmokingCrop schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

Volgens mij is coolermaster tegenwoordig (de laatste paar jaar) gewoon een A-merk op het gebied van voedingen hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Wel top dat ik zo snel reactie's krijg , zo leer je nog is wat ! iemand ervaring met deze videokaart? wel krachtig genoeg toch?

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:35:
Wel top dat ik zo snel reactie's krijg , zo leer je nog is wat ! iemand ervaring met deze videokaart? wel krachtig genoeg toch?
Dat is een behoorlijk snelle videokaart, tis niet de beste, maar al helemaal niet de slechtste of middemoot :) zit wel ruim er boven. Ik heb zelf een HD7950 volgens mij is het daar mee te vergelijken, en ik draai echt alles op ultra op zijn dooie gemak :)

Verwijderd

Topicstarter
top ! vind de prijs ook wel meevallen, oke op jullie advies is dit het nieuwe lijstje geworden, is nog goedkoper ook trouwens..

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 86,75€ 86,75
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,60€ 83,60
1Cooler Master Hyper 612S€ 34,57€ 34,57
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 288,95€ 288,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 20,51€ 20,51
1Asus P8Z77-M€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 876,73

• WeAreLegion
  • Niet online
Geheugen voor die prijs klopt niet ;) ga maar eens naar de link, dat verkopen ze namelijk niet (zou gewoon wel dat geheugen nemen maar even andere verkoper nemen). (word ie 20 euro duurder).

Ging je verder overklokken of niet? dat heb ik niet echt meegekregen, zo jah dan zou ik zelf voor andere koeler gaan als dat niet aan de orde is is het prima :D

Verwijderd

Topicstarter
ik wil wel gaan overklokken in de toekomst, heb je een andere koeler optie voor mij?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-04 13:59
wjvds schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:04:

Verder staan Corsair voedingen niet bekend om hun betrouwbaarheid en is deze ook vrij duur. De XFX Pro 550W (pricewatch: XFX Pro 550W) wordt tegenwoordig als een van de beste voedingen gezien en is zeker aan te raden.
Corsair voedingen niet betrouwbaar? Heb zelf hele andere ervaringen met Corsair voedingen en mijn oordeel is dat de Corsair voedingen wel degelijk betrouwbaar zijn.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:35:
[...]
Volgens mij is coolermaster tegenwoordig (de laatste paar jaar) gewoon een A-merk op het gebied van voedingen hoor.
OCZ ssd's zijn tegenwoordig ook goed, if you get my point :+
Waarom "het risico" nemen als er betere alternatieven zijn.
wjvds schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:04:
Verder staan Corsair voedingen niet bekend om hun betrouwbaarheid en is deze ook vrij duur.
Corsair is wel een te vertrouwen merk voor voedingen.. (er is een reden waarom ze 5-7 jaar garantie geven op hun voedingen, er zijn er ook van 3 bij)

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 15-10-2012 22:52 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Cooler master en Corsair maken beide goede en minder goede voedingen.
(of eigenlijk maken ze ze niet zelf, ze kopen ze in via verschillende fabrikanten)

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 15-10-2012 23:01 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb zelf voor de Enermax ETS-T40-TA gekozen.

Die kwam er bij de meeste sites gemiddeld toch het beste uit. Maar de gene die in de laatste best buy van tweakers staat is ook goed, dat is de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar ik zie dat de gelid solutions dezelfde specs heeft als die Cooler master, waarom dan deze kopen voor een overgeklokte PCU?

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:38:
Oke, maar ik zie dat de gelid solutions dezelfde specs heeft als die Cooler master, waarom dan deze kopen voor een overgeklokte PCU?
De zelfde specs geeft helaas niet weer of iets beter koelt of niet :) ik zou even wat testen vergelijken met elkaar wil je het echt zeker weten. Ik weet alleen wel dat de enermax bij grote test van hardware.info er beter uit kwam :) maar goed Cooler Masters koelers zijn ook wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke top , krijg je ook koelpasta bijgeleverd bij zo cpu koeler of bij de cpu zelf ? Want had gelezen dat het gebruik van koelpasta wel noodzakelijk is bij overclockte cpu,s ?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Zit er altijd bij. Als je 3th party koeler gebruikt zie dan wel dat je geen 2 koelpastas door elkaar gebruikt. Maak de onderdelen eerst schoon en gebruik dan de koelpasta van je apart gkochte koeler (meestal meegeleverd)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is duidelijk ! Trouwens bij de asus gtx660 ti zit een soort overclock progamma , is dit aan te raden zodra je gaat overclocken of gewoon handmatig ? Dat systeem clockt hem ook automatisch over ofzo zodra die meer nodig heeft..

• WeAreLegion
  • Niet online
Koelpasta zit er bij en de gene die bij enermax geleverd word is erg goed. En systeem klopt over het algemeen altijd je CPU over en niet ook je videokaart zover ik weet. Je kan gewoon programma van asus gebruiken daarvoor dat werkt verder prima.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bijgeleverd cd,tje is een Gpu tweaker die automatish overclockt als je grafisch veel van de kaart vraagt ..

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:54:
Dat bijgeleverd cd,tje is een Gpu tweaker die automatish overclockt als je grafisch veel van de kaart vraagt ..
Dat is voorlopig wel genoeg :) Meeste zal gewoon prima draaien verder.
Pagina: 1