Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• vLoon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 23:27
Beste,

Na aardig wat research ben ik erachter gekomen welke telefoon ik wil, ik heb de HTC One X overwogen, maar ik wil het liefst een iPhone 4 of 4s. Omdat ik wel 16GB ruimte wil hebben kies ik voor de iPhone 4s, omdat dan het prijsverschil tussen een 4 en 4S 16 GB "maar €50" is. Ik ben bang dat de iPhone 5 en HTC One X+ buiten mijn budget liggen.

Hier mijn document met de research die ik gedaan heb. Ik ga uit van een abonnement bij ben:
  • Ben zuinig, internet regelmatig (1000MB):
  • Per maand € 17,27
  • Eenmalig € 15,24
Download mijn research document (het gaat om het laatste blad).

Het probleem hierbij is dat ik de telefoon zelf moet aanschaffen, wat een relatief grote investering is in het eerste jaar, het voordeel hiervan is, is dat het tweede jaar dan weer voordelig is.

Nu hik ik tegen een paar vragen aan:
  • Moet ik een telefoon van €550 gaan verzekeren, is dat aan te raden?
  • Uit mijn research blijkt dat een telefoon los kopen met een Ben abonnement bijna altijd goedkoper is, waarom doet niet iedereen dit?
  • Is je telefoon bij je abonnement krijgen een voordeel m.b.t. service en garantie?
  • Is via provider Ben de goedkoopste manier, hebben jullie alternatieven of betere mogelijkheden?
  • Wat is toestellease nou precies, is dat een soort extra maandtarief om de telefoon te huren?
Alvast enorm bedankt voor antwoorden!

Luc

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
vLoon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:02:
[...]

Nu hik ik tegen een paar vragen aan:
• Moet ik een telefoon van €550 gaan verzekeren, is dat aan te raden?
Ligt aan de persoon. Zelf laat ik mijn telefoon nagenoeg nooit vallen en zitten er ook helemaal geen beschadigingen op. Voor mij is dat dus geen optie. Daarnaast kan het soms onder de inboedelverzekering vallen. Zoek dit dus even uit en kijk wat voor jou van toepassing is.
• Uit mijn research blijkt dat een telefoon los kopen met een Ben abonnement bijna altijd goedkoper is, waarom doet niet iedereen dit?
Dit doen wel steeds meer mensen. Laatst stond er nog een artikel op de Frontpage dat steeds meer mensen een los toestel kopen. Dit is namelijk vaak een stuk goedkoper dan een toestel bij je abonnement.
• Is je telefoon bij je abonnement krijgen een voordeel m.b.t. service en garantie?
Nee. Het enige nadeel dat je kan hebben als je je telefoon los koopt, is dat vaak de goedkopere winkels de telefoons uit het buitenland halen. Garantie is dan wat lastiger. Zelf koop ik mijn toestellen meestal los in een fysieke winkel of een grotere webwinkel. Voorbeelden hiervan zijn Cool Blue (Smartphoneshop en PDAShop), MediaMarkt/Saturn, The Phone House of BelCompany.
• Is via provider Ben de goedkoopste manier, hebben jullie alternatieven of betere mogelijkheden?
Ben is een van de goedkoopste providers, maar aangezien Ben via het T-Mobile netwerk loopt is dit niet een van de beste. Zelf zou ik eerder voor Vodafone of Sizz kiezen. Eventueel voor Simyo (KPN) als het allemaal wat goedkoper moet. Bij VF kun je echter al een basis-abonnement krijgen (Sim only) met 10GB internet voor ongeveer 20 euro in de maand.
• Wat is toestellease nou precies, is dat een soort extra maandtarief om de telefoon te huren?
Inderdaad en aan het einde kun je dan je telefoon bijkopen. Let ook nog op dat er een verschil kan zijn tussen Hi en Telfort qua prijs.

Uiteindelijk moet je namelijk voor jezelf nagaan wat je per maand, maar ook zeker per jaar of twee jaar kwijt wilt zijn. Dat laatste kan een hele handige leidraad zijn om alles tegen elkaar op te zetten. Let overigens wel op de kortingen die vaak hoger lijken dan het uiteindelijk is. Ook moet je niet zomaar de goedkoopste prijs van een telefoon nemen, maar kun je beter de middenmoot nemen. Zo heb je ook nog keuze qua winkel.

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:25:
Nee. Het enige nadeel dat je kan hebben als je je telefoon los koopt, is dat vaak de goedkopere winkels de telefoons uit het buitenland halen. Garantie is dan wat lastiger. Zelf koop ik mijn toestellen meestal los in een fysieke winkel of een grotere webwinkel. Voorbeelden hiervan zijn Cool Blue (Smartphoneshop en PDAShop), MediaMarkt/Saturn, The Phone House of BelCompany.
Garantie gaat in principe altijd via de winkel zelf, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ze zijn verplicht je garantieafhandeling te doen, dus als men er onderuit probeert te komen komen ze daar niet mee weg.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
Voor risicovolle situaties heb ik een apart telefoontje van nog geen twintig euri gekocht. Kan niks, kost niks, bevat niks. Een dumbphone.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Kalief schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:42:
Voor risicovolle situaties heb ik een apart telefoontje van nog geen twintig euri gekocht. Kan niks, kost niks, bevat niks. Een dumbphone.
Dat is natuurlijk ook wel een beetje het paard achter de wagen spannen; hoewel voor festivals e.d. misschien niet onhandig, is het toch wel gekkenwerk een dure telefoon te kopen om 'm vervolgens niet te durven gebruiken.

