Serial key management

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Hoi,

Even een algemene vraag, vond het wel leuk om eens te kijken hoe jullie dit doen ;)

Hoe houden jullie je serienummers e.d. bij? Gebruiken jullie daar bepaalde software voor, staat het los in een .txt bestandje? Uitgeprint in een lade?

Wil zelf op een makkelijke manier m'n keys bijhouden, maar hoe? Ik mail het nu gewoon naar mezelf namelijk, zodat ik het makkelijk door kan zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik gebruik 1Password voor al mijn random wachtwoorden en licenties .
Ook alles mobiel bij de hand met de bijbehorende mobiele applicaties:
https://agilebits.com/onepassword

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wachtwoorden heb ik al een oplossing voor: Keepass, en dan de database op Dropbox zetten zodat ik op m'n laptop en desktop dezelfde database heb :) Wil voor serials ook zoiets hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56

markvt

Peppi Cola

Excel sheet welke in mijn prive svn opgeslagen is, registratie e-mails in een pdf erbij gearchiveerd.

Maar dat zou je ook prima ergens anders kunnen stallen uiteraard.

[ Voor 25% gewijzigd door markvt op 15-10-2012 21:33 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:24
Ik heb eens met een klasgenoot een php script met sql database gebouwd. leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ThinkPadd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:31:
Wachtwoorden heb ik al een oplossing voor: Keepass, en dan de database op Dropbox zetten zodat ik op m'n laptop en desktop dezelfde database heb :) Wil voor serials ook zoiets hebben
Je kunt de serials ook in Keepass bijhouden. Zo doe ik het sinds kort ook. Een licentie is vaak niet meer dan een password (=serial), een username/password combinatie, of een licentiebestand en die laatste kun je weer als attachment bij een Keepass entry opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb het nu eerst in Keepass gezet als tijdelijke oplossing. Misschien dat ik ooit nog wat handigers tegenkom. Laat het hier wel weten als dat het geval is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45

Wish

ingwell

Voor mijn wachtwoorden gebruikte ik al Lastpass ( https://lastpass.com/ ). Laatst heb ik daar gewoon in de sectie "Veilige aantekeningen" mijn keys toegevoegd. Dus altijd in de buurt als ik een browser en internettoegang heb.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik gebruik Keepass nu al een tijdje op kantoor en bij het bedrijf waar ik ingehuurd ben.
Bij die laatste heb ik een Excel blad opgeschoond en geimporteerd in Keepass.

Onder het kopje Licenties staan netjes alle licenties sleutels.

Mijn eigen privé KP-database staat inderdaad ook op Dropbox met backup op Google Drive.

Ik zou er zelf geen apart programma voor gebruiken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1