Probleem door niet Nederlandsmodel TV buiten 14 dagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48
Beste Tweakers,

Ik zit met een raar probleem waarbij ik advies wil hebben in hoe verder te handelen. Ik heb bij Redcoon een LG tv gekocht. De 42lm620s een prachtige tv voor niet te veel geld. Een van de dingen die hij heeft is Smart TV. Nu lig ik midden in een scheiding (een van de redenen dat er een tv voor mij moest komen) en heb ik hierdoor niet al te veel tijd gehad om te prutsen.

Wat is namelijk het probleem. Mijn Smart TV apps gaven geen premium apps. Ik heb een beetje rond geklikt in de instellingen maar het niet snel kunnen vinden. De TV doet het verder goed, bediening en menu’s zijn prima. Ik dacht het zal wel een internet instelling zijn of een firmwareupdate nodig hebben. Toen ik na een week of 3 (ja na de 14 dagen termijn) op een ochtend een ingeving had kwam ik in een menu de landen instelling voor premium apps tegen.

AHA!! Game set match.. duuhh…Ik klik erop en wat blijkt. Ik kan kiezen uit Albanie, Tsjechie, Polen e.d. maar niet voor Nederland!! EEEhhhh en nu?

Dus zocht ik contact met LG. Zij wisten mij te vertellen dat het dan een Europees model betreft wat niet bedoeld is voor de Nederlandse markt. Wij kunnen u niet helpen, neemt u aub contact op met de leverancier… EEhhh oke.. lekker service gericht maar oke.

Ik het probleem aan Redcoon voorgelegd: Hun reactie, waarom meldt u dit pas na de 14 dagen termijn? Ik Eehh sja ik ontdek ook nu pas dat het aan de tv ligt die jullie leveren en niet aan mijn internet / tv menu skills. Ik ben als klant ter goede trouw en omdat alles het verder doet verwacht je niet dat dit onderdeel in Nederland niet werkend is te krijgen. Op de site van Redcoon staat zelfs dat deze tv unieke streaming entertainment apps heeft. Tsja.. niet als je een model levert dat niet voor de Nederlandse markt is . Na veel heen en weer gechat. Conclusie van Redcoon klantenservice. Sorry maar u bent de 14 dagen voorbij, wij kunnen niets voor u doen. Als u wilt kunt u een klacht in dienen.

Zucht… Dat dan maar gedaan. Hele verhaal zoals hierboven uitgelegd. Over het Europese model en dat Smart TV het daardoor niet doet bij mij en hoe ik nu verder moet.

Ik stuurde dit:

Beste Redcoon, Ik heb bij jullie een tv gekocht. De LG 42lm620s. Vanaf het begin is het mij niet gelukt de pathe app en de uitzending gemist app aan de praat te krijgen. Ik dacht dat dit zou liggen aan een firmware update of zoiets en heb het even aangekeken. Ik lig ook in een scheiding dus u kunt zich misschien voorstellen dat het een beetje druk is. Toen ik vanochtend weer een poging deed om de tv toch zo in te stellen dat de smart tv het wel zou doen kwam ik de instelling voor landen tegen tbv Smart tv premium apps. YES!! Gevonden!! Gewoon even het juiste land instellen dus. Echter ik kan alleen kiezen uit landen als Albanië, Bosnië, Polen en Tsjechië. Nederland staat er niet bij en dus is het niet mogelijk om Nederlandse apps als Pathe en uitzending gemist op mijn tv te krijgen. Bij navraag bij LG blijkt dat het model tv die u mij verkocht heeft niet geschikt is voor de Nederlandse markt. Het model dat u heeft geleverd is een Europees model. Ik heb vervolgens contact met u gezocht via de chat en kreeg als reactie dat ik niet binnen de 14 dagen termijn val en dus simpel pech gehad hebt en dat u niets voor mij kunt betekenen. Hiermee ga ik niet akkoord. Ik heb bij u een tv gekocht in de veronderstelling dat deze geschikt zou zijn voor de Nederlandse markt. Als ik bewust een goedkoper Pools model zou importeren is dit mijn zaak maar u geeft nergens aan dat de tv die u levert die niet voor de Nederlandse markt geschikt is. Dat ik hier, helaas, na de 14 dagen periode achter kom is spijtig. Maar dit wordt veroorzaakt omdat ik als klant ter goede trouw handel. Ik zoek de oorzaak van het probleem bij mij als gebruiker en het mogelijk niet correct instellen van internet instellingen of zoiets. Het feit blijft dat u mij een product heeft verkocht dat niet geschikt is voor de Nederlandse markt. Dat de tv verder een prima beeld geeft en dat het menu op Nederlandse taal kan zorgt ervoor dat ik er niets achter zoek dat het mij niet snel lukt om het Smart TV deel werkend te krijgen. Ik leg daarom de schuld bij u neer omdat u mij een verkeerd model geleverd heeft. Dat het voor een gewone gebruiker niet snel duidelijk wordt dat het om een niet Nederlands model gaat en ik dus over de 14 dagen termijn ga, doet niets af aan het probleem dat ik op dit moment heb met mijn tv. Ik hoop dat u in wilt zien dat ik als consument ter goede trouw heb gehandeld en zodra het probleem zich openbaarde dit gemeld heb. Ik heb nooit kunnen weten dat ik feitelijk een Poolse (oid) tv in gebruik heb waarop Nederlandse Premium apps niet beschikbaar zijn. Op uw site staat bij de tv die ik kocht : “LG Smart TV Profiteer van een schat aan populaire streaming entertainmentopties en applicaties. Met LG Apps en Premium Content beschikt u over een volledige reeks hoogwaardige lifestyle-applicaties, interactieve games en VOD-services, ontworpen voor individueel en gezinsentertainment.” Ik heb geen ‘ schat aan populaire streaming entertainmentopties’ van u geleverd gekregen en stel u daarom in gebreke. U heeft niet geleverd waarvoor ik betaald heb en daarom wil ik graag naar een oplossing toe. Ik ben bereid mee te denken en mee te werken aan een passende oplossing. Hopelijk kunnen we tot een correcte oplossing komen voor dit probleem. Ik kijk uit naar uw reactie. Met vriendelijke groet,