• vLoon
Enorm bedankt allen, vooral alex3305 natuurlijk!

Maar het probleem met een vodafone abonnement bijvoorbeeld is dat ik dan €1066.57 ipv €879,72. Dat is toch €186,85 meer, is een goed netwerk dat waard?

[ Voor 61% gewijzigd door vLoon op 15-10-2012 21:47 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hoi vLoon,

Mooi om te zien dat iemand ook echt zelf op onderzoek uitgaat! :) Ik heb misschien nog een ander mogelijkheid voor je: een Vodafone F&F sim-only abonnement. Ik heb dit gisteren ook in een ander topic hier aangeraden, omdat het op dit moment wel erg aantrekkelijk is.
Uniciteit schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:03:
Misschien nog een mooie mogelijkheid: Vodafone Friends & Family sim-only.

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/3434

€15,93 per maand, maar daarvoor krijg je wel 75 belminuten, onbeperkt SMS'en, onbeperkt bellen met andere Vodafone klanten, 10 GB internet á 14.4 Mbps per maand (en als je daar overheen gaat kan je onbeperkt doorgaan met een snelheid van 32 Kbps).

Nog een voordeel: geen aansluitkosten.

Nou ja, je zegt rond de 15 euro per maand en deze van €15,93 lijkt me de beste. En dan hebben we het over een 1-jarig contract

Bij een twee-jarig contract kost het abonnement €14,85 per maand. Dan kom je dus onder die gewenste €15,00 te zitten.

Er is één nadeel: je moet wel aan een Friends & Family code zien te komen. Dit kan via iemand die bij Vodafone werkt, of als je geluk hebt biedt iemand hier op Tweakers het je aan. :)

Dus, nou ja, dat is mijn tip: Vodafone sim-only met 10 GB internet p/m.
Zoals je ziet: 10 GB á 14.4 Mbps (en daarna onbeperkt), 75 belminuten (als dat genoeg is voor jou), onbeperkt SMS'en, onbeperkt bellen met Vodafone klanten. Er zitten geen aansluitkosten bij.

Ik snap verder niet al je berekeningen, aangezien ik zelf op andere getallen uitkom.

In ieder geval, die Friends & Family actie kom ik op dit uit:

- iPhone 4S 16 GB, €568,00
- 24 x €14,85 = €356,40
- Totaal over twee jaar: €924.40

Ben heeft ook nog nadelen dat de internetsnelheid lager ligt, minuten naar boven worden afgerond (bji Vodafone alleen de eerste minuut, daarna per seconde).

Risico dat je over je bundel heen gaat is er natuurlijk ook nog altijd bij Ben. Bij Vodafone heb je dus sowieso al 10 GB á 14.4 Mbps én daarna ook nog eens onbeperkt á 32 Kbps - dus geen extra internetkosten.

• Mijndankisgroot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-11-2017
Ah Uniciteit... Nu je me die aanbieding van vodafone hebt laten zien heb ik helemaal geen zin meer om aan een abo van de grote providers te zitten, omdat het dus idd wel vele malen goedkoper kan...

Aangezien het voor de meeste mensen niet realistisch is om aan zo een code te komen tenzij ze iemand kennen die daar werken, dan blijven simyo en ben toch nog het voordeligst toch?

En vLoon, een goed netwerk zit tussen de oren tegenwoordig als je in de randstad leeft naar mijn mening. Zit nu al twee jaar bij Vodafone. Meeste vrienden van me zitten bij T-Mobile en wat betreft het netwerk, Vodafone heeft evenveel problemen (eigenlijk meer als je de brand in Rotterdam meetelt en de "vergoeding" die daarbij kwam) gehad als T-Mobile. Dus mocht je in de randstad leven, wat meestal betekent dat er wel een goede dekking is voor alle providers, dan zou ik me geen zorgen maken over een "kwaliteitsnetwerk" en gewoon voor de goedkoopste gaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Mijndankisgroot op 17-10-2012 10:45 ]

• vLoon
Ja mooie deal, maar ik heb geen family of friend bij Vodafone. ;)

Bedankt voor het advies, mijndankisgroot. Mijn moeder en zus hebben vroeger ook Ben gehad met een HTC Explorer en Blackberry, nooit een probleem gehad.

[ Voor 54% gewijzigd door vLoon op 17-10-2012 11:47 ]

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
vLoon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:28:
Enorm bedankt allen, vooral alex3305 natuurlijk!

