Beeldscherm gaat niet op standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
Als de pc in standby gaat (videokaart gaat uit na 10 min), dan geeft het scherm aan dat ie geen signaal meer krijgt. Tot zover alles normaal. Maar vroeger ging het scherm dan al vrij snel in standby. Dan ging het beeldscherm volledig uit en knipperde een ledje. Nu blijft het scherm dus aangeven dat er geen signaal is. Ondertussen staat het scherm dus onnodig aan.
In Windows 7 heb ik het energieschema 'energiezuinig' aan staan en het scherm moet dus na 10 min uit gaan. Verder heb ik nog het menu van mijn scherm doorgeplozen. En natuurlijk aardig wat gegoogled. Maar ik kon geen oplossing vinden.

Iemand?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Het menu van je monitor misschien even doorkijken.
Zou best kunnen dat er daar een optie voor tussen zit die nu niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
Dat had ik al gedaan (zoals vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
elmertje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:00:
Dat had ik al gedaan (zoals vermeld).
Ja ik zie het nu overheen gelezen net
De standby staat word volgens mij doorgegeven aan de monitor niet door simpelweg het singaal te laten vervallen maar door een pin even je vga/dvi plug loshalen schoon blazen pinnetjes checken en terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
Heb net gedaan wat je zei. Maar dat hielp niet. Na nog wat googlen kwam ik dit programmatje tegen. Voer het progje uit en je monitor gaat gelijk uit. Maar daarna ging mijn monitor toch weer automatisch zoeken naar input( dan spring ie steeds van hdmi/vga/dvi om te zoeken naar een signaal) en ging dus niet in standby. Maar het is nu klaar.

De 'auto source' is nu op manual gezet ipv automatisch. Ik zou zweren dat ik het eerder heb geprobeerd en dat toen de monitor nog wel in standby ging, dit ook op automatisch stond. Maar ja... het werkt, dus het zal wel goed zijn....

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
Helaas. Ik was te snel. Het scherm gaat nu wel even in standby. Maar gaat daarna alsnog weer aan om aan te geven dat ie geen signaal heeft. 8)7
Eigenlijk weet ik nu nog steeds niet of het aan het scherm zelf ligt of aan de videokaart/ pc.
Ik begrijp er niks meer van. De instellingen van mijn beeldscherm zelf heb ik al stuk voor stuk aangepast. Ook heb ik de instellingen gereset. Verder heb ik in de vision control center van amd zitten neuzen, maar niks gevonden.
Pagina: 1