• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-02 20:40
Hallo,
Ik weet niet of dit de goede plaats is voor een watercooling topic, maar ik wil graag aankoopadvies dus vandaar de link.

Ik heb van de zomer een gamepc samengesteld, deze word echter redelijk warm. Nu wil ik graag een custom watercool systeem maken maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

Zouden jullie medetweakers mij kunnen helpen samenstellen? Met dit systeem wil ik overigens ook het moederbord koelen, dit zodat er voor de koeling geen fans nodig zijn (alleen voor de radiatoren koel te houden maar dit kan met stille 120mm fans)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 15:07
Ik neem aan dat het om het systeem uit je profiel gaat? FX8150, 990FX, ... (beetje grappig om dit 'monster PC' te noemen, maar kom, het is je vergeven:))

Wat noem je redelijk warm en zorgt het eigenlijk voor problemen?
Heb je je CPU en GPU overclocked en hoe veel?

Ik zie geen 3th Party cpu koeler in je lijstje staan, gebruik je gewoon de boxed koeler? Als je die gaat gebruiken om je CPU te overclocken dan kan het idd wel eens te heet worden, voor normaal gebruik zou het echter geen probleem mogen zijn.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-03 16:28

amas

Law of Nature: Chaos

In principe heb je aan luchtkoeling genoeg. Ook als er een flinke overklok op zit. Waar merk je aan dat de PC te warm wordt? i.e. waarom is dit een probleem?
Misschien zit je koeler er niet goed op? Of heb je te veel/weinig pasta gebruikt? Een custom waterkoeling is alleen maar leuk en niet echt nodig.

P.S. Een betere plek voor dit topic is Cooling

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03 12:12
Euhm.... met wat jij in gedachten hebt ben je aan waterkoeling ongeveer net zoveel kwijt als dat die pc kost.

Alleen al een koelblok voor de gpu & mobo...

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee