Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Goedemiddag allen,

Ik ben al een tijdje aan het kijken om een mooie headphone te kopen. Grado staat daarbij al een poosje hoog op de lijst.
Nu ik dan ook daadwerkelijk de daad bij het woord wil gaan voegen, lees ik wat reviews en kom ik er achter dat er ook Allesandro's zijn. Dat blijken dus eigenlijk Grado's te zijn maar dan wat 'neutraler maar nog steeds rock gericht'. Mooi, want ik ben een fervent rock luisteraar.

Ik zit te kijken naar de Grado SR80i of de Allesandro Music Series One (al dan niet 2009 uitvoering). Dit zijn beide koptelefoons die je voor zeg 100 euro kunt hebben, wat dus mijn budget is.

Nu zat ik hier op GoT wat te zoeken en lees positieve dingen over beide koptelefoons. Maar het zijn allemaal wat oudere topics (min. jaar oud). Dus zeker in verband met de koop, internet winkel enz. wil ik graag wat advies.

De Allessandro's kun je op de eigen site kopen en zo te zien worden ze gratis verzonden naar NL ( _/-\o_ ). Maar de Grado's kan ik nog nergens vinden behalve op Amazon (die het niet naar NL stuurt).

Even in een rijtje, dit zijn mijn vragen. Als iemand antwoord heeft op één of meerdere vragen, hoor ik het graag.

- Wat is de beste manier om Grado's in NL te krijgen?
- Iemand enige ervaring met Allesandro's kopen via de eigen site? Hoe snel zijn ze in NL?

- Voor 100 euro Grado SR80i kopen of voor hetzelfde geld de Allesandro MS1i (2009). Snap dat het persoonlijk is, maar hoor graag wat je voorkeur geniet, en waarom.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

ik had destijds de RS1i via turntablelab.com besteld (link staat ook in het Grado topic), kan dat niet meer?
Anders is tweedehands via Head-Fi een goede optie, het zijn populaire modellen.

Snelheid is uit de VS vooral afhankelijk van de douane, dat wisselt van binnen een week tot iets van een maand...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Dat kan op zich, alleen is de SR80 daar al een tijdje out of stock.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gtrNL schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:23:
- Wat is de beste manier om Grado's in NL te krijgen?
Naar een Nederlandse winkel gaan. Grado verbiedt het z'n dealers namelijk om over de grens te verkopen - vandaar dat je op internet bijna geen webshops vindt die Grado's naar Nederland verzenden. Het zal dus gewoon die Alessandro worden of zoeken naar die enkele webshop die de regels van Grado aan z'n laars lapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Grado's zijn zo duur bij NL'se winkels. Maar bedankt voor die info, dat wist ik nog niet.
Heb inmiddels op andere forums gevonden dat die Alesandro's prima worden verstuurd naar NL (Europa)

Was net van plan de MS1 2009 te kopen, voor minder dan 100 euro thuis. Al een mail gestuurd naar Alesandro zelf en kreeg keurig antwoord dat ze eigenlijk altijd binnen 2 week hier zijn. Prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Op eBay kom je ook genoeg Grado's voor schappelijke prijzen nieuw te koop tegen. En genoeg NL shops zoals recordpal.nl en echte winkels als hobo.nl.

Voordat je blind Grado of Alessandro koopt zou ik wel eerst gaan uitroberen. De sound is echt in your face en het draagcomfort is zoiets van je vindt het prima of echt helemaal niets. Ik heb zelf een Grado SR80 en ben er reuze blij mee, echt een pracht van een sound. Maar voor een lange luistersessie pak ik liever mijn Beyerdynamic voor het draagcomfort. Verder is een Grado niet echt geschikt voor onderweg want ze zijn ontzettend open, iedereen om je heen kan volop meegenieten.

Een Grado is echt een eigenwijs ding.
Pagina: 1