Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448322

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg namens me vriendin af of er een app bestaat die dataverkeer afsluit bij het gebruik van een wifi netwerk. Omdat sinds ze haar nieuwe samsung s3 heeft ook tijdens wifi gebruik dataverkeer wordt gebruikt en daardoor belachelijk dure rekeningen komen.

Nu had zij met vodafone gesproken en die zeiden dat het aan het toestel zelf lag en niet aan hun? en dat ze iedere keer der dataverkeer moet afsluiten als ze wifi gaat gebruiken. Maar om dat nou iedere keer handmatig te doen? lijkt mij persoonlijk te gek voor woorden.

iemand misschien een app die dit probleem doet omzeilen?

Alvast bedankt

Mvg KGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat je dan eerder gericht moet gaan kijken met een data-monitor app wat nu precies wat gebruikt qua data en over welke verbinding. Nu weet ik niet of Wifi actief blijft als je je telefoon in standby zet (WP omgeving in iedergeval niet), mogelijk dat daar dus je verkeer vandaan komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 20:53
Inderdaad, want dit is geen normaal gedrag. Normaal moet er geen dataverkeer gebruikt worden tijdens een verbonden wifi sessie. Hoe staat het Wifi slaapbeleid ingesteld op haar telefoon? Deze moet namelijk op "Nooit" staan.

Verder snap ik niet wat het punt nou is. Heeft ze wel of geen data op haar abonnement staan? Want als ze dat niet heeft kun je net zo goed altijd dataverkeer uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze heeft 1gb dataverkeer, maar telefoon geeft niet aan dat het verbruikt is maar de rekening wel.
ze zit echter ook zowat alleen op wifi, thuis, school en op haar werk. de rekeningen geven aan dat het verbruik in de nacht is en niet over dag.

De meneer van vodafoon zei dat de telefoon automatisch zou overschakelen naar dataverkeer als wifi te zwak zou zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat hoort al standaard gedrag te zijn.

Je kunt het toestel ook nog rooten en een firewall/ privacy guard erop zetten, waar je per app nog eens kunt regelen of een app mobiele data en/of wifi mag gebruiken.

/edit:
gigabyte is eigelijk genoeg. Tenzij je naar een laptop gaat thetheren (internetten van je mobiel gebruiken op latop )

sIII weet ik niet, maar mijn telefoon zet de wifi vaak uit in sleep modus..

Je OS geeft het dataverbruik weer. Als dat totaal niet overeenkomt met de getallen van vodafoon, dan zou ik denken dat vodafoon iets anders heeft gemeten.

Het is overigens een bekend feit dat de OS gegevens (die je ook meet met datatrackers, zoals 3g watchdog maar ook in ICS al standaard heel aardig is) kunnen afwijken van netwerk gegevens. Maar nogmaal scheelt dat niet meer dan een procent. Dingetjes als netwerk fouten telt hij niet goed.

Besef dat de meetfout ook bij vodafoon kan liggen. Printje van de statistieken van de foon helpt dan.

[ Voor 63% gewijzigd door leuk_he op 15-10-2012 13:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 20:53
Anoniem: 448322 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:37:
Ze heeft 1gb dataverkeer, maar telefoon geeft niet aan dat het verbruikt is maar de rekening wel.
ze zit echter ook zowat alleen op wifi, thuis, school en op haar werk. de rekeningen geven aan dat het verbruik in de nacht is en niet over dag.

De meneer van vodafoon zei dat de telefoon automatisch zou overschakelen naar dataverkeer als wifi te zwak zou zijn ?
Hoeveel heeft ze dan gebruikt? 2GB of iets dergelijks? Want normaal moet je überhaupt met één gigabyte kunnen doen in een maand tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De bijlage van de factuur kan je afaik de tijden zien dat er verkeer is geweest, dit gewoon matchen met werkzaamheden. Er zijn qua datagebruik genoeg apps te vinden die dit redelijk accuraat bijhouden, maar kunnen dat enkel vanaf het moment dat je het installeerd, niet met terugwerkende kracht.

Je kan altijd nu data uitzetten en kijken wanneer dat ding gaat piepen, dat is het moment dat er iets dus niet helemaal goed gaat.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ alex3305

volgens vodafone had ze tussen de 2 en 3 gb verbruikt maar ze konden niet specifiek zegen hoeveel..
Dat verbruik klopt ook met het wifi verbruik, het dataverkeer verbruik was ongeveer 300 mb

Heb namelijk voor de ingesteld dat die een waarschuwing geeft bij 500mb zodat ze er op ging letten omdat ze de eerst 2 maanden ook al over de 100euro aan data verbruik had...

@ SinergyX

heb het vergeleken met het factuur maar het klopt ook gewoon niet, wel als je het wifi verbruik er bij bekijkt.

Maar medewerker van vodafone zei dat het kan gebeuren als wifi te zwak is dat die overgaat naar je dataverkeer. volgens mij klopt dat niet.. Hebben nu ook der dataverkeer uitgezet maar even aanzien hoe de rekening nu wordt.

De rekeningen zijn allemaal in de 150euro sinds ze der nieuwe telefoon heeft met het zelfde abbo.
vodafone zegt dat het aan het toestel ligt, eerst had ze een htc desire hd en nu samsung s3.
De pieken van het dataverkeer is rond 12uur s'nachts, rond de 300/400mb

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 448322 op 15-10-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft hij ook daadwerkelijk verbinding met Wifi als in internetverbinding? Als per saldo je wifi ergens geblokkeerd wordt of blijft proxy oid nodig te zijn, heb je wel 'verbinding' met je wifi, maar niet met internet en blijft hij logischerwijs gewoon via dataverkeer lopen.

Maar 300/400mb s'nachts is wel extreem, niet toevallig een sync optie van je foto's of bestanden?

Test anders eens wifi met dataverbinding uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Als je op wifi zit word er geen gsm data gebruikt.
Maar wat de meneer van vodafoon zei kan wel eens kloppen als je de optie "Avoid poor connections" (maar dan in het nederlands :) aan heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uPvLr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door quartex op 15-10-2012 16:58 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 00:19
Bij de backup instellingen het automatisch maken van back-ups uitgevinkt? Die verbruikt vooral veel data als "systeem"

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Jezus, wat een gedoe allemaal. Wat geeft het OS op als verbruikt mobiel verkeer? Dat lijkt me vraag 1. Wanneer verbinding met wifi wordt er geen data onttrokken uit het mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

@pathfinder. als je het niet weet.... dan weet je het neit te vinden hoor.

Kijk in je android OS welke app data verbruikt...

http://www.tech-recipes.c...control-limit-data-usage/

daar kun je ook een limit zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 15-10-2012 20:08 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@leuk_he

Thnx maar al gedaan, zal nu vast goed komen

alle bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1