En tot mijn stomme verbazing kreeg ik dit terug:

Hartelijk dank voor je e-mail. Wat is een ‘Europees model’? Een zogenaamd Europees model is in de meeste gevallen identiek aan een Nederlands model, maar is vaak voordeliger. Europese modellen zijn bestemd voor de Europese markt en dus ook geschikt voor gebruik in Nederland. Als een witgoedapparaat bijvoorbeeld een tekstpaneel heeft, is de Europese variant niet helemaal gelijk aan het Nederlandse model: bij een Europees model zal het tekstpaneel Duitstalig zijn. Verder hebben Europese modellen van printers, in tegenstelling tot de Nederlandse versie, een Duits- of Engelstalig tekstpaneel. Daarnaast wordt bij een Europees model vaak geen Nederlandstaligehandleiding meegeleverd. Je kunt echter steeds vaker kosteloos een Engels- of Nederlandstaligehandleiding downloaden vanaf de website van de fabrikant of via een zoekmachine. De garantie van Europese modellen is gelijk aan die van de Nederlandsemodellen. Heb je bijvoorbeeld een Europees model wasautomaat gekocht, dan verloopt de service hiervan gewoon middels service aan huis. Voor meer informatie over garantie en reparatie kan ik je verwijzen naar het gedeelte "informatiecentrum" op onze website: http://www.redcoon.nl/infocenter Indien je nog verdere informatie wenst of vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet,

Gewoon een bullshit mail over Europese modellen!!

Ze hebben mijn klacht niet eens echt gelezen. Wat moet ik nu doen? Een hardcopy brief sturen? Nog een klacht mailen in de hoop dat hij niet bij een BOT terecht komt of een 15 jarig iemand maar bij een soort customercare afdeling. Ik ben best boos maar wil het ook niet meteen frustreren omdat ik gewoon wil dat het opgelost wordt.

Oke sorry voor het lange verhaal maar ik kijk uit naar jullie advies!!

Bij voorbaat dank voor de moeite van het lezen.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ze nog een kans en bel ze eens. Verwijs in dit gesprek naar de E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eerlijk gezegd, als ik jouw email lees, vind ik het niet gek dat die niet goed gelezen is. Het is een ellenlange tekst, vol met irrelevante informatie, waar de gemiddelde servicemedewerker met nog 150 andere wachtende mails in de mailbox niet doorheen gaat ploeteren.

Ofwel: Kort en bondig. Niet erop vertrouwen dat de lezer een attention span van meer dan 30 seconden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 19:17
Als ik het product bekijk, zie ik ook niet dat het een Europees model betreft. Dat lijkt me op zn mist een beetje misleidend. Je verwacht dat het het in ieder geval de geadverteerde dingen kan doen voor de NL markt. Misschien kun je dit verwoorden in je mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Wat als je hem upgrade met de firmware van de Nederlandse LG Website
Flash die dan niet gewoon met firmware voor de Nederlandse markt met dus Pathe en Uitzending gemist

http://www.lg.com/nl/supp...hEngineModelCode=42LM620S

[ Voor 7% gewijzigd door HitDyl op 15-10-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Erg onduidelijke mail naar Redcoon toe, probeer hier meer structuur in te brengen.

