Toon posts:

Ethernetaansluiting op WiFi laptop als uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is vast te vinden op google, maar weet niet met welke termen ik kan zoeken.

Situatie:
Thuis in het WiFi netwerk: laptop, ipad, ps3, printer
Thuis met ethernet: Sony Bravia TV, Sony Home Cinema, AC Ryan

Vraag:
Kan ik de ethernetaansluiting op de laptop als uitgang gebruiken voor de TV, Home Cinema en AC Ryan?

Waarom:
Dat bespaart mij definitieve kabels trekken. Ben niet zo van de 'trage' dongels...

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 10:32

Kvn

Ja, maar een kabeltje blijft beter ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me handiger om dan gewoon een simpel accesspoint in te zetten al bridge. Dan is je netwerk niet afhankelijk van een laptop die steeds aan dat kabeltje hangt en aanstaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
@Kvn: Dat het beter is geloof ik direct, maar bijna geen optie omdat mijn router op een andere verdieping staat.

@Orion84:Een accespoint als bridge is een soort van internetontvanger zie ik op google? Eigenlijk een soort 2e router dus? De termen snap ik helaas niet zo goed, aangezien in mijn ogen een accespoint, een extension point en een 2e router gelijk zijn :s

Liever heb ik gewoon dat ik zo af en toe snel even de laptop op de tv of home cinema set kan aansluiten voor updates.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de ethernetpoort van de laptop als uitgang / (slave?) te gebruiken?
Met software of instellingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:35:
Het is vast te vinden op google, maar weet niet met welke termen ik kan zoeken.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:16:
Hoe krijg ik het voor elkaar om de ethernetpoort van de laptop als uitgang / (slave?) te gebruiken?
Een goed uitgangspunt om te beginnen is zoeken op
internet connection sharing ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee geen ics .. maar bridgen

wordt niet sneller dan een "trage" dongle hoor het gaat over dezelfde wifi

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 15-10-2012 09:23 ]

Iperf

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:16:
@Kvn: Dat het beter is geloof ik direct, maar bijna geen optie omdat mijn router op een andere verdieping staat.

@Orion84:Een accespoint als bridge is een soort van internetontvanger zie ik op google? Eigenlijk een soort 2e router dus? De termen snap ik helaas niet zo goed, aangezien in mijn ogen een accespoint, een extension point en een 2e router gelijk zijn :s
Veel accesspoints (of speciale wireless-bridge apparaten) kan je zo instellen dat ze zich gedragen als client op het draadloze netwerk en dat vervolgens koppelen aan hun LAN poort(en). Je sluit dan je TV en dergelijke aan op de bedrade kant van het accesspoint en het accesspoint slaat de brug naar het draadloze netwerk.
Liever heb ik gewoon dat ik zo af en toe snel even de laptop op de tv of home cinema set kan aansluiten voor updates.

Als het inderdaad voor incidenteel gebruik is dan zou je het ook via je laptop kunnen doen. Hierboven staan al wat tips om je verder te helpen met hoe je dat moet opzetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
Beste keuze hier imho: access point. Zoals hierboven al gezegd kan je bijna elke router als AP instellen, waarbij het in weze niet meer is dan een draadloze switch. Let er daarbij op dat je de WAN poort van die router niet gebruikt, en dat je de DHCP server van die router uitzet. Kost je een paar tientjes en zal veel beter (en ook zuiniger qua stroom) werken dan daarvoor een laptop de hele dag laten draaien..

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Rataplan_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:30:
Beste keuze hier imho: access point. Zoals hierboven al gezegd kan je bijna elke router als AP instellen, waarbij het in weze niet meer is dan een draadloze switch. Let er daarbij op dat je de WAN poort van die router niet gebruikt, en dat je de DHCP server van die router uitzet. Kost je een paar tientjes en zal veel beter (en ook zuiniger qua stroom) werken dan daarvoor een laptop de hele dag laten draaien..
Daar heeft ie alleen niks aan. Hij moet als wireless-bridge in te stellen zijn (nu zal dat doorgaans ook wel lukken, maar jouw opmerkingen zetten TS mogelijk wel op het verkeerde been). In AP mode kan je draadloze clients verbinden aan een bedraad netwerk. De topicstarter wil juist bedrade clients verbinden aan een draadloos netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie (overload :) ) aan informatie!

Gero71:
" Een goed uitgangspunt om te beginnen is zoeken op
internet connection sharing ;)"

Idd, dit is wat ik bedoel in jullie termen. Veel informatie over te vinden.
Zoals het uitgelegd wordt op de sites (deze b.v. http://connection8.com/c/...nection-sharing-w479.html) kom ik te veel verschillen tegen met mijn W7, dus ben bang dat ik wat fouts instel, waardoor ik per ongeluk het systeem of beveiliging weer op hol gooi.

Orion84:
"Veel accesspoints (of speciale wireless-bridge apparaten) kan je zo instellen dat ze zich gedragen als client op het draadloze netwerk en dat vervolgens koppelen aan hun LAN poort(en). Je sluit dan je TV en dergelijke aan op de bedrade kant van het accesspoint en het accesspoint slaat de brug naar het draadloze netwerk."

Juist, en dat is dus een btje moeilijk te vinden in mijn Windows 7...

Verwijderd

Topicstarter
De tv herkent nu wel een bedrading van de internetkabel,
maar zegt dat er geen internetsignaal is.
Bij de auto-ip instelling geeft hij bij de ip/subnet wisselend 0.0.0.0 en dan weer mijn ip + subnet nummers weer.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pcadvisor.co.u...ony-bravia-tv-to-network/
Hier wordt gesproken over een crosscable ipv een normale kabel...
Kan ik de ethernetpoort van de laptop niet softwarematig crossen?
En de instellingen in de router... Iemand die mij hier een beetje wegwijs in kan maken?
Ik heb een Sitecom 300N X4 router.

• jaapmol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10-2012
Ik had net zo'n probleem en heb afgelopen week op een oud wifi-routertje dd-wrt gezet, die in client-bridge mode gezet via z'n webinterface, en die router aan mijn tv gehangen. Die maakt nu via wifi verbinding met mijn gewone wifi-netwerk, en de lan ethernet poorten van die router worden dan gewoon onderdeel van je netwerk.

Dus als je nog een oud wifi-routertje hebt liggen van linksys of asus oid, controleer dan even of je daar dd-wrt op kan zetten. De installatie valt best mee, niet laten afschrikken door technische termen, gewoon goed lezen en stap voor stap precies uitvoeren wat er staat in de documentatie.

1) oud linux wifi-routertje waar linux op kan: controleer op http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database of je router ondersteund wordt
2) lees de installatie wiki door op http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation en installeer dd-wrt
3) zet je router in client-bridge mode, zie http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridge
4) plug je tv in een van de lan poorten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jaap (en de rest)!

Ik heb even een oude router opgescharreld, en die gebruikt voor de TV en Home Cinema.
Werkt als een trein :)

Topic kan dicht...

Gr. Steve
Pagina: 1