Maar het probleem met een vodafone abonnement bijvoorbeeld is dat ik dan €1066.57 ipv €879,72. Dat is toch €186,85 meer, is een goed netwerk dat waard?
Ik heb op het moment ook Ben, en ik ga overstappen op simyo, dit omdat het netwerk toch tegenvalt (ik woon dicht tegen Belgie). Ik raad aan om ook gewoon Ben te proberen, je zit niet vast aan Ben, als het na een maand niet bevalt kan je gewoon opzeggen!
Ik zag dat simyo meer in de buurt van Ben zat qua prijs en het netwerk van KPN vind ik zeker zo goed als het netwerk van vodafone.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Een Tele2 abonnement met 100 minuten/sms per maand en 1, 5 GB internet kost 883 euro over twee jaar. Met cashback zelfs maar 858.
Met 300 min/sms 28 euro meer.
Met iPhone 4s 16GB

[ Voor 5% gewijzigd door Sigis op 17-10-2012 11:45 ]

• vLoon
Sigis schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:32:
Een Tele2 abonnement met 100 minuten/sms per maand en 1, 5 GB internet kost 883 euro over twee jaar. Met cashback zelfs maar 858.
Met 300 min/sms 28 euro meer.
Met iPhone 4s 16GB
Zou je die kunnen linken waar je die gevonden hebt?

• Sigis
vLoon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Zou je die kunnen linken waar je die gevonden hebt?
iPhone4s_Tele2_InternetXL
iPhone4s_Tele2_InternetL

Voor de cashback:
cashback

[ Voor 41% gewijzigd door Sigis op 17-10-2012 14:52 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
Ik zou persoonlijk nooit een extra verzekering nemen. De risico's zijn bijna allemaal afgedekt door gewone garantie, reisverzekering, inboedelverzekering etc. Die gevallen die onder geen van deze verzekeringen vallen vallen vaak ook niet in een extra verzekering, die vaak ook nog eens erg duur zijn. Je moet vaak ongeveer eens in de 3 jaar een geval hebben waar je een beroep op de extra verzekering doet om het eruit te halen. Je kan dan beter dat kleine risico zelf dragen, ben je goedkoper uit.

Simonly zou inderdaad bijna iedereen moeten doen. Zeker als je nog een oud (simonly) abonnement hebt, die zijn vaak nog beter. Er is geen enkel voordeel van een aankoop via een grote telecomboer.

Toestellease is helemaal schandalig. Dan betaal je je suf en is uiteindelijk de telefoon niet eens van jou. Dat zou ik niemand aanraden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• vLoon
ph4ge schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:39:
Toestellease is helemaal schandalig. Dan betaal je je suf en is uiteindelijk de telefoon niet eens van jou. Dat zou ik niemand aanraden.
Ja zoeits vond ik ook al, en dacht waarom wordt dit uberhaupt aangeboden, maar er is geen voordeel of meerwaarde haha!

En de vorige posts hierboven ook enorm bedankt, ik zal dat Tele2 abonnement eens goed bekijken.

EDIT:
Ik snap er zelf niet zo veel van geloof ik, ik kom op te lage prijzen:

Bron bovenste: http://www.belnu.nl/oft27...ml?id_bundel1article=2224
Bron onderste: http://www.belnu.nl/oft27...ml?id_bundel1article=2714

Tele2 via tweakers
iPhone 4S 16 GB 1000 MB, 100 minuten of sms 2jaarcontract
Kosten Tele 2
€ 309,00 € 309,00 (=telefoonkosten+aansluitkosten)
€ 12,00 € 144,00 (=12*12)
€ 12,00 € 144,00 (=12*12)
Totaal: € 597,00 (=optelsom bovenste 3)

Tele2 via tweakers
iPhone 4S 16 GB 1500 MB, 100 minuten of sms 2jaarcontract
Kosten Tele 2
€ 229,00 € 229,00 (=telefoonkosten+aansluitkosten)
€ 14,00 € 168,00 (=14*12)
€ 14,00 € 168,00 (=14*12)
Totaal: € 565,00 (=optelsom bovenste 3)

Dit lijkt me te mooi om waard te zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door vLoon op 17-10-2012 20:29 ]

• Sigis
Het zijn contracten voor twee jaar, dus de onderste twee zijn x24 ipv x12.
In de onderste moet de eerste 14 12 zijn dus:
229 eenmalig
30 aansluitkosten
12x24=288
14x24=336
Totaal: 883

Cashback: -25
Bonus cashback: -2,5

Totaal met cashback: 855

• vLoon
Maar dan heb ik 2 abonnementen? 1 voor 12€ per maand, en één voor 14 per maand?

Want jij rekent nu 2x24 maanden = 4 jaar?

• Sigis
Het ene deel is voor telefonie/sms, de andere voor internet. Ze zijn beide onderdeel van hetzelfde abonnement, vandaar smartmix.
Pagina: 1