Kort en krachtig uitleggen, eventueel telefonisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik zou t op niet-comformiteit gooien, je wilde die TV voor de geadverteerde apps, en die werken niet, dus heb je dr niets aan, en sta je in je recht. dan is het aan Redcoon om dr wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je mail is wel wat wollig, maar is verder prima. Dat de lezer niet de moeite neemt om het te lezen is toch gewoon hun probleem.

Je kunt het zien als een spelletje schaken, zet 1 hebben jullie nu beiden genomen, nu is het tijd voor stap 2.

Overweeg om je toestel 'defect' te gaan noemen. Het toestel doet immers niet wat je zou verwachten. Zij zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie (dus niet naar LG laten afschepen).
Houd er rekening mee dat je eerst volgens hun voorwaarden een brief moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheGhostInc schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:15:
Je mail is wel wat wollig, maar is verder prima. Dat de lezer niet de moeite neemt om het te lezen is toch gewoon hun probleem.
Nou nee. TS had een probleem en doordat die mail niet goed gelezen is, heeft hij nu nog steeds een probleem. Die servicemedewerker heeft helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
Ja idd,.. het probleem is het niet goed lezen van mijn klacht. En ja het verhaal is wat wollig. Omdat het probleem ook niet standaard is en ik via de chat met LG en Redcoon al stappen heb gemaakt.

Maar ik kan misschien het beste bellen. Mijn doel is niet de zaak op de spits te drijven maar gewoon netjes op te lossen. Ik wil met zo min mogelijk gedoe wel gewoon van de apps gebruik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
AlexanderB schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:12:
Ik zou t op niet-comformiteit gooien, je wilde die TV voor de geadverteerde apps, en die werken niet, dus heb je d'r niets aan, en sta je in je recht. dan is het aan Redcoon om d'r wat aan te doen.
Dit dus. Je verwachtte namelijk een Nederlands model televisie. Als het typenummer in ieder geval hetzelfde was kon je het dus niet weten dat de televisie anders was dan bij aanbieder B. Maar niet om het een of ander, maar mocht je er niet met Redcoon uitkomen, dan moet je jezelf wel eerst afvragen of je niet te veel moeite in deze zaak gaat steken ten opzichte van je scheiding - wat natuurlijk ook al erg rot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Volgens mij geeft redcoon altijd keurig aan als het om 'europese' modellen gaat, de prijs is daar meestal ook wel naar. Dus dat lijkt me niet geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou ook zeggen: non-conformiteit in de zin van art. 7:17 lid 2 BW. Dat je al voorbij de 14 dagen zit in de zin van art. 7:46d BW doet er niet toe. Bovendien geldt jouw mededeling als tijdig in de zin van art. 7:23 lid 2 BW. Je hebt gewoon een televisie gekregen die je niet kunt inzetten voor normaal gebruik namelijk. Want wat is normaal gebruik voor deze televisie? Onder andere smart tv gebruiken als functie. Als koper ga je er dan vanuit dat er NLse smart apps te voorschijn komen en geen Poolse of anderszins. Dus komt het er op uit dat wanneer je dit geweten had, je dit model televisie gewoon in de winkel had laten staan kortom: niet eens besteld had via Redcoon.

Daarmee kun je gewoon een mailtje toesturen naar Redcoon waarbij je je beroept opt art. 7:22 lid 1 onder a BW, wat niet meer zegt dan dat jij als koper de koopovereenkomst kunt ontbinden. TV terug naar Redcoon, jij krijgt het aankoopbedrag retour van Redcoon. Maar voordat dit kan dien je bij Redcoon eerst te vragen naar een vervangend exemplaar wat met Smart TV wel de NLse apps tevoorschijn tovert. En dat komt omdat je volgens art. 7:22 lid 2 BW eerst ofwel nalevering van een ontbrekend onderdeel (in de zin van art. 7:21 lid 1 onder a BW), herstel v/d televisie (in de zin van art. 7:21 lid 1 onder b BW) of vervanging van de televisie slechts kunt eisen. (in de zin van art. 7:21 lid 1 onder c BW) Verhelpt dat de boel niet, dan pas kun je overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst.

