Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Wachtwoord op Windows

Pagina: 1
Acties:

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Mijn laptop power socket is defect en ik ga hem binnekort terugbrengen naar Mediamarkt op het te laten repareren.

Mijn vraag is het volgende. Ik wil niet dat ze inloggen op mijn account en gaan rondsnuffelen in mijn privedocumenten. Ik heb er nu een wachtwoord staan op mijn account. Is dat voldoende om te zorgen dat ze niet in mijn documenten kunnen? Of kunnen ze bijvoorbeeld een aparte account maken op mijn windows en toch in mijn documenten gaan?

Ik denk dat ze wel uiteindelijk op een account moeten inloggen op te kijken of de laptop gerepareerd is. De enige manier op te kijken of de power socket is gerepareerd is door te kijken naar rechtsonder het scherm in windows naar power pictogram.

Dus twee vragen in totaal :)
1. Is het wachtwoord voldoende genoeg om te zorgen dat ze niet in mijn documenten kunnen snuffelen?
2. Mijn power socket is stuk. Wanneer ze het probleem hebben opgelost, moeten ze ingelogd zijn op windows op te kijken of het probleem is opgelost?

• Tengri
Ik heb windows 7 by the way.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:31
Backup in ieder geval je gegevens en gooi er gewoon alles af als je zeker wilt zijn. Dikke kans overigens dat je gewoon een ander moederbord krijgt en hun via een live-cd'tje alles gewoon controleren.

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ehm, een Windows Password is er met 3 minuten uit te halen met een tooltje Hirens Boot CD.. is niet voldoende denk ik. Als je zeker wilt zijn dat er niets gebeurd gewoon je disk clonen en daarna alles wissen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[Win7] toegevoegd aan topictitel, inderdaad erg relevant.

Ontopic: er is behalve encryptie en/of vertrouwen geen relatief harde manier om het tegen te houden. Een adminpassword is in een seconde gereset.

Verwijder alles als je het niet vertrouwd. Daarna alles overschrijven als je het echt niet vertrouwd. Niet laten repareren maar gewoon voor een paar honderd euro nieuwe hardware kopen als je het niet vertrouwd en het belangrijke bestanden betreft.

Gewoon vertrouwen als de privacy dat niet waard is. Pr0n hebben ze al genoeg ;)

Zie ook de vele vele andere topics over dit onderwerp in CSA en vooral WC/WOS.

offtopic:
Ajb de edit-knop gebruiken als je iets binnen 24u wilt toevoegen terwijl niemand heeft gereageerd.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 15-10-2012 01:24 . Reden: edit ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erofact schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:14:
Mijn laptop power socket is defect en ik ga hem binnekort terugbrengen naar Mediamarkt op het te laten repareren.

Mijn vraag is het volgende. Ik wil niet dat ze inloggen op mijn account en gaan rondsnuffelen in mijn privedocumenten. Ik heb er nu een wachtwoord staan op mijn account. Is dat voldoende om te zorgen dat ze niet in mijn documenten kunnen? Of kunnen ze bijvoorbeeld een aparte account maken op mijn windows en toch in mijn documenten gaan?
Enige oplossing is backup maken en harddisk wissen. Je moet sowieso vooraf een backup maken als je een laptop laat repareren. Soms wordt de harddisk na een reparatie gewoon gewist om er een schone Windows installatie op te zetten.

• Tengri
F_J_K schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:21:
[Win7] toegevoegd aan topictitel, inderdaad erg relevant.

Ontopic: er is behalve encryptie en/of vertrouwen geen relatief harde manier om het tegen te houden. Een adminpassword is in een seconde gereset.

Verwijder alles als je het niet vertrouwd. Daarna alles overschrijven als je het echt niet vertrouwd. Niet laten repareren maar gewoon voor een paar honderd euro nieuwe hardware kopen als je het niet vertrouwd en het belangrijke bestanden betreft.

