Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress mirroring/load balance

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Hallo!

Wegens wat stabiliteit problemen hebben wij besloten om onze server configuratie om te gooien, alleen loop ik tegen wat probleempjes.

Wij draaien Wordpress met WooCommerce.

Ik zou graag naar een Nginx setup willen.

Daarbij wordt Server 1 de front end, en server 2 de nginx proxy.

Daarnaast heb ik dan nog een 3de server mocht de proxy crashen.

Het probleem is dat ik van mijn wordpress pages statische html files (die dan worden gekopieerd via SSH/FTP) wil maken zodat de site ook door blijft draaien als de database eruit ligt.

In feite wil ik dus een kopie hebben die bestaat uit statische html die gesynced wordt met de andere server (bijv. 2x per dag)

Maar daar loop ik dus tegen problemen aan. Misschien is er hier iemand die hier wat meer ervaring mee heeft en mij uit de brand zou kunnen helpen.

Dank!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:13

Eijkb

Zo.

Waarom wil je een draaiende website als mensen zonder database niets kunnen bestellen? Maak dan een eenvoudige landingspage die je laat zien bij DB problemen.

Qua oplossing: rsync over SSH. Werkt eenvoudig, snel en je kan het relatief vaak draaien (iedere 10 minuten oid).

[ Voor 27% gewijzigd door Eijkb op 15-10-2012 14:44 ]

.

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Mensen kunnen dan alsnog gewoon bestellen, dat wordt namelijk via Iframes extern gehost.

Ik ben opzoek naar een manier om mijn huidige wordpress + Woocommerce om te zetten in statische html files die dan ook nog gesynced kunnen gaan worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Lodo op 15-10-2012 15:00 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:31
Wil je dan niet gewoon een soort reverse-proxy of cache? Niet echt mijn gebied, maar zoiets als Varnish; http://www.problogdesign....ze-varnish-for-wordpress/

Die cached dan volgens mij de output van Wordpress, zodat je niet elke keer alles opnieuw hoeft te laden.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Lodo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:38:
Maar daar loop ik dus tegen problemen aan. Misschien is er hier iemand die hier wat meer ervaring mee heeft en mij uit de brand zou kunnen helpen.
onkeltje schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:16:
Het enige wat ik graag zou willen is het progje, waarschijnlijk kan daarbij het best C# gebruikt worden maar
meer weet ik niet over programmeren.
In de Devschuur® hebben we 't over zélf programmeren. Jouw vraag komt neer op een scriptrequest / Kan iemand even...? en daar doen we hier dus niet aan. Neem onze Quickstart nog eens ter hand en bekijk wat we verwachten van een topicstart. Als je iemand zoekt kun je hier kijken: (Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!).

Als je het zelf op wilt lossen, en tegen conrete problemen aanloopt kun je een nieuw topic starten, maar die moet dan wel voldoen aan de voorwaarden die ik hierboven genoemd heb

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.