Maarja, er ontbreekt geen onderdeel, laat staan dat ie stuk is en dus is reparatie niet ter sprake. Kortom: vervangen die hap voor een Nederlands model. Blijft natuurlijk wel de vraag: wist TS dat dit een niet-NL model was? Niet ten tijde v/d koop, je bent er pas nadien achter gekomen door je telefoontje naar LG. En ja, ik zou dit maar 'hard copy' doen. E-mailtjes worden gelezen en met een of ander automatisch gegenereerd standaard antwoord afgedaan, zonder dat ze überhaupt ingaan op je klacht. Dus gewoon een eenvoudig briefje typen en versturen naar hun postadres. Je kunt gebruik maken van legio voorbeeldbrieven, zoals bijv. die van Consuwijzer. Geef ze een 'redelijke' termijn ala vier weken om actie te ondernemen en typ nu alvast of zoek alvast een vervolgbriefje die je precies over vier weken de deur uit doet mochten ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zelf heb ik even gekeken op de Redcoon pagina van deze televisie en daar is niet te zien dat het om een Europees of Nederlands model gaat. Maar aangezien het een product voor de Nederlandse markt is, lijkt me het duidelijk een misser vanuit Redcoon's kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:29
Het is niet zozeer een product voor de Nederlandse markt en in de tekst op de website komt niet naar voren dat de Apps en content in het Nederlands worden aangeleverd..

Bij Samsung modellen staat wel netjes NL model of niet.

Redcoon spreekt o.a. bij veelgestelde vragen wel over Europese modellen, dus het is niet geheel verassend dat ook hier sprake is van een importmodel.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Licht offtopic, maar is het eigenlijk niet vreemd dat een "Europees" model niet goed functioneerd in Nederland? De laatste keer dat ik keek lag Nederland nog in Europa, zijn we recentelijk verhuist?
Persoonlijk zou ik die vraag ook eens neerleggen bij LG (naast de acties die Joosie aanbevelt)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zer0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:09:
Licht offtopic, maar is het eigenlijk niet vreemd dat een "Europees" model niet goed functioneerd in Nederland? De laatste keer dat ik keek lag Nederland nog in Europa, zijn we recentelijk verhuist?
Persoonlijk zou ik die vraag ook eens neerleggen bij LG (naast de acties die Joosie aanbevelt)
Een europees model, een concept dat bepaalde verwachtingen wekt. Opnieuw een kwestie van conformiteit, dus terug bij af in dat opzicht. Wanneer een bepaald model voor een gebruiker in een bepaalde markt of economische zone beperkingen met zich meebrengt voor gebruik dan dient dat duidelijk vermeld te staan, anders wordt een product verkocht dat niet aan de redelijke verwachtingen kan voldoen.

Ik begrijp de insteek van de winkel best, men is in staat om tegen interessante prijzen modellen aan te bieden, maar dat moet nu eenmaal wel conform door wet gestelde vereisten zijn. Daarbij horen nu eenmaal concepten als redelijkheid en conformiteit. Sneu voor de winkel kun je zeggen, maar dit is ondernemersrisico. Je kan een klant tegenkomen die tegen eventuele beperkingen aanloopt. Als dat niet duidelijk vooraf gedefinieerd is in een overeenkomst en geaccepteerd door de klant, tja, dan kan de klant gebruik maken van zijn normale consumentenrecht.

Hier zijn trouwens best al wat uitspraken over geweest door de jaren heen, afgezien van een paar waar de verkopende partij duidelijk beperkingen aangaf en de consument deze accepteerde waren die in het voordeel van de consument. In lijn met het gewone consumentenrecht. Dat een verkopende partij verschillende categorieën hanteert is niet hetzelfde als het duidelijk stellen van beperkingen. Immers, een definitie van europees model kan net zo goed betekenen dat de stroomaansluiting modulair is en bij het product verschillende stekkers zitten - dat komt best vaak voor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zer0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:09:
Volgens mij bestaan er geen "Europese" modellen. Wat ze waarschijnlijk bedoelen is een model voor een ander Europees land, wat daardoor gewoon aan alle Europese (en dus ook Nederlandse) normen voldoet, zoals geschiktheid voor 230V waardoor het ook in Nederland verkocht mag worden. Maar dat wil niet zeggen dat alle features in Nederland werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Schizo007nl schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:21:
Het is niet zozeer een product voor de Nederlandse markt en in de tekst op de website komt niet naar voren dat de Apps en content in het Nederlands worden aangeleverd..

Bij Samsung modellen staat wel netjes NL model of niet.

