Blue screen door update nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

• elfae
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-10-2012
Vandaag heb ik de nieuwste driver(306.97) van nvidia geïnstalleerd, helaas met wat vervelende gevolgen.
Als ik een video bestand wou openen kwam er een blauw scherm en meost de computer opnieuw opstarten.
Toen ik dit merkte heb ik direct daarna m'n systeem naar een oudere versie hersteld(waar de oude driver op stond.) Nu kan ik wel m'n video's openen maar als ik een adobe premiere project open dan krijg ik weer een blauw scherm.

Wat moet ik doen om mijn grafische kaarten weer normaal te laten werken(zodat de zware grafische programma's er weer op gedraaid kunnen worden)?

Mijn laptop heeft twee videokaarten, een Intel HD graphics 3000 en een Nvidia GT 550M.
Dit staat er in het crash report van het blauwe scherm :

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800B6C84E0
BCP2: FFFFF8800F1FB0DC
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\101412-24070-01.dmp
C:\Users\Fiona\AppData\Local\Temp\WER-65520-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:33

Quad

Doof

Veilige modus > Driver verwijderen > nVidia.com > driver versie voor deze downloaden > installeren > reboot > enjoy.

Dat is het lijkt me.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• elfae
Dat heb ik net geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.
Er komt nog steeds een blauw scherm(met melding uit eerste post) als ik adobe premiere opstart... Video's afspelen gaat wel nog steeds.
Maar ik las ergens dat de intel videokaart het licht grafische werk doet en de nvidia kaart het zwaardere grafische werk, misschien gaat er iets mis tijdens het wisselen van deze twee(en dan weer, hoe is dit op te lossen)?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:33

Quad

Doof

Misschien driver sweeper proberen om het helemaal goed opgeschoont te krijgen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb je al geprobeerd hem te verwijderen uit apparaat beheer en dan gewoon de computer opnieuw opstarten. En waar heb je die driver weg? van de site van de computer? Mijn laptop heeft ook switchable grafics maar als ik de driver van de AMD site haal dan krijg ik ook blue screen. Alleen van de HP site de driver afhalen lijkt te helpen..

• elfae
ik heb verschillende dingen geprobeerd(onder andere de wat Quad en Johanneslol voorstelden) maar helaas bleef ik blue screens krijgen bij adobe premiere.
Vanmorgen heb ik de nieuwste driver mer de driver sweeper er (in veilige modus) afgehaald en een oudere driver-versie erop gezet, nu werkt het wel weer zoals hoort.
Ik denk dat hieruit blijkt dat ik maar beter niet m'n grafische kaart drivers moet updaten... :s
Pagina: 1