Gewoon vertrouwen als de privacy dat niet waard is. Pr0n hebben ze al genoeg ;)

Zie ook de vele vele andere topics over dit onderwerp in CSA en vooral WC/WOS.

offtopic:
Ajb de edit-knop gebruiken als je iets binnen 24u wilt toevoegen terwijl niemand heeft gereageerd.
Pron heb ik niet op mijn werklaptop ;) kwestie van principes

• Tengri
downtime schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:34:
[...]

Enige oplossing is backup maken en harddisk wissen. Je moet sowieso vooraf een backup maken als je een laptop laat repareren. Soms wordt de harddisk na een reparatie gewoon gewist om er een schone Windows installatie op te zetten.
Welke back-up programma kan ik gebruiken?

Ik heb 240 gb aan hardeschijf gebruikt. Moet ik nu een externe-harddisk hebben van minimaal 240 gb om een backup-image te maken ? :/

Dit gaat mij meer kosten dan gedacht.

• Tengri
Trouwens, mijn stroom-aansluting is stuk omdat ik hem had laten vallen. Zal ik dat erbij zeggen, of is dat niet handig om te zeggen?

[ Voor 40% gewijzigd door Tengri op 15-10-2012 01:46 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erofact schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:40:
Welke back-up programma kan ik gebruiken?
Ik gebruik meestal Parted Magic omdat het gratis en makkelijk te downloaden is. Da's een Linux Live CD met allerlei gratis tools erop waaronder backup/imaging tools. Maar een Windows applicatie als Acronis True Image is misschien gemakkelijker/veiliger als je Linux "eng" vindt.
Ik heb 240 gb aan hardeschijf gebruikt. Moet ik nu een externe-harddisk hebben van minimaal 240 gb om een backup-image te maken ? :/
Ja. Ietsje kleiner mag met sommige programma's (zoals Acronis) wel, omdat ze de backup kunnen zippen, maar heel veel zal dat niet uitmaken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
Heel mooi dat je de Edit knop gevonden hebt, maar gebruik dan ook de Quote knop op de juiste manier. Je hoeft niet voor elke quote een apart bericht te maken. Quote iemand, typ je bericht, lege regel, scroll omlaag en je kan nog een keer quoten in je huidige bericht. Drie berichten achter elkaar in een tijdspanne van nog geen 10 minuten is niet de bedoeling.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

erofact schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:41:
Trouwens, mijn stroom-aansluting is stuk omdat ik hem had laten vallen. Zal ik dat erbij zeggen, of is dat niet handig om te zeggen?
xD dat zou ik er niet bij zeggen

YO! fucknuts! It's Probing time!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 22:17
Inderdaad gewoon leegmaken,
Anders kunnen ze met een cd/usb met een portable windows/ander os. alsnog door je bestanden gaan snuffelen.
Of als ze echt willen halen ze je HDD eruit en hangen hem aan een ander systeem erbij..
Dus als je het echt niet wilt is leegmaken (of gewoon fysiek verwijderen) van je HDD de enige optie.
Bij het fysiek verwijderen van je HDD hoef je je iig minder druk te maken om je backup (hoewel andere hier anders zullen gaan beweren.)

[ Voor 17% gewijzigd door MaD_co op 15-10-2012 10:56 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Freakiebeakie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

xD dat zou ik er niet bij zeggen
Want valschade is niet zichtbaar, of wat? ;) Daar komen ze toch wel achter, zeker als het fysieke schade betreft (wat in het verhaal niet helemaal duidelijk, maar wel aanneembaar is).

Zelfs na het verwijderen van files op je HDD zijn deze terug te halen. Als ze écht willen krijgen ze de data toch wel, mits je de HDD fysiek omruilt. Ik zou uiteindelijk toch zeggen: backup maken, bestanden verwijderen, schrijf verder laten zitten en repareren die hap.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarom, gewoon niet je bestanden er af halen???? Ff op een NAS je parkeren en je zorgen zijn weg.