Redcoon spreekt o.a. bij veelgestelde vragen wel over Europese modellen, dus het is niet geheel verassend dat ook hier sprake is van een importmodel.
Dus je wilt zeggen dat ik eerst heel de website moet uitpluizen en daarna maar gewoon tevreden moet zijn met wat ik krijg? Er komt namelijk ook niet in de website naar voren dat de apps niet in het Nederlands worden aangeleverd :). Sterker nog, van een product wat verkocht wordt op de Nederlandse markt, mag verwacht worden dat er Nederlandse diensten op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:12:
Ik zou t op niet-comformiteit gooien, je wilde die TV voor de geadverteerde apps, en die werken niet, dus heb je dr niets aan, en sta je in je recht. dan is het aan Redcoon om dr wat aan te doen.
Dit inderdaad. Wel beloofd, niet gekregen. Ik zou het ook gelijk aangetekend en op papier doen, dan krijg het al snel wat meer gewicht, moreel en juridisch. Nog eens zien of ze dan weer zo'n onzinreactie terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:22:
Sterker nog, van een product wat verkocht wordt op de Nederlandse markt, mag verwacht worden dat er Nederlandse diensten op zitten.
Volgens mij is geen enkele wetgeving die dat verplicht, het zal hooguit verplicht zijn aan te geven als het om een niet-Nederlandse uitvoering gaat als er ook een Nederlandse uitvoering bestaat.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die bewust een buitenlands model kopen, om diverse redenen. Zelf zou ik bijvoorbeeld best de TV waar het hier om gaat kopen als die significant goedkoper is al een Nederlands model, het hele smart-tv gebeuren gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Er is wel regelgeving die dit min of meer verplicht, namelijk non-conformiteit. Je koopt namelijk (in dit geval) een televisie en verwacht dat alle functies die op de Nederlandse markt beschikbaar zijn werken. Waaronder bijvoorbeeld Smart-TV, Apps en CI+.

Als deze zaken dus niet functioneren of niet goed functioneren is het product in mindere mate defect te noemen, waarnaast jouw verwachting van een goed functionerend product niet waar wordt gemaakt. In dat geval zou je dus de verkoper kunnen dwingen ofwel de televisie met alle functies te leveren of de koop te ontbinden.

Daarnaast komt de TS hier later achter dan de zichttermijn, maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. Persoonlijk vind ik namelijk dat de TS het op tijd heeft gemeld. Echter snap ik de beredenering van Redcoon wel, die willen namelijk niet een 'tweedehands' televisie verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik citeer:
Op uw site staat bij de tv die ik kocht : “LG Smart TV Profiteer van een schat aan populaire streaming entertainmentopties en applicaties. Met LG Apps en Premium Content beschikt u over een volledige reeks hoogwaardige lifestyle-applicaties, interactieve games en VOD-services, ontworpen voor individueel en gezinsentertainment.”
Aangezien LG kennelijk een Nederlandse variant van dit product heeft, waar (volgens de TS) uitzendinggemist etc. op zouden moeten kunnen draaien, neem ik aan dat dit in de "volledige reeks" applicaties zit. Redcoon richt zich duidelijk op de Nederlandse consument met deze Nederlandse beschrijving.

Lijkt me duidelijk dat dit non-conformiteit is, dus. Het is niet slecht de handleiding die ontbreekt, dit ding mist specifieke functies die voor een Nederlandse consument van belang zijn. Dat dit ergens in de FAQ zou staan of zo is totaal niet relevant, die is niet rechtsgeldig (zou ook wat zijn als je als klant maar de hele website door moet spitten voor addertjes onder het gras). En het moge duidelijk zijn: non-conformiteit heeft niets met "14 dagen" te maken.

Ik zou mijn mail trouwens even flink snoeien, en nogmaals proberen. :P
Beste redcoon,

Ik heb bij jullie een TV gekocht. Dit product blijkt echter een model te zijn dat alleen applicaties uit Albanie, Tsjechie, Polen kan installeren en volgens LG is dit product niet bestemd voor de Nederlandse markt. Op jullie website wordt niet vermeld dat dit model niet voor de Nederlandse markt bedoeld is, en er wordt wel op jullie website geadverteerd met de features die ik nu dus niet heb: "<insert verkooppraat here>". Aangezien ik verwacht dat ik Nederlandse applicaties kan gebruiken is dit product dus non-conform, en ik zou hier graag een oplossing voor willen.

<insert aanoop-details here>

mvg, MorgothG.
Stukje leesbaarder, al zeg ik het zelf. :+

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 16-10-2012 16:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:52:
Er is wel regelgeving die dit min of meer verplicht, namelijk non-conformiteit. Je koopt namelijk (in dit geval) een televisie en verwacht dat alle functies die op de Nederlandse markt beschikbaar zijn werken. Waaronder bijvoorbeeld Smart-TV, Apps en CI+.
Die regelgeving geldt niet als de verkoper duidelijk maakt dat deze "gebreken" aanwezig zijn voor de koop gesloten wordt.

(Let op, ik geef de TS geen ongelijk, maar reageerde op de stelling dat elk product wat in Nederland verkocht wordt ook Nederlandse diensten moet ondersteunen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Zer0 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Die regelgeving geldt niet als de verkoper duidelijk maakt dat deze "gebreken" aanwezig zijn voor de koop gesloten wordt.

