Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Net geregistreerd en fijn dat jullie elkaar en anderen zo ondersteunen en daar heb ik nou net ook hulp bij nodig.
Ik heb er echt totaal geen verstand van maar met wat tips en begeleiding of uitvoerig aangegeven installatiegegevens kom ik er vast wel uit.
Ik heb 1.5 week geleden de Asrock 2ehands overgenomen en inmiddels wel werkend maar nog geen geluid, ook niet via windows mediaplayer en ook niet via xbmc. Inmiddels wel de nvideadriver geinstalleerd maar nu weet ik niet wat de juiste instellingen zijn. Via een vriend dezelfde instellingen van bios overgenomen dus dat zou goed moeten zijn. De Asrock is met alleen hdmi aangesloten op een Philips tv en ik heb daarbij een Philips Homecinema set waarvan het geluid van tv dus ook nog via de versterker gaat.
Ik weet dat er nu geen technische gegevens bij staan maar weet ook niet wat er van belang is, dus als er meer info nodig is hoor ik het graag want ik zie het ff niet meer.
Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je al je audio-drivers geinstalleerd? Op dit moment heb je alleen maar je video-drivers geinstalleerd.

Kijk anders eens bij Start -> rechtermuisknop op Computer -> Beheren -> Apparaatbeheer laat hier eens zien wat je heb staan. Staan daar nog vraagtekens bij?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Yorin, dank je wel voor je reactie.
Bij apparaatbeheer heb ik besturing voor geluid etc. aangeklikt en daar staat High Definition Audio-apparaat en daaronder NVIDEA High Definition Audio. Die staan volgens mij allebei ingeschakeld en nergens uitroep of vraagtekens. Ik had een foto gemaakt maar kan het niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:11
Heb je het laatste driver pakket van Nvidia geinstalleerd?
Daar zit de Nvidia HD audio driver voor hdmi in.

Vervolgens bij afspeel aparaten je hdmi uitgang als standaard instellen.
Krijg je dan wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij apparaatbeheer staat bij allebei de audiodrivers geen hdmi aansluiting vermeld.
Wel staat er locatie 0 en 3 (high defenition audio bus).
Op een ander venster idd gezien dat Nvidia via HDMI werkt, aangeklikt staat als ingeschakeld maar staat niet als standaard. De andere die wel als standaard en ingeschakeld stond was met optische kabel dus die uitgeschakeld, of kan dat allebei ingeschakeld zijn?
Kan ook niet meer vinden waar dat wel ingesteld kan worden als beide met hdmi en standaard ingesteld.
Ja echt een amateur hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:11
Wat ik doe na b.v. een herinstallatie ofzo, is de optische en 3.5mm aansluitingen uitschakelen en alleen de hdmi aan houden.
Heb gemerkt dat soms de driver van Realtek voor de 3.5mm aansluitingen, in de war is. Dan geeft hij aan dat de kabels wel aangesloten zijn, en dan weer niet. Zodoende zet ik alles uit behalve HDMI.
Daardoor wordt automatisch ook je HDMI als standaard ingesteld.

Als dat staat ingesteld, dan in XBMC ook je output op HDMI instellen.

Nvidia 306.97 drivers

Hier kan de laatste drivers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Danno88,
Dank je wel voor je hulp. Ik had al drivers geïnstalleerd, ik zal eens kijken welke van Nvidea dat waren.
Kan ik zonder herinstallatie ook de aansluitingen aanpassen? En waar doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Asrock wil nog wel eens afwijken met de driverdefinitie. Ik raad aan om de drivers van de Asrock site te downloaden. Verder kan het geen kwaad om ook even de chipset drivers te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, Het heeft ff geduurd maar weet nu dat het niet aan Asrock zelf ligt. Een vriend heeft het bij zichzelf aangesloten en gelijk geluid, bij mij thuis weer niet. Wat blijkt Asrock herkent de geluid/speker/pragrammafuncties vna mn tv niet. Het is een Philips 40PFL7605H. Iemand
ervaringen ermee dat het geluid op een andere manier ingesteld moet of kan worden?
Pagina: 1