stotterend beeld en geluid bij gloednieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:58
Goedenavond,

het volgende probleem doet zich voor:

1,5 week terug een prachtige nieuwe ASUS notebook ontvangen.
Heel blij mee, full-HD, genoeg opslagruimte en draait als een zonnetje.
Na 2 dagen kreeg ik problemen met deze notebook. Bij de eenvoudigste dingen kan hij de neiging krijgen om het beeld en geluid te laten stotteren. Dan gaat het beeld met sprongen vooruit en het geluid hapert of blijft op diezelfde noot/toon staan. Zelfs de cursor/aanwijzer kan dan alleen met sprongen verplaatsen. Heel irritant en vervelend! Omdat ik dacht dat het misschien driver probleem kon zijn, heb ik de ASUS-driver cd geopend. Deze gaf aan dat alle drivers up to date waren.

Aangezien ik deze laptop voor zware apps en lange levensduur kocht, begin ik nu toch wel te twijfelen

Kan iemand me misschien een tip geven waar het aan zou kunnen liggen?
Ik denk niet dat het hoort dat een ASUS notebook met Interl core i7, 8 GB RAM ,schakelbare Intel/Nvidia beeldkaart van 950,00 EUR zo zou moeten reageren of wel?

Gegevens:

ASUS N76V Series
Core i7 3610QM 2,3 Ghz
Intel HD 4000 / Nvidia GT 630 M
W7 Premium

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:58
Volgens CD wel, Asus Update-app kon ook geen updates vinden...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Waarschijnlijk gebeurt dit omdat de laptop dan switched van onboard kaart naar dedicated GPU, je kan hem via power management waarschijnlijk wel vast zetten op de dedicated GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-06 09:50
Idd, waarschijnlijk een powersave functie. En dan hoogstwaarschijnlijk het switchen tussen de gpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02-2021
Ook bij mij heb ik het stotteren kunnen terugvoeren op GPU en powersave modus. Stotteren treed echter alleen op als ik op "accu-stroom" aan het werken ben. Als Laptop aan de 220v hangt zie je ook dat laptop naar ander power management setting overspringt en verloopt de graphics zonder stotteren. Moet nog kijken of ik accu-power setting zo kan aanpassen dat het ook zonder 220v werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik vraag dit omdat ik het niet weet maar het wel wil weten:

Is een update van de grafische drivers in zo'n geval niet de beste oplossing? Of is het puur een powerscheme verhaal i.c.m. extra throttling van de onboard GPU?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
Grafische drivers zijn up to date, resultaat blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
Update: in de instellingen sectie van de nvidia graphics card kun je automatisch switchen tussen de nvidia en intel graphics uitzetten. Hiermee zou het throttling in ieder geval niet mee vanuit het switchen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Onder energiebeheer zou je ook kunnen proberen je instellingen op "hoge prestaties" te zetten. dit werkte voor mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Heb je alle windows update's en service packs al wel gedaan??
Ik had hetzelfde probleem ook ineens na een herinstallatie van windows maar wat bleek.. ik was vergeten die @#$# updates te doen,
na de tijd liep die gewoon weer als een tierelier

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 11:19
Welkom in de wonder wereld van laptops met slechte drivers :)

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn Asus N53SV-SZ404V en veel anderen ook, download dit tooltje en check eens wat je DPC latency is op het moment dat de boel hapert, de volgende stap is uitvinden wat de hoge latency veroorzaakt, bij mij was het de ASUS Sonicmaster audio software die de audio 'beter' laat klinken, sinds ik dat volledig heb verwijderd heb ik nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb met mijn N76v ook een dergelijk probleem, ipv het vast lopen tijdens het afspelen van de audio hoor ik af en toe en geheel willekeurig een tik via de speakers. Het lijk wel op het geluid dat mijn vorige laptop (HP) gaf wanneer hij ging afsluiten. Het is net alsof de speakers een "tikje" of "polpje" krijgen.

Zijn jullie hier ook bekend mee??

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1