Advies receiver Dali Concept 6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 23:01
Hallo tweakers,

Recentelijk heb ik een setje Dali Concept 6 vloerstaanders op de kop getikt voor 250 euro, ik superblij, klinken gigantisch goed maar mijn receiver schiet tekort. Wat zouden de echte hifi kenners mij aanraden? Ik heb ongeveer een budget van rond de 250 euro. Gebruik de speakers momenteel voor muziek, gaming en films. Voor alles dus.

Zelf zat ik te denken aan:

Marantz NR1402:
pricewatch: Marantz NR1402 (Zwart)

Yamaha RX-V373:
pricewatch: Yamaha RX-V373

Onkyo TX-SR313:
pricewatch: Onkyo TX-SR313

Pioneer VSX-421:
pricewatch: Pioneer VSX-421-K

Denon AVR-1612... als die nog leverbaar is voor de 219 in de pricewatch:
pricewatch: Denon AVR-1612

Mocht mijn budget veel te krap zijn dan hoor ik dat graag in combinatie met een ander advies!

EDIT: Sorry! Zie nu pas de categorie Consumentenelektronica Aankoopadvies, compleet overheen gelezen. Zou een admin dit topic kunnen verplaatsen voor mij?

[ Voor 6% gewijzigd door XxRenéxX op 15-10-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Wat verwacht je featurewise?

Netwerk?
Aantal poorten?
Welke poorten heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb zelf ook twee Dali Concept 6 staan en gebruik ze in combinatie met een Denon AVR-1611; bevalt mij heerlijk. Voor mij in elk geval genoeg aansluitmogelijkheden en functionaliteit op de receiver zelf. Geluid is in elk geval lekker diep/warm (heb nooit het gevoel gehad dat ik nog een losse sub nodig heb).

Hoe de andere receivers zijn vind ik lastig te zeggen, zoveel verstand heb ik er sowieso niet van. Bovenstaande is puur mijn eigen ervaring :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
418O2 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:47:
Wat verwacht je featurewise?

Netwerk?
Aantal poorten?
Welke poorten heb je nodig?
Netwerk lijkt mij wel leuk voor spotify en dergelijke maar ik ben niet bereid daar dik voor te betalen. Momenteel heb ik maar 1 apparaat met HDMI, de UPC set-up box, mijn xbox is nog van de eerste lichting zonder HDMI. Hoe dan ook ik zou denken aan 4 input HDMI poorten (future-proof), 4 van de standaard wit-rode poorten (om het op de noob manier te benoemen, weet niet hoe de echte benaming is).

Qua features verwacht ik gewoon een degelijk on-screen menu en een goede bouwkwaliteit. Zo'n microfoon voor makkelijke set-up is ook mooi meegenomen. De kwaliteit van het geluid staat natuurlijk voorop!
Cloud schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:48:
Ik heb zelf ook twee Dali Concept 6 staan en gebruik ze in combinatie met een Denon AVR-1611; bevalt mij heerlijk. Voor mij in elk geval genoeg aansluitmogelijkheden en functionaliteit op de receiver zelf. Geluid is in elk geval lekker diep/warm (heb nooit het gevoel gehad dat ik nog een losse sub nodig heb).

Hoe de andere receivers zijn vind ik lastig te zeggen, zoveel verstand heb ik er sowieso niet van. Bovenstaande is puur mijn eigen ervaring :)
Denon heeft volgens mij wel mooie versterkers! Helaas is de AVR-1611 met een prijs van 450 euro nogal ver buiten mijn budget, helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door XxRenéxX op 15-10-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

De 1612 lijkt mij de meest geschikte receiver. Meest stabiele vermogen om de concept 6 normaal aan te sturen. Een marantz 1402, onkyo txar 313 zijn toch echt receivers voor boekenplank modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
ik gebruik een marantz 1402 met een paar heco victa 701 vloerstaanders en dat gaat prima!
meer dan genoeg kracht en een mooi vol geluid. (imho) dus om nou te zeggen dat die alleen voor boekenplank speakers is zou ik niet zeggen. niet dat elke zuil goed zal werken met de marantz maar een heleboel ook weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

XxRenéxX schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:44:
EDIT: Sorry! Zie nu pas de categorie Consumentenelektronica Aankoopadvies, compleet overheen gelezen. Zou een admin dit topic kunnen verplaatsen voor mij?
Bij deze een schopje van AUD naar CEA :)
Cloud schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:48:
...heb nooit het gevoel gehad dat ik nog een losse sub nodig heb...
Zet er maar eens een goede subwoofer naast, dan wil je niet meer anders ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als de AVR1612 budgettechnisch echt niet lukt (wat ik me kan voorstellen, je gaf een duidelijke grens), dan zul je toch tussen die andere typen moeten kijken. Ook al zijn ze dan kwalitatief wat minder. Marantz kan sowieso niet heel slecht zijn. Een vriend van me heeft een NR1501 staan en is daar zeer over te spreken. Al was voor hem de beperkte hoogte de primaire reden van aanschaf :)