(Let op, ik geef de TS geen ongelijk, maar reageerde op de stelling dat elk product wat in Nederland verkocht wordt ook Nederlandse diensten moet ondersteunen.)
Je kunt discusseren over het feit of de verkoper zich voldoende heeft ingedekt. Melden dat het een Europees ipv Nederlands model is is dan wellicht niet voldoende. Melden dat bepaalde functionalteit in Nederland niet zal werken klinkt dan al beter.

De klanten die functionaliteit willen inleveren ten gunste van een lagere prijs jaag je dan nog steeds niet weg. De klanten die waarde hechten aan deze functionaliteit gaan klagen nu ze niet op de hoogte waren dat bepaalde functionaliteit ontbreekt.

Ik denk dat je het inderdaad op non-conformiteit moet kunnen gooien. Een Europees model wekt nog steeds de verwachting dat alles gewoon werkt, i.t.t. een waarschuwing "Let op: aziatisch model" waar je van de klant al wat meer voorzichtigheid mag verwachten...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso, als je dit leest:
LG Smart TV Profiteer van een schat aan populaire streaming entertainmentopties en applicaties. Met LG Apps en Premium Content beschikt u over een volledige reeks hoogwaardige lifestyle-applicaties, interactieve games en VOD-services, ontworpen voor individueel en gezinsentertainment.
Verwacht je niet de Poolse versie, als er ook een Nederlandse versie van die applicaties is.

[kutvergelijking]
Als ik "Harry Potter en de steen der wijzen" koop verwacht ik toch ook geen Chinees boek.
[/kutvergelijking]

Lijkt me eigenlijk een duidelijke zaak, alleen nog even de winkel aan zijn verstand peuteren dat dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bwerg schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:20:
Ik citeer:

[...]

Aangezien LG kennelijk een Nederlandse variant van dit product heeft, waar (volgens de TS) uitzendinggemist etc. op zouden moeten kunnen draaien, neem ik aan dat dit in de "volledige reeks" applicaties zit. Redcoon richt zich duidelijk op de Nederlandse consument met deze Nederlandse beschrijving.

Lijkt me duidelijk dat dit non-conformiteit is, dus. Het is niet slecht de handleiding die ontbreekt, dit ding mist specifieke functies die voor een Nederlandse consument van belang zijn. Dat dit ergens in de FAQ zou staan of zo is totaal niet relevant, die is niet rechtsgeldig (zou ook wat zijn als je als klant maar de hele website door moet spitten voor addertjes onder het gras). En het moge duidelijk zijn: non-conformiteit heeft niets met "14 dagen" te maken.

Ik zou mijn mail trouwens even flink snoeien, en nogmaals proberen. :P

[...]

Stukje leesbaarder, al zeg ik het zelf. :+
Alleen LG in de aanhef even vervangen door Redcoon ;)

Verder eens: als features waar wel mee geadverteerd werd niet blijken te werken, dan heeft dat niks met 14 dagen te maken, maar is het gewoon een non-conform (ook wel ondeugdelijk) product en dat is aan Redcoon om op te lossen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
[...]

Tja en tussen duidelijk en duidelijk zit ook weer een verschil 8)7. Op de productpagina was het althans niet duidelijk genoeg aanwezig. En mocht het er Europees Model staan dan is Nederland nog steeds een land in Europa en kan een Europees model dus ook een Nederlandse zijn met alle functies van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Tja en tussen duidelijk en duidelijk zit ook weer een verschil 8)7. Op de productpagina was het althans niet duidelijk genoeg aanwezig. En mocht het er Europees Model staan dan is Nederland nog steeds een land in Europa en kan een Europees model dus ook een Nederlandse zijn met alle functies van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Orion84 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Alleen LG in de aanhef even vervangen door Redcoon ;)
Ah ja, uiteraard. Niks met LG gaan oplossen, die hoeven dit niet op te lossen (valt ook niet te verwachten als winkels spullen op de verkeerde manier gaan verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
Serieus jongens! Dank voor de wijze woorden. Ik ga met jullie hulp morgen een kortere mail de deur uit doen met daarin de non conformiteit. Top, maakt me blij mede Tweaker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
MorgothG schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:00:
Serieus jongens! Dank voor de wijze woorden. Ik ga met jullie hulp morgen een kortere mail de deur uit doen met daarin de non conformiteit. Top, maakt me blij mede Tweaker te zijn.
Hou er rekening mee dat een mail zelden correct gelezen wordt op de correcte afdeling. Beter is de echte schriftelijke weg te bewandelen, aangetekend wel te verstaan. Maar goed, je kunt het proberen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Virtuozzo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:26:
Hou er rekening mee dat een mail zelden correct gelezen wordt op de correcte afdeling. Beter is de echte schriftelijke weg te bewandelen, aangetekend wel te verstaan. Maar goed, je kunt het proberen.
Denk je dat brieven op het bureau van de directeur landen? Die zullen in de meeste gevallen bij dezelfde afdeling landen als de emails en ik weet uit ervaring dat ze net zo min gelezen worden en bovendien vaak veel trager afgehandeld worden. Ik heb wel eens pas na 6 maanden een reactie op een aangetekende brief gehad.

