[netwerk] krijg delen map niet werkend van mediaspeler>pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik krijg voor geen mogelijkheid mijn mediaspeler verbonden met een computer waar hij films vanaf moet halen.

Laat me het wat verder uitleggen.

IK heb de volgende situatie.

Media speler zit verbonden aan de router ( en heeft een 2tb schijf aangesloten op de speler staan via usb)
2x PC's ziten verbonden aan dezelfde router.
alle drie zitten op hetzelfde werkgroup.

Op mijn PC staat een map die heet HD,
Deze HD map staat gedeeld voor gebruiker HD ( een account die ik speciaal aangemaakt heb voor de mediabox ).

HD gebruiker heeft een wachtwoord en heeft rechten lezen op de map HD

Tevens staan zowel mijn publieke profiel als thuis en werk profiel ingesteld op het volgende:

- Netwerk detectie ingeschakeld
- bestands- en printerdeling ingeschakeld
- delen inschakelen etc etc
- 128 bit versleuteling ( ook al 40 of 56 geprobeerd )
- wachtwoord beveiligd
- gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken.

Echter is er geen probleem om via pc 1 naar pc 2 te gaan en bestanden met elkaar uit te wisselen, zonder enkel probleem. met het HD account of met het hoofd account het kan allemaal.

Ik kan zelfs op de mediaspeler, de usb schijf benaderen en schrijven + deleten ( beide pc's kunnen dit ). Dus de verbinding vanaf beide PC's naar de media speler zit zeker goed.

Alles staat aangesloten met DHCP. De mediaspeler kan gewoon verbinding maken met het netwerk, en je kan erop google alles.

Maar nu het probleem.

Ik kan dus niet inloggen op de gedeelde map HD met mijn media spelers. ( ik heb er twee en beide hebben hetzelfde probleem ). Het heeft hiervoor gewoon jaren goed gewerkt. Maar ik krijg het gewoon niet meer werkend.

Ik snap er geen hout meer van, iemand een idee?

bedankt alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Gatygun op 14-10-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Maanden terug soort gelijk iets meegemaakt, dat het "opeens" niet meer werkte. (inloggen op shares vanaf media player)
Bleek aan een service van Windows Live te liggen die meegekomen was toen ik wat Live onderdelen had geïnstalleerd, toen ik die uitschakelde werkte het weer.
Weet niet meer 100% welke service het was, maar volgens mij de "Sign in assistant".

Afbeeldingslocatie: http://www.onnraves.com/wp-content/uploads/2010/08/image3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Anoniem: 262853 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:17:
Maanden terug soort gelijk iets meegemaakt, dat het "opeens" niet meer werkte. (inloggen op shares vanaf media player)
Bleek aan een service van Windows Live te liggen die meegekomen was toen ik wat Live onderdelen had geïnstalleerd, toen ik die uitschakelde werkte het weer.
Weet niet meer 100% welke service het was, maar volgens mij de "Sign in assistant".

[afbeelding]
Bedankt voor je reactie, aangezien ik nog niet thuis ben kan ik dit niet testen. Echter zou dit inderdaad wel is het geval kunnen zijn aangezien ik onlangs op mijn PC age of empire online geinstalleert heb.

Ik ga dit zeker uittesten en update mijn bevindingen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Het uitschakelen via die optie had echter geen effect.

maar het verwijderen van windows live ID helemaal heeft mijn probleem opgelost.

Nogmaals bedankt, ik kan de mediaspeler weer goed gebruiken nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Gatygun schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:27:
Het uitschakelen via die optie had echter geen effect.
Hmm, heb je nadat je de service op "uitgeschakeld" hebt gezet ook de service handmatig gestopt, dat gebeurd namelijk niet vanzelf/meteen maar pas na een reboot. (of als je hem dus zelf stopt)

Maar mooi dat het weer werkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:04:
[...]

Hmm, heb je nadat je de service op "uitgeschakeld" hebt gezet ook de service handmatig gestopt, dat gebeurd namelijk niet vanzelf/meteen maar pas na een reboot. (of als je hem dus zelf stopt)

Maar mooi dat het weer werkt.. :)
Ik heb hem eerst gestopt, daarna uitgeschakeld beide hadden geen effect. Echter had ik hem niet opnieuw opgestart maar alleen afgemeld en aangemeld. Misschien was dat mijn fout geweest, waarom het niet werkten.

Ik heb de software verwijderd via "programma's vewijderen" en dit had direct al effect zonder herstart of afmelden ( echter wel een herstart erdoorheen gedrukt op een later tijdstip ).

En sinds die tijd geen problemen meer. Echter is mijn spel age of emprie online onspeelbaar geworden hierdoor. Maja het is niet anders, jammer.

In ieder geval nogmaals bedankt, ik weet nu in ieder geval wat het probleem was. Ik kwam er echt niet meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Gatygun op 16-10-2012 10:29 ]

Pagina: 1