Johann Sebastian Bach

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
Ik zou even een image van je HDD maken, die op een externe HDD / andere PC opslaan, en dan de standaard fabrieksimage weer terugzetten met de restore CD's / functionaliteit (bepaalde toetsen indrukken tijdens opstarten) die bij je laptop zit.
erofact schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:14:
[..]
De enige manier op te kijken of de power socket is gerepareerd is door te kijken naar rechtsonder het scherm in windows naar power pictogram.
[..]
Nee hoor, ze kunnen toch kijken of hij zonder accu, maar wel met de oplader erin, wil opstarten? En kijken of het laad lampje gaat branden?

Vraag me trouwens af of ze echt de powerconnector zelf vervangen, vaak zit die op het moederbord gesoldeerd en plaatsen ze gewoon een nieuw moederbord ;)

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2012 16:09 ]

Verwijderd

erofact schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:40:
Het gaat met name om de mappen
Mijn Documenten
Mijn Afbeeldingen
Mijn Downloads
Mijn -wat nog meer van jou is-

De rest v/d 240 GB zijn Windows syteembestanden en programma's, die zijn minder belangrijk bij het veilig stellen van je eigen werk.

Als je eerst uitzoekt hoeveel ruimte jouw bestanden werkelijk innemen, kan je kijken hoe deze data valt te backuppen. Wie weet volstaat een single layer DVD.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 16:21 ]

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Met een rescue CD/installatie DVD kun je met een beetje moeite de administrator (dus niet een gebruiker met admin rechten, maar de windows administrator zonder wachtwoord) in je login scherm activeren.
http://www.howtogeek.com/...count-using-the-registry/
Daarmee kun je de hele harde schijf benaderen.
Gebruikers wachtwoorden zijn dus geen enkele bescherming als je de machine in handen hebt, zoals in jouw geval met reparatie.
Dus als je vertrouwelijke data hebt, backup(s) maken en de boel verwijderen

Als je ze het oplaad icoontje wil laten controleren, geef ze dan de mogelijkheid door het ingebouwde guest account te activeren. Daar heeft Microsoft qua rechten al over nagedacht en dichtgespijkerd.
[edit]Wat Alex3305 zegt, ligt denk ik nog het dichtst bij de realiteit

[ Voor 4% gewijzigd door Vaan Banaan op 15-10-2012 22:22 ]

500 "The server made a boo boo"

• Tengri
Bedankt voor jullie reacties. Maar ik heb nog een laatste vraag. Wanneer ik de backup heb gemaakt. Hoe kan ik mijn hardeschijf formateren? Ik heb geen windows cd of iets.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32
erofact schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:48:
Bedankt voor jullie reacties. Maar ik heb nog een laatste vraag. Wanneer ik de backup heb gemaakt. Hoe kan ik mijn hardeschijf formateren? Ik heb geen windows cd of iets.
Wanneer je je hardeschijf formatteert, dan ben je alles kwijt inclusief je Windows installatie. Heb je geen Windows DVD bij de aanschaf van je notebook gehad, is de kans groot dat er een recovery partitie op je hardeschijf staat. In de handleiding van je notebook staat hoe je hier bij kunt komen. Dan kun je kiezen voor een verse installatie.

• Tengri
Exception schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Wanneer je je hardeschijf formatteert, dan ben je alles kwijt inclusief je Windows installatie. Heb je geen Windows DVD bij de aanschaf van je notebook gehad, is de kans groot dat er een recovery partitie op je hardeschijf staat. In de handleiding van je notebook staat hoe je hier bij kunt komen. Dan kun je kiezen voor een verse installatie.
Ik heb een ultrabook, dus sowieso geen cddrive.

Ik weet wel dat ik een aparte partitie heb op mijn harddrive maar ik weet niet hoe ik een verse installatie moet uitvoeren. Heb ook geen handleiding of zo niet meer. Ik zal wel proberen te researchen.
Pagina: 1