Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 16:48
Ik ben op het moment bezig om mijn externe hardeschijf te backuppen naar mijn server, de server heeft een 1 TB WD Green.

Nu viel mij op dat de server schijf nog niet volliep terwijl windows zegt dat er 1.25 TB data op mijn externe hardeschijf staat,

Als je naar het volgende plaatje kijkt zie je dat er ong 250GB aan data "vermist" wordt,

http://imagebin.org/231900

Ik heb op alle bestanden rechten want ik heb ze er zelf op gezet, en ook staat "show hidden files and folders" aangevinkt. Nu weet ik alleen niet of hij dit meeneemt met het optellen van de data, maar dit is handmatig zeer lastig te controleren omdat er nog al wat bestanden opstaan.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja je plaatje mist ook

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 15:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik altijd TreeSize om te kijken wat nu precies in gebruik is, logisch zou ik zeggen dat het je prullebak is of een backup folder van Windows.
Klik zijn link eens aan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2012 14:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe ik ook .. is wit

ok, nu niet meer

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 14-10-2012 14:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, als je alle bestanden hebt laten weergeven, waarom zien we dan niet System Volume Information? Of $RECYCLE.BIN? Kijk daar eens naar, dan zal je je 250 GB vinden. Prullenbak is altijd een leuke verstopplek van bestanden om te gaan zitten en ruimte te eten.

Enne, verborgen mappen zoals found.000 etc van schijfcontroles wil ook leuk zijn. Er mist dus nogal wat op je plaatje.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Komt misschien omdat je indexing aangevinkt heb staan op je externe harde schijf.
Hoewel 250 GB aan indexing files mij wel veel lijkt...
Indexing files zijn voor zover ik weet onzichtbaar.

Je kunt proberen om de 'show hidden files, folders and drives' zichtbaar te maken en 'hide protected operating system files' uitvinken in folder options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Prullenbak heeft maar iets van 100GB opgeruimd mis nog steeds zo'n 180GB
Murdock1985 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:41:
Komt misschien omdat je indexing aangevinkt heb staan op je externe harde schijf.
Hoewel 250 GB aan indexing files mij wel veel lijkt...
Indexing files zijn voor zover ik weet onzichtbaar.

Je kunt proberen om de 'show hidden files, folders and drives' zichtbaar te maken en 'hide protected operating system files' uitvinken in folder options.
Heeft ook niet geholpen

[ Voor 86% gewijzigd door Eagleman7 op 14-10-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 09:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Diff draaien tussen die twee tree's?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens sequoiaview? Daarmee kun je je bestanden in vlakken op het scherm weergeven, zo zie je direct wat grote bestanden zijn. Ook niet zichtbare bestanden worden ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Bartjezz schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:37:
Probeer eens sequoiaview? Daarmee kun je je bestanden in vlakken op het scherm weergeven, zo zie je direct wat grote bestanden zijn. Ook niet zichtbare bestanden worden ingedeeld.
Leuk voor te zien wat ruimte eet, alleen ik zie geen bestanden die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn veel identieke bestanden die fysiek maar op 1 plaats staan: Wikipedia: Symbolic link. Best kans dat dat het is.

Edit: oh nee. Dan zou het eerder meer dan minder worden.

We weten niet over welk OS het gaat (verplichte info hier!). Welke? Heb je voldoende rechten?

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 14-10-2012 20:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
F_J_K schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:28:
Er zijn veel identieke bestanden die fysiek maar op 1 plaats staan: Wikipedia: Symbolic link. Best kans dat dat het is.

Edit: oh nee. Dan zou het eerder meer dan minder worden.

We weten niet over welk OS het gaat (verplichte info hier!). Welke? Heb je voldoende rechten?
Windows 8, zo ver ik weet heb ik alle rechten, heb zelf de bestanden er op gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eagleman7 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:48:
[...]

Windows 8, zo ver ik weet heb ik alle rechten, heb zelf de bestanden er op gezet
Bestanden erop zetten is niet gelijk aan alle rechten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219684

Ik heb een keer zoiets vergelijkbaars gehad met een disk waaruit bleek dat dit te maken had met shadowcopies.

Echter het progje TreeSize kon dit bovenwater toveren, maar dit was al eerder genoemd dus ik ga er vanuit dat dit al geprobeerd had. Ik had daar een blogje overgeschreven. Ik weet niet zeker of je hier wat aan hebt en of dit mogelijk een oplossing zou kunnen zijn...

Hier is het linkje http://macfacts.org/?p=1245

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 219684 op 14-10-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Anoniem: 219684 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:14:
Ik heb een keer zoiets vergelijkbaars gehad waaruit bleek dat dit te maken had met shadowcopies. Echter het progje TreeSize kon dit bovenwater toveren...
Thanks, System volume Information: 210GB

Heb er alleen geen rechten op dus kan het niet verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Moet je ook niet willen verwijderen :)
Volgens mij moet je dan systeemherstel ruimte kleiner zetten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies! Van unlimited afhalen en terug zetten naar 500 mb ofzo.. Dat lost het probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Waarom slaat hij dat zowieso op mijn hardeschijf op? terwijl ik gezegt heb dat hij Windows 7 File and recovery op een netwerk share moet zetten

http://imagebin.org/231949

[ Voor 12% gewijzigd door Eagleman7 op 14-10-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, volgens mij is dat een "feature"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Hij stond uit alleen hij nam wel rond de 180GB is beslag, waar is deze "feature" dan handig voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, ik vind het een hele vervelende "feature". Ik zou het toch wel beetje buggie noemen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ik maak namelijk al backups, is dit toevallig niet voor shadow copy? zodat hij alle vorige staten van je files kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, verwacht van wel... Alleen ik vind het zeer vervelend dus heb de shadowcopie feature op mijn disken van unlimited naar 500mb gezet zodat ik niet van die giga System Volumes folders krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Anoniem: 219684 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:28:
Ja, verwacht van wel... Alleen ik vind het zeer vervelend dus heb de shadowcopie feature op mijn disken van unlimited naar 500mb gezet zodat ik niet van die giga System Volumes folders krijg.
Het is tenminste opgelost, Bedankt

Slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Slotjes worden niet gebruikelijk gezet, tenzij er iets schort aan een topic. Als het probleem is opgelost, dan verdwijnt dit topic vanzelf uit het zicht.

Ik heb overigens wel eens wat in System Volume Information zien staan wat ik veel eerder verwijderd had, had dit vervolgens nog een keer verwijdert uit die map en geen problemen mee gehad (ymmv). Je moet iig wel weten wat je verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel gefatsoeneerd. Het is me overigens niet helder waarom je een probleem hebt met -amper ruimte kostende- features om je OS stabieler te maken. Maar dat is je eigen keuze :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
F_J_K schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:11:
offtopic:
Topictitel gefatsoeneerd. Het is me overigens niet helder waarom je een probleem hebt met -amper ruimte kostende- features om je OS stabieler te maken. Maar dat is je eigen keuze :+
Wat wordt er stabieler dan?

Ik gebruik Windows 7 File Recovery om een 1:1 image te maken iedere week. Meer heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan hoef je ook geen Shadowcopies te gebruiken en kan je SystemRestore/Systeemherstel uitzetten.
Wordt die SystemVolumeInformation folder ook niet meer gevuld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1