Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Titel van (reclame) video verduidelijken dat het reclame is.

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik klikte zojuist naar video: LG Optimus G, nu zie ik dat jullie vaker een reclame als 'content' gebruiken.
Op zich is dat niet zo erg, maar meestal staat dan wel ergens in de titel aangegeven dat het een reclame is.

Bij deze is dat niet gebeurd en vroeg me af of dat er wel bij gezet kan worden, dan weten bezoekers die niet zitten te wachten op reclame filmpjes (omdat ze bijvoorbeeld al betalend lid zijn) dat ze de pagina niet hoeven te gaan bezoeken.

EDIT:
Ook zie ik dat dit bij video: Sony Xperia S en video: Intel Ultrabook ook niet in de titel staat, wel in de tekst ónder het filmpje.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2012 13:40 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41
Het staat er wel onder overigens, maar misschien zou het inderdaad interessanter zijn als de titel het betreffende product zou bevatten vervolgend door het type content of een titel, bijvoorbeeld:
  • Sony Xperia Tablet S: Videoreview
  • LG Optimus G: Eerste reclame
  • Macbook Pro 2028: Hands-on
Dat zou het geheel wel een stuk duidelijker maken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:42:
Het staat er wel onder overigens, maar misschien zou het inderdaad interessanter zijn als de titel het betreffende product zou bevatten vervolgend door het type content of een titel, bijvoorbeeld:
  • Sony Xperia Tablet S: Videoreview
  • LG Optimus G: Eerste reclame
  • Macbook Pro 2028: Hands-on
Dat zou het geheel wel een stuk duidelijker maken.
Ik denk dat het sowieso handiger is en ik denk dat de search enginges het ook fijner zouden vinden. ;) Daarnaast kan zoiets wel vervelend zijn indien een gebruiker auto play aan heeft staan. Ik heb dat momenteel overigens niet, maar kan me voorstellen dat het voor die mensen op dat moment dan wel vervelend is.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We hebben gemerkt dat, zeker op smartphonegebied, bezoekers zo'n beetje alles over 'hun' favoriete toestel interessant vinden. We slaan daarom in onze database niet alleen foto's maar ook video's van die producten op. Veel van die video's maken we zelf, maar sommige ook niet. Dit geldt bijvoorbeeld voor de teasers en trailers (veelal op gamesgebied gebruikt), maar ook de reclamevideo's die de fabrikanten maken. Deze reclamevideo's komen terug op de videopagina omdat wij ze in de database opslaan en zichtbaar maken, niet omdat een fabrikant dat als zodanig inkoopt als onderdeel van een campagne. Derhalve zijn deze video's ook zichtbaar voor betalende abonnees.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41
Leuk antwoord Wilbert, maar dat was de vraag niet. De vraag is of het ook verduidelijkt kan worden aan de gebruiker?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:19:
Leuk antwoord Wilbert, maar dat was de vraag niet. De vraag is of het ook verduidelijkt kan worden aan de gebruiker?
Ik heb net even de eerste pagina van video's bekeken en zie bij redelijk wat filmpjes 'reclame' of promovideo staan, ook oudere filmpjes. Sowieso herken je onze eigen productie's vrij gemakkelijk.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:19:
Mmm, belangrijkste deel van mijn antwoord vergeten :) Volgens mij willen we voor eigen producties wel aan de titel gaan toevoegen waar het om gaat (Videoreview - product xyz), maar komt dit later pas als de nieuwe site live is. Ik zal eens kijken hoe het er uit ziet als we dit consequent zouden doen. In de nieuwe site kun je overigens wel eenvoudig selecteren uit welke categorieën je wel of juist geen video's wilt zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Wilbert de Vries op 15-10-2012 20:04 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:03:
In de nieuwe site kun je overigens wel eenvoudig selecteren uit welke categorieën je wel of juist geen video's wilt zien.
Dat is al heel wat natuurlijk, maar dan is het weer afhankelijk van hoe jullie categoriseren; als een video in meerdere categorieën zit, dan kun je immers alsnog een bepaalde video krijgen, omdat hij bijvoorbeeld gecategoriseerd (of getagged is) op commercial, iPhone, Apple en / of mobiele telefoon (een soort van 'filed under' dus). Of gaat het weer niet zó ver?

Waar het mij (zoals in de TS aangegeven) om gaat is de titel van dergelijke video's. Niet alleen als het een preview, hands on of video review is, maar ook als het (ondanks dat ik bijv. betalend lid ben) een reclame betreft. Of het dan ingekochte ruimte is of niet maakt naar mijn idee ook niet uit; een reclame is een reclame.
Ik verwacht niet van bezoekers dat ze verschil zullen herkennen.

Voor niet betalende leden ook wel raar: eerst een reclame zien voor het filmpje, om vervolgens weer een reclame te zien. Ik denk dus dat een dergelijke toevoeging veel gedoe en gezeur kan voorkomen; dan weet een bezoeker op voorhand dat een filmpje een reclame is en basis daarvan kan bepalen het filmpje te gaan bekijken of juist niet.
Marc Rademaker schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:03:
Ik heb net even de eerste pagina van video's bekeken en zie bij redelijk wat filmpjes 'reclame' of promovideo staan, ook oudere filmpjes. Sowieso herken je onze eigen productie's vrij gemakkelijk.
Maar het gaat juist om net niet die filmpjes. ;) :+ Ander voorbeeldje. video: Cuda 5, aan de titel (zie URL) kan ik nu niet herleiden wat voor filmpje het is. Het is in dit geval een informatief filmpje (een introductie, daar kom je dan pas achter als je de pagina geopend hebt), maar had net zo goed een advertentie / reclame of weer iets anders kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2012 00:53 ]

Pagina: 1