Voor de ouders wil ik een HTPC'tje assembleren. Momenteel hebben ze al iets dat XBMC draait maar zodra het al een te hoge bitrate heeft, kan 720p niet vloeiend weergegeven worden. Graag zou ik verder met XBMC willen werken omdat het alles biedt wat ze nodig hebben, het is gratis en het is voor mij makkelijk te beheren en hun om te bedienen.
Echter willen ze natuurlijk geen al te groot systeem en al zeker niet iets dat teveel stroombehoeften nodig heeft. Dus klein formaat en zuinigheid staan op 2de en 3de plaats, met op de eerste plaats dat alle gangbare media vloeiend afspeelt tot 1080p60.
Mijn idee om dit allemaal te verwezenlijken is het volgende:
Daar komt nog de volgende behuizing bij:
Streacom F1C EVO (niet-EVO staat in Pricewatch) twv. € 90,-
Dit lijkt me voor XBMC ruim voldoende voor zowat alle 1080p content en indien 4K eraan komt is het misschien ook daarvoor al geschikt (niet zo belangrijk maar handig). Alles gaat over netwerk gestreamed worden, ofwel dmv. LAN ofwel Wireless-N. Dit laatste gaat momenteel ook goed, omdat de Wireless-N router op 5 meter afstand staat met een goede, stabiele verbinding.
Is er nog iets waaraan ik moet denken ? Qua remote lijkt me die Streacom-module + remote een goede oplossing.
Echter willen ze natuurlijk geen al te groot systeem en al zeker niet iets dat teveel stroombehoeften nodig heeft. Dus klein formaat en zuinigheid staan op 2de en 3de plaats, met op de eerste plaats dat alle gangbare media vloeiend afspeelt tot 1080p60.
Mijn idee om dit allemaal te verwezenlijken is het volgende:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock A75M-ITX | € 69,80 | € 69,80 |
1 | Sony Optiarc AD-7800H Zwart | € 35,59 | € 35,59 |
1 | Gelid Solutions Slim Silence AM2/AM3 | € 22,99 | € 22,99 |
1 | Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G | € 16,85 | € 16,85 |
1 | Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Crucial v4 SSD 2.5" 64GB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | AMD A4-3300 Boxed | € 42,66 | € 42,66 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,74 |
Daar komt nog de volgende behuizing bij:
Streacom F1C EVO (niet-EVO staat in Pricewatch) twv. € 90,-
Dit lijkt me voor XBMC ruim voldoende voor zowat alle 1080p content en indien 4K eraan komt is het misschien ook daarvoor al geschikt (niet zo belangrijk maar handig). Alles gaat over netwerk gestreamed worden, ofwel dmv. LAN ofwel Wireless-N. Dit laatste gaat momenteel ook goed, omdat de Wireless-N router op 5 meter afstand staat met een goede, stabiele verbinding.
Is er nog iets waaraan ik moet denken ? Qua remote lijkt me die Streacom-module + remote een goede oplossing.
[Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 14-10-2012 19:46]