• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Voor de ouders wil ik een HTPC'tje assembleren. Momenteel hebben ze al iets dat XBMC draait maar zodra het al een te hoge bitrate heeft, kan 720p niet vloeiend weergegeven worden. Graag zou ik verder met XBMC willen werken omdat het alles biedt wat ze nodig hebben, het is gratis en het is voor mij makkelijk te beheren en hun om te bedienen.

Echter willen ze natuurlijk geen al te groot systeem en al zeker niet iets dat teveel stroombehoeften nodig heeft. Dus klein formaat en zuinigheid staan op 2de en 3de plaats, met op de eerste plaats dat alle gangbare media vloeiend afspeelt tot 1080p60.

Mijn idee om dit allemaal te verwezenlijken is het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 69,80€ 69,80
1Sony Optiarc AD-7800H Zwart€ 35,59€ 35,59
1Gelid Solutions Slim Silence AM2/AM3€ 22,99€ 22,99
1Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening€ 21,95€ 21,95
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G€ 16,85€ 16,85
1Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit€ 44,95€ 44,95
1Crucial v4 SSD 2.5" 64GB€ 47,95€ 47,95
1AMD A4-3300 Boxed€ 42,66€ 42,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 302,74

Daar komt nog de volgende behuizing bij:

Streacom F1C EVO (niet-EVO staat in Pricewatch) twv. € 90,-

Dit lijkt me voor XBMC ruim voldoende voor zowat alle 1080p content en indien 4K eraan komt is het misschien ook daarvoor al geschikt (niet zo belangrijk maar handig). Alles gaat over netwerk gestreamed worden, ofwel dmv. LAN ofwel Wireless-N. Dit laatste gaat momenteel ook goed, omdat de Wireless-N router op 5 meter afstand staat met een goede, stabiele verbinding.

Is er nog iets waaraan ik moet denken ? Qua remote lijkt me die Streacom-module + remote een goede oplossing.

[Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 14-10-2012 19:46]

Anoniem: 22659

Alle procs zijn momenteel geschikt voor het afspelen van 1080P.

Aangezien Streacom volledig passief gekoeld is, zou je wellicht nog kunnen kijken naar een proc met lagere tdp (intel T serie?). Verder wellicht gewoon de remote overslaan en de boel bedienen met je telefoon of met een tablet? Tot slot; wellicht nog ene mSATA SSD overwegen zodat je ruimte overhoud in je kast voor een losse HDD?

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 18:58
Qua performance: ruim, ruim voldoende. Ik zou de focus leggen op wat ik zou noemen 'experience'. Zorg voor een rustige ogende, maar vooral stille kast. De grootste ergernis is een herrie in momenten dat de het geluid in een film even stil valt. En wat Mig29 al zegt, besturen met een smartphone of tablet werkt heerlijk :) Gebruik zelf een iPhone icm Xbmc en daarnaast iPhone + itunes voor de muziek.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
EDIT: ik was een slot-loading DVD-drive vergeten, puur voor de mogelijkheid. BluRay is hier helemaal geen verlangen na en kost ook direct € 40,- meer.

EDIT 2: zou een mod/admin de productkoppeling van de EKL S85 kunnen verwijderen ? Deze is Intel-only.
Anoniem: 22659 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:41:
Aangezien Streacom volledig passief gekoeld is, zou je wellicht nog kunnen kijken naar een proc met lagere tdp (intel T serie?).
Deze kast eigenlijk niet, een andere tweaker heeft de niet-EVO versie van de F1C case namelijk voorzien van een cooler:

Maar de EVO versie iets hoger waardoor er een hogere compatibiliteit voor coolers is.
Tot slot; wellicht nog ene mSATA SSD overwegen zodat je ruimte overhoud in je kast voor een losse HDD?
mSATA heeft dat moederbord niet, wellicht door de gigantische CPU-socket en bevestigingsvoorzieningen. Een HDD is nutteloos in mijn geval, alle media staat op een NAS. Het is ook weer een extra punt van falen en ook van geluid, beide wil ik vermijden.
jens17 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:47:
Ik zou de focus leggen op wat ik zou noemen 'experience'. Zorg voor een rustige ogende, maar vooral stille kast. De grootste ergernis is een herrie in momenten dat de het geluid in een film even stil valt.
Ik kwam dit forumtopic al tegen: http://www.avsforum.com/t...u-13w-power-conso-in-win7

Aangezien de gebruiker VOLLEDIG fanless werkt, zou het hele systeem wel stil gekoeld kunnen worden met twee low-noise 60mm fans (1x CPU, 1x case), dus daar heb ik geen zorgen voor. Ik ben ook bereid de boel te underclocken en undervolten zoals de gebruiker in het hiervoorgenoemde topic al met succes heeft gedaan.
En wat Mig29 al zegt, besturen met een smartphone of tablet werkt heerlijk :) Gebruik zelf een iPhone icm Xbmc en daarnaast iPhone + itunes voor de muziek.
Daar hebben jullie gelijk in. Momenteel gebruiken de ouders ook Constellation met XBMC en dat werkt.

[Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 14-10-2012 19:52]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee