[Google] Meerdere spreadsheets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
Het probleem:
Voor een sportvereniging hebben wij een spreadsheet met vrijwilligers (200 man) gemaakt in Google Docs. Al deze personen staan gesorteerd op wat deze willen betekenen voor een commissie. Deze gefilterde lijsten hebben we als pdf doorgestuurd naar de commissies, maar nu willen de commissies ook hun eigen lijsten kunnen onderhouden via Google Docs. Leek ons een goed plan, alleen willen we er wel voor zorgen dat ze niet bij de volledige lijst komen en daar kunnen gaan 'prutsen'.
Dus wij zijn tot het volgende idee gekomen: we hebben een 'hoofddocument' met alle vrijwilligers, deze wordt handmatig/automatisch geüpdatet aan de hand van de speciaal voor elke commissie gemaakt spreadsheet. Alleen de vraag hoe?

Wat heb ik kunnen vinden?
Importeren naar het bestaande spreadsheet overschrijft niet alleen veranderde cellen, maar het complete document.
Op Google gezocht, maar niet kunnen vinden wat ik wil.

Mijn vraag is eigenlijk of er überhaupt een mogelijk is om dit te doen in Google docs, of een andere dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dus een aantal mensen per commisie krijgen schrijfrechten. Als er iemand gaat lopen kloten, dan zie je dat toch in de revision history?

Je zou het moeilijker kunnen aanpakken door met permissies per tabblad te werken, of met forms te werken oid. Maar goed, waar gaat het nu eigenlijk over? Zou een papieren versie zonder revision historie wel beveiligen? ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt trouwens ook vanuit een nieuwe spreadsheet de cellen van een andere spreadsheet aanspreken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
Falcon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:47:
Je kunt trouwens ook vanuit een nieuwe spreadsheet de cellen van een andere spreadsheet aanspreken.
Dat zou ik graag willen, maar ik kom er via Google niet uit hoe dat werkt?