Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ms access] website verplaatst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Van een website waar ik de database van beheer is de url waarop de website te vinden is veranderd (nieuwe site op url), de oude site is nog gewoon bereikbaar op een subdomein (oud.domein.ext). Van een vorige beheerder heb enkele jaren geleden een access bestand gekregen om in de database te kunnen.

Helaas werkt het oude bestand niet meer aangezien deze aan het normale domein gelinkt staat. Om dit op te lossen, zodat ik weer bij de oude data kan, wil ik in access de server aanpassen waarmee connectie wordt gemaakt. Hoe doe ik dit?

Ik heb voor de rest vrij weinig verstand van VBA of access, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik deze aanpassing kan maken?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Kan de huidige beheerder je daar niet mee helpen, of degene die die verplaatsing in orde heeft gemaakt? Ik zou dat namelijk gewoon terugleggen wat dat betreft.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
Je kan met Shift ingedrukt houden (als je Access opstart) achter de schermen komen geloof ik. Wellicht dat je daar de connectie kunt aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2012 14:38 ]

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Rechter muisknop bij je lijst met tabellen en koppelingsbeheer werkt niet? Hiermee zou je je koppeling kunnen bijwerken naar de nieuwe URL.(tenminste als er een koppelingen naar de tabellen zelf zijn gelegd)

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

Topicstarter
ValHallen, rechtermuisknop en koppelingsbeheer werkt wel, maar ik heb geen flauw idee wat ik dan moet doen, ik heb zelf nog nergens een url kunnen vinden die ik kan aanpassen. Koppeling is wel degelijk met de tabellen gelegd.

Het is inmiddels gelukt, dank vooor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 00:01 . Reden: Inmiddels gelukt ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
Hoe heb je het uiteindelijk gedaan dan?
Pagina: 1