Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn laptop, rommel aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb het einde van Juni een nieuwe laptop aangeschaft, een HP Pavilion G6-1280sb maar ik merk op dat ik er al vaak problemen mee heb gehad, was dit dus een slechte aankoop van 600 euro?

1ste probleem; Linkerknop van de Mousepad staat niet meer stabiel, hij staat vast maar je kan hem van de ene naar de andere kant kantelen, hij staat wat losjes dus, maar zoals ik zei staat het er wel vast op en gaat het er dus niet af.

2de probleem (stoort niet echt maar is volgens mij niet echt normaal); Als ik op de Power button druk hoor ik een grote tik, het heeft te maken met het materiaal want het gebeurt zelfs met batterij eruit en geen lader.

3de probleem; Linksonder (bij de linkerspeaker dus, en links van het mousepad) ruikt het nogal ergg naar vuur.. IK heb het pas vandaag gemerkt, of het is pas vanaf vandaag..

4de probleem (inmiddels al bijna opgelost); De harde schijf heeft een 303 error, en is dus kapot.. Er is een nieuwe harde schijf opgestuurd dus dat is inmiddels geen probleem meer.

Is er een logische verklaring dat vanalles zomaar kapotgaat, ookal is het garantie?

Hij is nieuw, en niets speciaal mee gebeurt (gevallen of overdreven hard ergens op geslaan bv.) dus ik vind dit zeer raar...

Hopelijk kan iemand mij een logische verklaring geven van al dit..

mvg

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 20:44
Een logische verklaring zou gewoon de bouwkwaliteit zijn. Let op: ik zeg niet dat het voor dit specifiek geval zo is, maar veel van zulke problemen vallen wel naar daar terug te leiden. Heb je al eens gezocht naar reviews van je laptop om te kijken of meerdere mensen zulke problemen hebben?

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ja.. Iedereen zegt dat het een goede bouwkwaliteit is..

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:56:
Uhm ja.. Iedereen zegt dat het een goede bouwkwaliteit is..
http://www.notebookcheck....2eg-Notebook.70229.0.html
Like its bigger brother, the Pavilion g7, the case makes a good impression. The rounded shape and the charcoal gray surfaces (lid & keyboard bezel) give it a unique look. The high-gloss finish is definitely a matter of taste; we would have preferred a matt finish because of the high (smudge) susceptibility.

The buyer shouldn't expect too much from the notebook's quality because HP only uses plastic.Although a few components aren't quite flush (e. g. the transition between the lid and display bezel), we deem the workmanship to be acceptable. The stability is also all right, with exception of the somewhat wobbly lid. The top can be depressed in several places, but the bottom hardly yields. Another advantage: The 15 inch laptop can be carried around conveniently thanks to the moderate weight (~2.4 kg) and the moderate dimensions (374 x 245 x 36 mm).

Meanwhile, the metal-like hinges have room for improvement. Although they are pulled fairly tight (the base unit lifts evidently when the device is opened), surface vibrations cause the display to teeter. However, it should be possible to ignore that in view of the laptop's price. Overall, the case quality is located in the midfield.
Maximaal middelmatig te noemen dus.

Dat is ook wat je vaak over HP hoort: de Elitebooks (voor pro users) zijn echt goede laptops, maar Pavillions (voor consumenten) zijn middelmatig tot slecht. Er wordt zeker bespaard op de behuizing (plastic ipv aluminium oid).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:14:
Hallo iedereen,

ik heb het einde van Juni een nieuwe laptop aangeschaft, een HP Pavilion G6-1280sb maar ik merk op dat ik er al vaak problemen mee heb gehad, was dit dus een slechte aankoop van 600 euro?

1ste probleem; Linkerknop van de Mousepad staat niet meer stabiel, hij staat vast maar je kan hem van de ene naar de andere kant kantelen, hij staat wat losjes dus, maar zoals ik zei staat het er wel vast op en gaat het er dus niet af.

2de probleem (stoort niet echt maar is volgens mij niet echt normaal); Als ik op de Power button druk hoor ik een grote tik, het heeft te maken met het materiaal want het gebeurt zelfs met batterij eruit en geen lader.

3de probleem; Linksonder (bij de linkerspeaker dus, en links van het mousepad) ruikt het nogal ergg naar vuur.. IK heb het pas vandaag gemerkt, of het is pas vanaf vandaag..

4de probleem (inmiddels al bijna opgelost); De harde schijf heeft een 303 error, en is dus kapot.. Er is een nieuwe harde schijf opgestuurd dus dat is inmiddels geen probleem meer.

Is er een logische verklaring dat vanalles zomaar kapotgaat, ookal is het garantie?

Hij is nieuw, en niets speciaal mee gebeurt (gevallen of overdreven hard ergens op geslaan bv.) dus ik vind dit zeer raar...

Hopelijk kan iemand mij een logische verklaring geven van al dit..

mvg
Ik weet niet wie gezegt heeft dat HP goede kwaliteit geeft, maar dat is juist onzin. HP staat in het consumenten deel juist bekend om zijn belachelijk slechte bouwkwaliteit... Met name de G series zijn het afvoerputje van de laptop markt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
0. Ja, jammer van je 600 euro.
1. Speling, dat kan.
2. Kapotte "vastklik" behuizingen, grrr.
3. Dan is er waarschijnlijk een component te warm geworden, een normaal fenomeen in de HP Consumenten series en desktops.
4. Budgetschijf.
Helaas zie ik het vaak genoeg.

Voor laptops van stevige makelij moet je echt in de zakelijke lijnen zoeken.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vinand schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:13:
[...]
Ik weet niet wie gezegt heeft dat HP goede kwaliteit geeft, maar dat is juist onzin. HP staat in het consumenten deel juist bekend om zijn belachelijk slechte bouwkwaliteit... Met name de G series zijn het afvoerputje van de laptop markt.
Vind ik niet waar. Ik heb hier thuis een G7-2001sd (uit m'n hoofd, iig met 3rd gen Core i5) liggen en die is echt prima. Het scherm/deksel voelt best stevig aan en je moet je best doen om hem te buigen. De body zelf is ook dik in orde. Ja het is plastic, maar het is wel stevig. Laptop is fluisterstil (ook tijdens Full HD films). Machine wordt ook nooit echt warm, en dat verbaasde mij oprecht.

De G6 vind ik niet vergelijkbaar met de G7 overigens, die is wel een stuk slapper (gebaseerd op ervaring).

Voor 600 euro ben ik zeker tevreden met de HP. Het kan natuurlijk niet tegen m'n XPS op, maar die is dan ook bijna 2x zo duur.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2012 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Ik weet het niet :/

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:10
de G6 is volgens mij geen beste qua body.. De G6 van mijn zusje heeft een vervelend geluid, waar je ook op de behuizing tikt, vooral de rechterkant van het toetsenbord is extreem.. dit komt vooral weer om de dvd speler niet goed, als je deze naar buiten laat is het geluid een stuk minder.. De behuizing van deze HP is naar mijn idee behoorlijk slecht..
Pagina: 1