Voip transporteren over bestaande leiding

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
Ik heb even een vraagje:

We hebben 2 voip-aansluitingen in ons huis. Deze zitten allebei vast aan een aansluiting op een onlogische plek in het huis, nl slaapkamer en schuur.

Elke plek heeft echter ook nog koperdraden, aangelegd in het ISDN-tijdperk. Kan ik op een bepaalde manier één van die voipsignalen transporteren over de bestaande koperparen? Ik heb zo'n 4pins aansluiting aan elk eind gemonteerd en aan één van die aansluitingen de adapter gedaan. Het werkt alleen niet.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

wat bedoel je met 'voip-aansluitingen' ? een netwerkaansluiting waar je ook een computer op kunt aansluiten?
wat bedoel je met '4 pins aansluiting' ?
wat voor een adapter?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 22:52 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Over dergelijke bekabeling kun je alleen 10mbps ethernet doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• timmie1
Ik bedoel met voip-aansluiting een 2-tal voippoorten op een Speedtouch modem en een DOCSIS kabelmodem.
4-pins aansluiting: De bizarre Nederlandse telefoonstekker die 4 pinnen heeft.
adapter: aansluitingen om de bizarre 4 pins Nederlandse telefoonaansluiting op aan te sluiten.

Een fotootje van zo'n 4-pins aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/prodimg/0-620072-HAIQOE-TELEFOONSTEKKER-RJ11-STAPELBAAR.JPG

Verwijderd

Dus de vraag is: 'Hoe verleng ik de VoIP aansluitingen van mijn modems via de koperkabels die zich ongebruikt in de buurt van de modems bevinden' ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok je hebt een modem waar je 2 traditionele telefoons op kan aansluiten (pots) en je wil je telefoons op een andere plek zetten

Dan kun je elk koper wel gebruiken zorg dat je de middelste draadjes van de rj11 verbind met de 2 pinnen die ver uit elkaar staan op de telefoonstekker ( A en B )

Iperf

• timmie1
@fridgeman Juist!

@fish

Ik heb 2 koperdraadjes (rood en blauw) aan de clipjes in de telefoonstekkeraansluiting vastgemaakt. Daar heb ik toen met stekker de telefoon op aangesloten. Aan een andere kant van de koperdraden heb ik precies hetzelfde gedaan, alleen heb ik de stekkeraansluiting met rj11 aan de modem verbonden.

De 2e keer heb ik precies gedaan wat jij zei. Dit had ook geen effect. Kan het zijn dat de oude ISRA die er nog aanhangt het signaal 'dempt'? (Voor de zekerheid extra info: de telefoonlijn met het ISRA-punt is al 5 jaar buiten gebruik...)

Leiding loopt als volgt:

Lijn loopt van ISRA in slaapkamer naar gang. Daar splitst hij zich in 2.
Ene kant naar werkkamer, andere kant naar woonkamer. In werkkamer 1 aansluiting (was hoofdaansluiting met ISDN-2 en Quattrovox. Deze zijn nu weg en op de lossen draden heb ik 1 'normale' stekkeraansluiting gemaakt)
In woonkamer ook 1 aansluiting. Draad gaat verder door kelder onder de grond naar schuur en bijgebouw. Daar nog 1 aansluiting en einde draad.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

isdn had ergens nog afsluitweerstanden zitten ofzo (nooit gebruikt) let even op dat je alle ouwe shit hebt verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/170/kab1.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 15-10-2012 00:04 ]

Iperf

• timmie1
Jep, alles is verwijderd.

Het draad naar de ISRA is gisteren door stom toeval gebroken, misschien dat dat helpt.
Zometeen even proberen....

Pagina: 1