Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies VAIO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is mijn laptop kapot gegaan, dus nu ben vrij gehaast ik op zoek naar een nieuwe. Onlangs is mijn oog gevallen op het volgende model: Sony Vaio SVE 1511W1E/B

Nu heb ik toch nog enkele vraagjes:

Wat is het verschil met de Sony Vaio SVE 1511J1E/S en de Sony Vaio SVE-14A1V1E? Is het verschil de hogere prijs waard, of zou ik voor de goekopere versie gaan? Of is er een iets duurder model wat aan te raden valt?

Nu valt mijn voorkeur op vaio (hebben daar nog opladers van liggen en er is een herstelpunt in de buurt, maar toch vroeg ik me af: zijn deze modellen aan te raden?

Hiermee bedoel ik dat ik ondanks mijn voorkeur voor vaio toch liever kies voor een ander model indien dit ander model echt een duidelijk voordeel heeft tegenover deze 2 aangehaalde modellen. Liefst ongeveer rond dezelfde prijscategorie. (iets duurder of goedkoper mag nog.)

EDIT: Nu ben ik pricewatch: Sony Vaio SVS1511L3E deze laptop tegen gekomen, deze kost iets meer, maar ik kan eventueel een paar extra dagen gaan werken om dit te financieren, is deze zijn meerwaarde waart (want ik las dat deze aangeraden werd in een andere thread)

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 15:57 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Wat ga je ermee doen?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Allround, ik ben me bewust dat je niet super veel moet verwachten rond die prijscategorie, maar moet toch voor enkele jaren wat deftig draaien. Hiermee bedoel ik wat kunnen multitasken terwijl er programma's openstaan. (ik ben hier namelijk nogal slordig in) Indien mogelijk HD filmpjes kunnen afspelen, voor de rest draai ik er wat photoshop of andere dergelijke programma's. En tot slot als ik écht mag kiezen mag hij ook nog een deftige accu hebben en mooi (dun) zijn :) (al moet dit niet per sé, want met een vaio is dit meestal toch een groot probleem )

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:40:
Onlangs is mijn laptop kapot gegaan, dus nu ben vrij gehaast ik op zoek naar een nieuwe. Onlangs is mijn oog gevallen op het volgende model: Sony Vaio SVE 1511W1E/B

Nu heb ik toch nog enkele vraagjes:

Wat is het verschil met de Sony Vaio SVE 1511J1E/S en de Sony Vaio SVE-14A1V1E? Is het verschil de hogere prijs waard, of zou ik voor de goekopere versie gaan? Of is er een iets duurder model wat aan te raden valt?

Nu valt mijn voorkeur op vaio (hebben daar nog opladers van liggen en er is een herstelpunt in de buurt, maar toch vroeg ik me af: zijn deze modellen aan te raden?

Hiermee bedoel ik dat ik ondanks mijn voorkeur voor vaio toch liever kies voor een ander model indien dit ander model echt een duidelijk voordeel heeft tegenover deze 2 aangehaalde modellen. Liefst ongeveer rond dezelfde prijscategorie. (iets duurder of goedkoper mag nog.)

EDIT: Nu ben ik pricewatch: Sony Vaio SVS1511L3E deze laptop tegen gekomen, deze kost iets meer, maar ik kan eventueel een paar extra dagen gaan werken om dit te financieren, is deze zijn meerwaarde waart (want ik las dat deze aangeraden werd in een andere thread)

Alvast bedankt voor de hulp!
Effe kort je vraag beantwoorden
De SvE15 die jij oorspronkelijk aankaarde is schijnbaar beschikbaar voor zo een 499 euro. Dat maakt zijn specs/prijs verhouding behoorlijk sterk. Voor de rest een matige laptop... Koeling, toetsenbord, touchpad zijn in orde maar de accuduur en het scherm zijn ruk.

