Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 20:22
Ik ben momenteel aan het kijken naar een meurbeugel voor een tv in mijn slaapkamer. Als TV wil ik nu een 24" monitor ophangen, maar in de toekomst ga ik deze waarschijnlijk vervangen door een groter exemplaar. Omdat ik mijn opties open wil houden, wil ik eigenlijk een beugel die tot 40" aan kan.

Nu heb ik twee beugels gezien die doen wat ik wil; kantelen maar niet draaien. Aangezien ik het scherm op ongeveer 1.60 meter hoogte wil hangen en vanuit bed wil kijken, moet hij wel kunnen kantelen. Het gaat om deze twee producten:
- Vogels Wall 1115
- Newstar LED-W220

De Newstar doet in principe precies wat ik wil: Deze gaat tot 40" en is zelfs goedkoper dan de Vogel's. Vogel's daarentegen is echter een wat meer gebruikt merk, waarin ik dan ook iets meer vertrouwen heb. Mijn tv moet niet zomaar van de muur af vallen zeg maar.

De Vogel's is echter volgens eigen opgave maar van 19" tot 32". De VESA groottes die beide beugels ondersteunen zijn gelijk (100x100 en 200x200), de Newstar kan echter tot 50kg aan en de Vogel's tot 30kg. Als ik even wat 40" TV's opzoek, zie ik dat deze meestal niet meer dan 15kg wegen, en allemaal VESA 200x200 hebben. Ik vraag mij dus af... Waarom zou de Vogel's Wall 1115 niet gewoon ook 40" aankunnen?