Probleem met "q" key Logitech K200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdrvelden
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06-2021
Beste mensen,

Sinds vorige week ondervind mijn Logitech K200 keyboard het volgende probleem:

Mijn "q" key wordt sporadisch als input geregistreerd, zonder dat deze fysiek ingedrukt wordt.

Mijn chats vensters, word documenten en browser balken worden overspoeld met de volgende, helse, zin: " qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq".

Nu ben ik helaas niet in staat om voor het weekend een nieuw keyboard te regelen om uit te sluiten of het probleem inderdaad aan mijn k200 keyboard ligt. Mijn vraag dan ook aan jullie: wat is, om basis van jullie ervaring, de meest voor de hand liggende oorzaak?

Zelf heb ik verschillende USB-poorten en zelfs gehele groepen gebruikt, maar helaas verhielp dit het probleem niet. Mijn muis functioneert verder prima.

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 12:58
Een vuiltje onder de Q-toets? Andere computer geprobeerd? En wat zei de winkel of Logitech toen je contact met ze opnam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdrvelden
Q-toets als eraf gehaald, niets kunnen constateren. Verder ben ik niet in staat geweest om mijn keyboard te testen op een andere pc, het probleem doet zich maar sporadisch voor (lees: 1 a 2 keer in de 3 a 4 uur). Het is dus moeilijk te testen bij andere mensen helaas (ook vanwege tijdsgebrek).

Met logitech heb ik nog geen contact gehad, ben van plan morgen Mycom (winkel van aanschaf) even te op te bellen!

EDIT: toch een toetsenbord kunnen krijgen van het werk. Probleem doet zich ook voor bij dit toetsenbord.

Verder nog getest: alle USB groepen in mijn kast, maar overal hetzelfde probleem (moederbord + kast zelf).

Ik heb geconstateerd dat als mijn PC uit de slaapmodus komt dmv mijn muis te bewegen ik het probleem krijg.

[ Voor 29% gewijzigd door svdrvelden op 16-10-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdrvelden
Vannacht nog flink bezig geweest;

-Drivers opnieuw geinstalleerd zowel keyboard, muis als USB hubs, en Intel controllers.
-Met of zonder UTP geprobeerd.
-Veilige modus.
-Meerdere virusscanners, anti-spyware en malware meuk laten lopen, helaas niets gevonden.

Uiteindelijk geconcludeerd dat het wel een trojan of iets dergelijks moest zijn. Als mijn beeldscherm uitging en ik activeerde deze weer door middel van mijn muis of toetsenbord kreeg ik de zinnen qqqqqqqqqqqq weer in chatvensters, etc.

windows opnieuw geinstalleerd en het probleem is eindelijk verholpen.

Closed dus, ik heb geen manier gezien om deze zelf te sluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door svdrvelden op 16-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee je hebt geen manier om het te sluiten. Alleen kansloze topics die niet voldoen aan onze minimale eisen quan inzet gaan dicht. Dat is dit topic niet.

Sterker nog, we zijn erg blij dat je je oplossing post :)

Aub voortaan niet om slotje roepen in een topic, dat hoort bij kansloos gedrag, als je vindt dat iets niet door de beugel kan, gebruik aub een topicreport (dat handje)

Oslik blyat! Oslik!