Brieven zijn prima als je al van plan bent om een jurist in te schakelen en bewijsmateriaal probeert te verzamelen. Maar het gaat een stuk sneller om eerst een paar mails te proberen. De ene servicemedewerker is de ander niet en als je geluk hebt komt de tweede of derde mail wel terecht bij een medewerker die kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Mocht nou bovenstaande niet werken of eindeloos lang gaan duren kan je via het service menu vaak je tv wel omzetten naar een ander land. Ik moest bij mijn Samsung hetzelfde doen. Was een pools model dus hij zette de zenders niet goed. Via service menu naar benelux gezet en toen kon ik wel Nederland selecteren.

Een andere TV is natuurlijk een betere optie maar bovenstaande werkte bij mijn Samsung ook perfect.

Is natuurlijk wel belangrijk dat je enige kennis heb aangezien je in het service menu meer kan verkloten als in het standaard menu.

[ Voor 18% gewijzigd door Rerder op 17-10-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Hou er rekening mee dat dergelijke eigen wijzigingen heel makkelijk inbreuk kunnen maken op rechten van garantie en aansprakelijkheid. Als die weg al bewandeld zou worden, dan alleen op instigatie van de verkopende partij, op schrift, en liefst een handeling door hen ondernomen. Maar zelfs dan kan men heel makkelijk terugvallen op concepten van coulance die een wijziging in rechten danwel overeenkomst impliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Fabrieksgarantie van LG is toch al niet van toepassing op grijs geimporteerde toestellen. Mocht je ooit service nodig hebben op dit toestel, dan zal je alles via Redcoon moeten laten lopen. LG gaat never de nooit niet service in behandeling nemen voor toestellen die verkocht zijn in een ander land dan waarin zij het oorspronkelijk bedoeld hebben.
Mocht je bovenstaande een probleem vinden: verkoop alsnog ontbinden. Je hebt een TV besteld bedoeld voor de NL markt, je hebt een TV gekregen voor een ander land, dus je hebt niet gekregen wat je hebt besteld. Aan Redcoon om alsnog een NL model te leveren, en anders moet de koop gewoon ontbonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

_JGC_ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:13:
Fabrieksgarantie van LG is toch al niet van toepassing op grijs geimporteerde toestellen. Mocht je ooit service nodig hebben op dit toestel, dan zal je alles via Redcoon moeten laten lopen.
Ook die kan garantie weigeren als je zelf gaat sleutelen en daarmee de boel verprutst. Als je weet dat je het simpel op kan lossen geen probleem, als je er een risico mee kan lopen dus niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
_JGC_ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:13:
Fabrieksgarantie van LG is toch al niet van toepassing op grijs geimporteerde toestellen. Mocht je ooit service nodig hebben op dit toestel, dan zal je alles via Redcoon moeten laten lopen. LG gaat never de nooit niet service in behandeling nemen voor toestellen die verkocht zijn in een ander land dan waarin zij het oorspronkelijk bedoeld hebben.
Mocht je bovenstaande een probleem vinden: verkoop alsnog ontbinden. Je hebt een TV besteld bedoeld voor de NL markt, je hebt een TV gekregen voor een ander land, dus je hebt niet gekregen wat je hebt besteld. Aan Redcoon om alsnog een NL model te leveren, en anders moet de koop gewoon ontbonden worden.
Garantie en aansprakelijkheid zijn verschillende zaken, elk met eigen termijn en bepalingen in ons consumentenrecht zoals we dit hebben geïnternaliseerd vanuit the Europese Richtlijn (die bepalend is). De verkopende partij is hoe dan ook altijd het aanspreekpunt, wanneer men zelf daar aan voorbij gaat, verliest men een behoorlijk deel van rechten door de verbreking van overeenkomst (consumentenrecht heeft nu eenmaal rechten maar ook plichten als onderdeel van mechanismen en bescherming).

Dat neemt niet weg trouwens dat als een gebruiker zelf gaat tweaken, dit vrijwel altijd een verbreking van overeenkomst betekent. Dat heeft zijn consequenties.