De SVE14, heeft een stevigere case, backlit keyboard en een accuduur rond de 6 uren. Tevens heeft deze ook een behoorlijk ruk scherm. Wel vind ik deze persoonlijk veel te duur voor wat die levert. Persoonlijk vind ik dat je het liefst een 100 euro meer kunt uitgeven en dan gaan voor de Vaio S13... Is een heel stuk lichter, steviger en heeft een mat scherm :)

De SVS15, heeft een flink betere bouwkwaliteit, weegt geen fuck, redelijk sterke accuduur en heeft als belangrijkste een FullHD IPS scherm. En dat is heel erg fijn om te hebben. Is over het algemeen een goede deal, maar wel als je veel om het lage gewicht en het IPS display geeft. Anders bieden onder andere Asus met de N56 series meer specs voor je geld.

Zoals Omni al vraagt, is het het beste te vertellen wat je wilt gaan doen met de laptop. Gamen? Photoshop? of gewoon simpel ermee werken... En ben je ook van plan om de laptop vaak mee te nemen? Hecht je waarde aan een laag gewicht en goede accuduur?

Aah zo te lezen wil je een dunne laptop met een goede accuduur... Dan zou je kunnen kiezen voor de Vaio S15. Is behoorlijk dun/licht en heeft een redelijk accuduur. Ook is het IPS scherm met zijn hoge resolutie handig om te gaan photoshoppen.

Als je het te duur vind kun je altijd nog voor de Vaio E14 gaan. Die heeft niet het scherm, een hoger gewicht maar wel een sterke accuduur... De Vaio E15 heeft een matige accuduur maar is wel cheap... En de specs zijn theoretisch wel goed genoeg voor jou...

[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 15-10-2012 19:04 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Allereest echt bedankt voor het uitgbreide antwoord! Zeker aangezien ik zelf een redelijk slecht zicht heb op wat ik koop, nu heb ik nog een laatste vraagje: zo was ik net in de winkel gaan vragen voor de Vaio S15 en daar zeiden ze mij dat de SVS1511 L3E nergens meer beschikbaar was, maar dat met windows 8 (binnen 1.5 week) de SVS1512 uitkwam, echter gaat dit samen men een prijsverhoging van approx. €100, is het beter om hier op te wachten of toch opzoek te gaan daar de S1511? (Want ik neem aan dat die nog wel ergens verkrijgbaar zal zijn?)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:26:
Allereest echt bedankt voor het uitgbreide antwoord! Zeker aangezien ik zelf een redelijk slecht zicht heb op wat ik koop, nu heb ik nog een laatste vraagje: zo was ik net in de winkel gaan vragen voor de Vaio S15 en daar zeiden ze mij dat de SVS1511 L3E nergens meer beschikbaar was, maar dat met windows 8 (binnen 1.5 week) de SVS1512 uitkwam, echter gaat dit samen men een prijsverhoging van approx. €100, is het beter om hier op te wachten of toch opzoek te gaan daar de S1511? (Want ik neem aan dat die nog wel ergens verkrijgbaar zal zijn?)
Ik zou hier eventjes wachten:
http://www.sony.nl/customise/vaio-s-serie

Na 28 Oktober (windows 8 release) gaat waarschijnlijk de nieuwe Vaio S15 met windows 8 uitkomen... Deze weegt ook nog eens 100 gram minder.

Ik durf te wedden dat je hem hier flink goedkoper kunt configureren... Zeker als je in aanmerking komt voor de studentenkorting.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ok, super fel bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Je kunt alvast een voorproefje krijgen voor de nieuwe Vaio's op de USA-site van Sony.
Ik weet niet of deze modellen ook precies hetzelfde schepen in Europa/NL, maar dit ziet er wel veelbelovend uit:

http://store.sony.com/c/S...ters-PCs/en/c/S_Notebooks

Als je nog een weekje kunt wachten, zou ik dat wel aanraden.

Update:
De nieuwe S15 staat vanaf vandaag weer op de site.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 11:36 ]

Pagina: 1