Trouwens vergeet de mogelijkheid voor tweedehands niet. Als je daar geen problemen mee hebt, zou dat eventueel je opties aanzienlijk kunnen verbreden.
FeaR schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:37:
[...]
Dat ga ik dan ook niet doen O-) Dat ik er momenteel niet eentje mis betekent inderdaad niet dat ik het verschil niet zou kunnen merken. Maar tot nu toe bieden de Denon en Dali's mij genoeg bass en lage tonen. Misschien als ik in mijn volgende huis een kleine thuisbioscoop bouw, waar een sub eenvoudiger weg te werken valt, ik dan eens ga kijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 15-10-2012 13:44 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
FeaR schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

Bij deze een schopje van AUD naar CEA :)

[...]

Bedankt voor de schop ;) En liever wil ik wel anders dan een subwoofer :X die dingen zijn gruwelijk duur joh. En dat de Marantz enzovoort alleen voor boekenplank speakers zijn bedoeld lijkt mij ook stug hoor.
Cloud schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:43:
Als de AVR1612 budgettechnisch echt niet lukt (wat ik me kan voorstellen, je gaf een duidelijke grens), dan zul je toch tussen die andere typen moeten kijken. Ook al zijn ze dan kwalitatief wat minder. Marantz kan sowieso niet heel slecht zijn. Een vriend van me heeft een NR1501 staan en is daar zeer over te spreken. Al was voor hem de beperkte hoogte de primaire reden van aanschaf :)

Trouwens vergeet de mogelijkheid voor tweedehands niet. Als je daar geen problemen mee hebt, zou dat eventueel je opties aanzienlijk kunnen verbreden.
Tweedehands vindt ik niet erg, heb de speakers ook voor een (volgens mij) ongelofelijk mooie prijs over kunnen nemen. Ben alleen wat huiverig voor echte elektronica, ik bedoel in een speakers zit praktisch geen elektronica, een versterker is één en al elektronica. Zit er niet op te wachten dat ik een 2de hands versterker koop die na een jaar al begint te ruisen.

Mocht het verschil tussen een versterker van 200 en 300 echt dag en nacht zijn dan moet ik misschien wat langer sparen, maar als ik er dan jaren meer plezier uit haal heb ik dat best over.

[ Voor 56% gewijzigd door XxRenéxX op 15-10-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Wat voor versterker heb je nu staan? Nieuwer is namelijk (lang) niet altijd beter. Let ook op dat je je XBox met component niet via HDMI uit kan sturen als de receiver geen Analog to Digital Conversion heeft. Ik weet niet of je dat wilt, maar het maakt de keuze wel weer beperkter mocht het nodig zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
FeaR schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:34:
Wat voor versterker heb je nu staan? Nieuwer is namelijk (lang) niet altijd beter. Let ook op dat je je XBox met component niet via HDMI uit kan sturen als de receiver geen Analog to Digital Conversion heeft. Ik weet niet of je dat wilt, maar het maakt de keuze wel weer beperkter mocht het nodig zijn.
Voor mijn xbox maakt het niet uit, als het geluid maar gewoon rechtstreeks naar de versterker kan. Het gaat mij ook om future-proof. De lag tussen geluid en beeld is voor mijn xbox gewoon jammer voor nu.

Momenteel heb ik een JVC RX-508V. Een oud ding waarmee de rechter box ruist. Dit is niet de speaker, het gebeurt namelijk ook met mijn headset en elke andere speaker die ik erop aansluit. Geen ideale versterker voor deze speakers denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Zou de Yamaha Rx-v373 de Dali Concept 6 speakers lekker aansturen? Die versterker zit bij mij wel erg mooi in mijn budget. De aansluitingen zijn ook meer als voldoende en de internet aansluiting vind ik geen gemis.

Edit: ik kan ook het budget opschroeven tot een max van 300 euro maar dat is wel echt mijn limiet. Hiermee kunnen dus ook een aantal Harman Kardon receivers in beeld komen. Zoals de AVR 156 of een 2.1 receiver, ik zie mij voor een lange tijd toch geen surround aanschaffen.

Ik denk dat ik uiteindelijk voor de Harman Kardon AVR-260 ga. De receiver ziet er erg mooi uit, heeft een hoop aansluitingen (behalve het feit dat er maar 3 HDMI aansluitingen zijn) en is met zijn 300 euro net in mijn budget.

[ Voor 57% gewijzigd door XxRenéxX op 21-10-2012 18:30 ]

Pagina: 1