Maar ja, de kwestie hier is inderdaad die van conformiteit. Redcoon in dat opzicht kan in begrijpen, stunten met prijs is met deze methodes makkelijker dan op menige andere manier. Probleem is echter dat de verkopende partij in het geval van aangeleverde beperkingen dit in zijn volledigheid duidelijk dient te maken, en wel niet enkel in informatievoorziening maar ook in de overeenkomst. Heeft men dit niet gedaan, dan is het jammer voor ze, maar dat is nu eenmaal het bedrijfsrisico wat men bewust gekozen heeft bij dit soort methodes. Meestal gaat het prima, soms heb je een klant die ergens tegenaan loopt. En af en toe heb je er een die opstaat en zegt "maar dat niet conform redelijke verwachting, er is geen duiding van beperkingen, dus dit is niet conform redelijke verwachtingen dus ik leg me hier niet bij neer".

Als bedrijf dient dat ingecalculeerd te zijn. Meestal is het ook een gewoon onderdeel van de berekening (die kans dat je die ene klant van velen tegen komt op die manier). Voor de klant is het vervolgens simpel, al kan dat soms best wat voeten in de aarde hebben. Voor de verkopende partij staan trouwens vele mogelijkheden open om dit met de fabrikant op te lossen. Kost wat moeite, maar goed, je bent een bedrijf en je verkoop voor omzet heeft nu eenmaal een afhankelijkheid van zowel wettelijke verplichtingen als normale afhankelijkheid van service in de relatie klant en verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Ik had hetzelfde met mijn samsung (ook van redcoon, die flikken dit wel vaker). Maar bij samsungs kun je met een knoppencombinatie in het fabriekanten menu komen. Daar kun je de regio aanpassen.
De smart TV software is namelijk voor alle modellen uit hetzelfde jaar hetzelfde. In het fabriekanten menu staat welk model en welke regio de software gebruikt.
http://factory-reset.com/wiki/Samsung_Service_Menu
Voor mij was het info-menu-mute-power

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 18-10-2012 02:18 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11-2024
Waarom doet deze link het niet meer, ik wil mijn LM670 ook naar benelux omzetten

Ook een redcoon Oost europeaan bleek achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 12:25
Link werkt bij mij.
380sl schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:16:
[...]

Waarom doet deze link het niet meer, ik wil mijn LM670 ook naar benelux omzetten

Ook een redcoon Oost europeaan bleek achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Tis vrij makkelijk als je een harmony remote hebt
Even als model de 47LE5300-UC toevoegen.

Via de functietoetsen de knop EZ_ADJ gebruiken. Login code 0413 en dan bij area (LET OP, NIET BIJ COUNTRY) van EASTEU naar WESTEU zetten.

Naaiers van LG die je willen wijsmaken dat alles hardwarematig anders is zodat ze het in polen voor 40% minder kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partsineed
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 17:40
hoor een hoop gemauw hiero over jouw mail .. dat deze te lang is enz ( ik heb de rest al overgeslagen met lezen , so correct me if im wrong.. )

Een winkel is een winkel , waar dan ook , en zo horen hun ook ongeacht wat voor mail en hoe de inhoud is , deze te lezen.
Daar hebben ze de klantenservice voor kom op !!!

Om zo kort mogelijk te blijven , stuur ze een brief ( die inderdaad goed gestructureerd is deze keer )
Je kunt ze hierin een ultimatum stellen. Eg. Binnen 7 dagen wil ik me geld . oid

Dit kun je 3 x doen , na deze 3 x hebben ze de wet aan hun laars gelapt en kun je overstappen op juridische maat regelen.

Ze moeten jouw helpen , voor , en zeker ook na de 14 dagen periode , en al helemaal al je zo een shitty meuk heb dat je je apps niet kunt gebruiken ed.,

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
partsineed schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:17:
hoor een hoop gemauw hiero over jouw mail .. dat deze te lang is enz ( ik heb de rest al overgeslagen met lezen , so correct me if im wrong.. )

Een winkel is een winkel , waar dan ook , en zo horen hun ook ongeacht wat voor mail en hoe de inhoud is , deze te lezen.
Daar hebben ze de klantenservice voor kom op !!!

Om zo kort mogelijk te blijven , stuur ze een brief ( die inderdaad goed gestructureerd is deze keer )
Je kunt ze hierin een ultimatum stellen. Eg. Binnen 7 dagen wil ik me geld . oid

Dit kun je 3 x doen , na deze 3 x hebben ze de wet aan hun laars gelapt en kun je overstappen op juridische maat regelen.

Ze moeten jouw helpen , voor , en zeker ook na de 14 dagen periode , en al helemaal al je zo een shitty meuk heb dat je je apps niet kunt gebruiken ed.,

succes
Gewoon even de instelling aanpassen in het menu bespaard de ts een hoop moeite. Ondanks dat je in principe gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* rant

[ Voor 114% gewijzigd door gambieter op 27-05-2016 17:11 ]

Pagina: 1