Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 20:34

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand tips heeft hoe je Oranje dinsdagavond kan kijken in het buitenland. Ik heb helaas geen schotel dus dat gaat niet lukken. En alle zenders die ik via de kabel kan ontvangen zenden allemaal hun eigen (lands)wedstrijd uit.

Zijn er geen web-sites waar je voor een schappelijke prijs een stream kan kopen? A la eredivisielive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

De enige legale manier om in het buitenland Nederlandse televisie te kijken is via BVN of via de verschillende "uitzending gemist" sites en apps.

BVN is de Nederlandstalige televisie-wereldomroep, "het Beste van Vlaanderen en Nederland". Ze zenden Vlaamse en Nederlanse programma's van de publieke omroepen uit voor Nederlandstaligen in het buitenland en zijn te ontvangen via verschillende FTA (Free To Air) satellieten zoals Astra en Hotbird.

De Nederlanse (en Vlaamse) publieke en commerciële zenders zelf zijn buiten Nederland (en Vlaanderen) niet te ontvangen. De reden hiervoor is dat wij buitenlandse series, films en andere programma's van ondertiteling voorzien in plaats van ze na te synchroniseren, waardoor het mogelijke publiek ervoor vele malen breder is dan alleen Nederlandstalig publiek. Onze zenders kopen Engelstalige series en films naar verhouding heel goedkoop in omdat het voor een relatief klein publiek is (Nederlanders en Vlamingen). In ruil daarvoor zijn ze verplicht om het bekijken van deze programma's vanuit het buitenland zo veel mogelijk te beperken. Decoders en andere apparatuur om Nederlandstalige zenders te bekijken kunnen dus alleen verkregen worden op een adres in Nederland of België.

Ik heb zelf jarenlang in Frankrijk gewoond en was toen een groot fan van BVN en Uitzending Gemist. :)

Er zijn wel slinkse manieren om de beveiliging van Nederlandstalige publieke en commerciële zenders te omzeilen maar dat zijn methodes die hier uiteraard niet besproken mogen worden. ;)

Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om live (online) vanuit het buitenland de wedstrijden van Oranje te bekijken. Je enige kans is eigenlijk BVN Voetbal maar die doen alleen samenvattingen en kan je alleen via satelliet ontvangen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hier kan je prima naar oranje kijken :+

Als je even goed rondzoekt op Google heb je overigens wel van die streaming sites die vrijwel alles hebben (wel lage kwaliteit en vaak niet NL commentaar).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat nu als je gewoon - legaal - toegang hebt tot een Nederlandse VPN? Zo kan ik wel altijd de samenvattingen van de Eredivisie en de CL kijken via de website van de NOS, en heb ik ook stukken van het EK en OS2012 gekeken. Ik zit tijdelijk voor werk in Zwitserland en gebruik altijd de VPN van de universiteit hiervoor. Zijn er ook officiële streams voor wedstrijden van Oranje, zoals dus bij het EK en het WK wel altijd zo was? Bij mijn weten zou ik daarmee de wet niet overtreden, en heb ik dat in het verleden ook niet gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 28-10-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Vuvuzela

My spire is forming

De laatste keer had sbs6 ook een livestream.

I served in a company of heroes.