Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Zo nu en dan zit ik rond te kijken wat er voor een vacature aanbod is. Er zijn paar dingen die me mateloos irriteren en eigenlijk toch wel verhinderen dat ik een goede zoektocht heb:

- Vacaturessites, die doorlinken naar vacaturesites.
- Recruiters. Je komt letterlijk niets te weten of wat voor een soort bedrijf het gaat. Je mag gevoelmatig van geluk spreken als het uberhaupt om een bestaande vacature gaat.
- Detacheerders. Net zoals bij recruiters mag je van geluk spreken als ze een bestaande vacature hebben. Veelal wordt je gebruikt om gewoon in hun portfolio te stoppen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een zoektocht heb die iets oplevert?

Een goede start is wel Tweakers Jobs, maar daar staan ook niet alle jobs :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zorg dat je weet wat er een beetje leeft in de markt waar je zit. Ken de grote bedrijven, ken je netwerk. Zet op intermediar een mailbot aan die je dagelijks nieu vacatures op keyword mailt, dan weet je ok al wat er her en der gevraagd wordt en ken je iig werkgevers die kennelijk met bepaalde technieken werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. De goeden negeren de meuk zoals in de topicstart genoemd. Gebruik je netwerk.

(Hangt natuurlijk wel af van je beoogde functie en niveau, plus je ervaring / netwerk...)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je heel goed weet wat je zoekt, kun je m.i. toch het beste via Google aan potentiele werkgevers komen. Zelf heb ik de beste ervaringen via het 'vacatures'-gedeelte op de site van een willekeurig bedrijf. Via Google kun je dan een beetje spelen met de zoektermen om resultaten een bepaalde richtin op te sturen of juist resultaten eruit te filteren. Een zoekterm als
"software engineer" amsterdam vacatures -indeed -trovit -computable -intermediair -itjobboard -monsterboard
levert al aardig wat resultaten op. Hier kun je redelijk wat mee spelen...

Edit: Een netwerk is natuurlijk nog beter, maar niet iedereen heeft het juiste netwerk, en als TS dat netwerk wel had, zou ie hier waarschijnlijk de vraag niet gesteld hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 15-10-2012 09:59 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:57
Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter. Het voelt allemaal zo omslachtig en levert tot nu toe niks op.
De google functie die hierboven beschreven staat is wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten detacheerders en wervingsbureaus betekent: in de echte wereld, tussen de niet-nerds :P

Dat betekent dat je dus moet zoeken op de plekken waar niet-ICTers hun banen zoeken. Je hebt natuurlijk algemene nationale vacaturebanken, maar daar staan vaak niet de beste vacatures op. Meer succes zal je hebben op vacaturesites van (grote) bedrijven, sectoren en sectorgebonden werkgeversverenigingen. Heb je al bedacht in welke sector je eigenlijk wil werken? Want anders dan bij detacheerders, maakt het bij echte bedrijven nogal uit in wat voor sector je terecht komt en wat voor werk je daarmee op je bord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07

defiant

Moderator General Chat
NUwerk heeft over het algemeen een vacature aanbod zonder intermediairs/wervingsbureaus, van de site:
NUwerk.nl laat uitsluitend vacatures zien waarop direct via de werkgever gesolliciteerd kan worden.
Het aanbod van ICT vacatures is volgens mij redelijk goed, zover ik kan zien.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
naitsoezn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:55:
Een zoekterm als
"software engineer" amsterdam vacatures -indeed -trovit -computable -intermediair -itjobboard -monsterboard
levert al aardig wat resultaten op. Hier kun je redelijk wat mee spelen...
Daar mag volgens mij, afhankelijk in welke branche je zoekt, nog wel een lijstje trefwoorden bij, met een minnetje ervoor inderdaad :)
Edit: Een netwerk is natuurlijk nog beter, maar niet iedereen heeft het juiste netwerk, en als TS dat netwerk wel had, zou ie hier waarschijnlijk de vraag niet gesteld hebben :)
Misschien dat mensen in hogere of managementfuncties een groot netwerk hebben maar volgens mij wordt dat netwerk voor de gemiddelde werknemer nog wel overschat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:59
Kreeg laatst een tip dat je gewoon met Google maps moet gaan rondstruinen op industrieterreinen waar je evt aan de slag wilt. Op die manier heb ik ook een aantal kunnen vinden. Het is wel wat zoekwerk maar levert zeker dingen op die je anders niet had gevonden.
Pagina: 1