Oud aandelen certificaat te koop aanbieden in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Een hele vreemde vraag misschien, maar wil een vrij oud aandelen certificaat verkopen (ik was vroeger postzegel verzamelaar en heb dit certificaat ooit bemachtigd destijds, volgens mij wel een 'collecters item').

Nou kan ik mijn oude postzegels prima verkopen, niet geheel verbazend heb ik daar veel sites voor gevonden Doe dit soort dingen liever niet via marktplaats, maar meer met verzamelaars. Voor postzegels prima. Maar nu heb ik dus een "stock certificate" uit 1915 van National Ice & Storage Company (uit Ohio, Columbus). In amerika heb je echt van die 'stock certificate' verzamelaars. Maar ik kan hier in Nederland niet zo gauw niets vinden! Maar kan me haast niet voorstellen dat dit er niet is.

Iemand een idee of er wel een soort 'oude certificaten' verzamelaars site is (of een persoon/winkel in de buurt van IJsselstein/Utrecht)??

Ik heb werkelijk ook geen idee WAAR ik dit moet vragen, daarom probeer ik het hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
eBay misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Niet om het 1 of ander.
Maar ik denk dat je op elk willekeurig postzegel forum je beter geholpen zult worden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Ik denk dat je de verzamelaars al met een loep moet zoeken, laat staan dat dat precies bij je in de buurt is. Ik denk eerder aan Amerikaanse sites. Maar die willen een certificaat kunnen controleren als je die verkoopt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is het niet een geldig certifica?at (lees het bedrijf bestaat nog) anders zou dat certificaat nog wel eens goud geld waard kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Afbeeldingslocatie: http://images.asc.ohio-state.edu/is/image/eHistory/mmh/doc_oldcolumbus/icebldg.jpg?fmt=jpg&wid=570

En nee :) bestaat niet meer.

Er is ooit eens 1 verkocht via ebay - voor 4,70.

National Ice & Storage Company, 1913, Goldsiegel (#280932765462) EUR 4.70

[ Voor 47% gewijzigd door DrParanoid op 15-10-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
Een korte zoektocht op Ebay laat zien dat er vrij veel in oude certificaten van aandelen en bonds wordt gehandeld. De bedragen die ik zag word je echter niet vrolijk van (paar dollar per stuk voor railway stocks van begin 1900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19

djfrankel

It's a trap!

Ik zie dat je direct message en mail niet aan/openbaar hebt staan. Maar ik zou zoiets wel grappig vinden om te hebben. Zou je mij een direct message kunnen sturen, misschien dat we wel wat overeen kunnen komen :)
Pagina: 1