Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik zit hier met een dilemma, ik zoek een nieuwe goede fatsoenlijke gamingheadset.
Op het moment gebruik ik een Creative Fatal1ty, leuk ding, opzich niks mis mee, maar ik wil graag upgraden naar een écht goede headset.

De headsets waar ik tussen twijfel zijn de:

SteelSeries Siberia V2.
http://tinyurl.com/d7mqcs9

Turtle Beach PX21
http://tinyurl.com/6gxou3t

Corsair Vengeance 1500
http://tinyurl.com/cubcvun

Omdat ik online game, eigen guild heb (Guild Wars 2), en ook veel co-op games speel, vind ik het sowiezo belangrijk dat de microfoon van goede kwaliteit is.

Mijn huidige headset heeft gewoon Stereo geluid, net als de Siberia en PX21, alleen de Vengeance is 7.1 Surround. Maakt 5.1 of 7.1 echt een groot verschil ten opzichte van stereo? Is dit echt het extra geld waard?

Tevens is 80 euro mijn absolute maximum aan wat ik wil uitgeven aan een headset.

Heeft een Tweaker wellicht feedback over een van deze headsets of ander advies? Andere headsets van dezelfde prijsklasse zijn ook welkom, maar ik twijfel vooral tussen deze 3. Ik hoor het allemaal graag!

Groet,

Marnix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ik heb laatst de Logitech G930 gehaald en ben er erg blij mee. Met name omdat er geen stof, maar een soort nep leer op de oorschelpen zit. Deze is 7.1 en is draadloos. De versie met draad is de G35:

pricewatch: Logitech G35 gaming headset

Zelf had ik ook daarvoor de Creative Fatal1ty. En wat is die Logitech een verademing zeg. Voetstappen horen bij mw3, en eindelijk precies horen waar de chopper e.d. vandaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Ik heb nu een klein jaartje de G35 en vind het een goede headset. De microfoon is helder (voor anderen) en de 7.1 (softwarematig, is niet echt 7.1) werkt erg prettig. Dat leer om de oorschelpen? Sja, dat is wel kapot aan het gaat. Het rafelt, scheurt af en nu is de stof die eronder zit zichtbaar. Doet voor de kwaliteit van het geluid niet af, maar is toch wel zonde voor zo'n duur product.

Ik ben ook van mening dat je toch eigenlijk niet met 2.0/2.1 aan kan komen kloppen. Verder is er wel een verschil te bemerken tussen 5.1 en 7.1, maar of je hier veel voordeel uithaalt tijdens het gamen? Dat denk ik niet.

Wat is dan de beste keus? Ga kijken of je ze in een winkel zoals mediamarkt (misschien?) kan passen/proberen en de geluidskwaliteit kan bepalen. Dat is denk ik erg persoonlijk en is niet iets wat je simpel uit een review kan halen.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Het is inderdaad erg persoonlijk. Voor de siberia zal ik zelf niet gaan omdat ik de geluidskwaliteit erg slecht vind. De microfoon die er op zit is echter erg goed. Zelf zal ik voor de Corsair gaan of misschien een ander model. Als je echt voor de geluidskwaliteit wil gaan moet je misschien je budget iets omhoog gooien en misschien inversteren ( als je dat niet al hebt ) in een goede geluidskaart.
Anders is het dus echt een kwestie van smaak.

Zelf vind ik 7.1 surround in een headset nog steeds niet geweldig werken.

[ Voor 7% gewijzigd door TVH7 op 19-10-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Als je de headset echt alleen voor gaming gaat gebruiken dan zou ik zeggen dat je voor de Corsair moet gaan vanwege de 7.1 surround... de andere headsets zijn stereo. Luister je ook muziek dan zou ik voor de G35 gaan omdat surround headsets, sowieso de corsair, doorgaans niet zo best muziek weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08 15:38
Ik heb de Corsair Vengeance 2000 wireless hier liggen en de PX21, plus Roccat Kave.

En de Corsair wint het met gemak!. De PX21 heeft zoveel kabel dat je er gek van wordt. Alleen een super aanrader voor je PS3 omdat hij daar heerlijk de geluiden versterkt met zijn kastje.
Ook de draagbaarheid wint hij het, kwa geluid vind ik de Kave wel nipt beter, maar PX21 zou ik zeker als
pc gamer lekker overslaan ;)
Pagina: 1