Toon posts:

Degelijke budget router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mede-tweakers

Bij mijn vriendin thuis gebruiken ze zo'n crappy Experia Box (instabiel, slecht bereik) ik heb hierdoor weinig tot geen bereik op haar kamer.

Mijn idee was om de kabel die in haar kabel ligt (gebruikt voor haar desktop) te gebruiken voor een nieuwe router die nog aangeschaft moet worden.

Ik wil graag degelijke kwaliteit voor zo weinig mogelijk (ik weet het een echte nederlander :P ) maar dan kom je al snel uit bij de Sitecom's en de Sweex's. En deze zijn naar mijn mening nou niet bepaald stabiel.

Mijn vraag aan jullie is dus: Kan iemand mij een degelijke router voor weinig aanraden?

Gebruik zelf thuis een Netgear WDR3700, dus ben wel wat kwaliteit gewent, maar bij mijn vriendin zal het meer gebruikt gaan worden voor de laptop en Iphone.

Bedankt voor jullie kostbare tijd en ik hoor het wel :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Sweex zou ik idd nog bij wegblijven, maar voor een dergelijke toepassing is een betaalbare Sitecom router prima om te gebruiken.

Overigens bedoel je een modem-router of alleen een router? Aangezien het om de vervanging van een Experia Box gaat...

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
Veel, voor weinig!

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Hi Ha Hopjesvla

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, het gaat niet om een vervanging.
Kom liever niet aan hun hardware.

Ik plaats een extra router bij op de kamer van mijn vriendin, ligt een ethernet kabel die normaal door haar pc word gebruikt. hier ga ik de router op aansluiten en tevens de desktop.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik raad je aan om even een tekening te maken van de toekomstige netwerk situatie. Twee routers (experia + <insert nieuwe>) achter elkaar levert vaak problemen op. Als het je alleen om toegang tot netwerk te verkrijgen middels WiFi kun je beter een access point halen dan een complexe router.

Verwijderd

Topicstarter
KLIK voor de tekening :P bovenste is huidige situatie en onder is gewenste nieuwe situatie.

Maar jij raad dus aan om een acces point te kopen ipv een nieuwe router? hoe werkt dit?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Maar helaas ook niet even stabiel bij iedereen. In mijn ervaring zijn de D-Link routers wel goed stabiel te krijgen, vooral met kleine, korte afstanden.

Als je dan op de nieuwe router wifi precies hetzelfde instelt als op de oude - met uitzondering van het kanaal - dan kun je 'em zelfs als extender gebruiken. Zet je dan ook nog DHCP uit, dan heb je gewoon een Switch/AP, wat je denk ik ook wilt. Dus je hoeft niet eens naar een 'dure' router te kijken, maar je kunt ook al naar een wat goedkopere switch of AP gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit dus ook een accespoint/repeater of echt een dedicated router?

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Maar helaas ook niet even stabiel bij iedereen. In mijn ervaring zijn de D-Link routers wel goed stabiel te krijgen, vooral met kleine, korte afstanden.

Als je dan op de nieuwe router wifi precies hetzelfde instelt als op de oude - met uitzondering van het kanaal - dan kun je 'em zelfs als extender gebruiken. Zet je dan ook nog DHCP uit, dan heb je gewoon een Switch/AP, wat je denk ik ook wilt. Dus je hoeft niet eens naar een 'dure' router te kijken, maar je kunt ook al naar een wat goedkopere switch of AP gaan kijken.
Dat is idd wat ik zoek, zijn er ook switches die WiFi kunnen uitzenden?
Of kan een router instellen als Bridge, en DHCP etc uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 13:45 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Alle wifi-routers zijn ook AP's, switches en kunnen als bridge ingesteld worden, maar dat wil je in dit geval niet.

Je wilt een access point (AP) switch of router hebben. Als je een router neemt zet je alleen DHCP uit en bij een switch hoeft dat - natuurlijk - niet. Als bridge instellen lijkt mij niet helemaal slim. Je wilt vooralsnog nog steeds dat de bestaande verbindingen goed blijven functioneren. Ook hoef je geen apart subnetje te maken. Dus gewoon een router of switch uitzoeken waarop je DHCP uitzet, kabeltje in de LAN-aansluiting en gaan!
Pagina: 1