Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloze printer werkt niet met Windows 7 Starter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft onlangs een Packbard Bell netbook gekocht met Windows 7 Starter. Zodat zei draadloos muziek kan luisteren heb ik haar netbook verbonden met een Airport Express draadloze router. Nu wilde ze ook draadloos printen, dus heb ik een Samsung scx 4500w draadloze printer op haar netbook geinstalleerd en in Windows de samsung als draadloze printer toegevoegd...
Maar de printer wil niet printen, ondanks het feit dat het wifi lampje op de printer brand.
Ik wil niet de printer via USB op Airport Express aansluiten, want die staat op een andere plek. Ik wil dus dat de printer gewoon draadloos verbinding maakt met de netobok of router.

Is het nodig om een thuisgroep o.i.d. te maken om draadloos te kunnen printen?
Aangezien het onmogelijk is om een thuisgroep te maken met Windows 7 starter, kan ik deze maken met een andere laptop met Windows XP of een Macbook? Of is er een andere manier om draadloos te printen met Windows 7 starter?

Verwijderd

Lukt het wel met een andere laptop? Anders is het misschien een installatieprocedure die je nog moet doen. De draadloze printer die wij hebben, een canon, moest je via de drivers installeren, niet via apparaten en printers toevoegen. Misschien moet je eens kijken of samsung mischien ook zoiets heeft je moet gebruiken om de printer toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen andere pc's geprobered, maar dat is inderdaad een goed idee. Ik dacht zelf om de Airport Express software te installeren op de netbook, omdat ik alleen op die manier in de Apple router kan kijken of alles daar in ieder geval goed zit. Alles kost alleen wat meer moeite, omdat er geen internet is waar de printer en netbook staan en de netbook uiteraard ook geen dvd-drive heeft...

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Heb dit weekend een HP WiFi laserprinter draadloos geïnstalleerd en het enige wat ik heb gedaan is de software van HP geïnstalleerd, waarbij deze dus zelf zocht naar de printer. Geen probleem.

Heb je de printer geïnstalleerd via de printer menu van Windows 7 of heb je de software van Samsung gebruikt? Indien het eerste, probeer eens de Samsung software te downloaden en zo de printer te installeren. Heb namelijk ook via de HP software geïnstalleerd omdat Windows 7 zelf de juiste drivers niet vond.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de nieuwste driver probeer te installeren, dan krijg ik de melding dat er geen printer gevonden is, terwijl hij wel aan staat en het wifi lampje brand. Het lijkt wel alsof ik eerst de printer moet verbinden met mijn Airport Express dus ik ga de software daarvan eerst maar eens installeren, anders kan ik niet in mijn router kijken.

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 21:15
Ik heb zelf ook een Samsung wireless printer en het klinkt wat stom maar om de printer te laten herkennen zal je hem eerst bedraad aan moeten sluiten. Als hij dan de printer heeft herkend kan je hem daarna via wifi gebruiken. Dit alles via de nieuwste drivers via de site van Samsung zelf natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook met kabel geprobeerd, maar dan werkt hij alleen met kabel en wordt niet herkend zonder kabel.
Ik gebruikte bij het installeren van de universal driver de optie: 'Installeren zonder kabel' inderdaad. Ik heb daarvoor de oude Samsung print driver geinstalleerd en nu kan ik deze niet meer verwijderen. Om de een of adnere reden zegt de uninstall wizard dat het programma waarschijnlijk gebruikt wordt :S. Zou het eraan kunnen liggen dat ik dus 2 drivers heb? Hoe kom ik van die oude driver af?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows starten in veilige modus en dan de driver verwijderen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1