Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Zoals de site er uit hoort te zien.
Dit is het resultaat in Chrome. Als je de pagina bekijkt en naar beneden gaat springt hij over met dit resultaat.
Had eigenlijk gehoopt dat je dit op de een of andere manier zou kunnen voorkomen. Zodra ik de link weghaal naar de volgende pagina is het probleem weg. Het zit dus ergens is het vooraf laden van de volgende pagina. In IE heb je dit probleem bv niet.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gebruik idd ajax om webfonts van Google mogelijk te maken:RobIII schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:46:
Zonder relevante(!) delen(!) code kunnen we hier weinig over zeggen denk ik. Gebruik je AJAX om pagina(delen) op te halen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <script type="text/javascript">
WebFontConfig = {
google: { families: [ 'Gochi+Hand::latin' ] }
};
(function() {
var wf = document.createElement('script');
wf.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https' : 'http') +
'://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js';
wf.type = 'text/javascript';
wf.async = 'true';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
s.parentNode.insertBefore(wf, s);
})();
</script> |
Vreemde is dat als ik een link naar de volgende pagina weghaal alles er wel goed uit ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Proxar op 14-10-2012 16:00 ]
1
| <link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Gochi+Hand' rel='stylesheet' type='text/css'> |
Doet uiteindelijke hetzelfde...
Begin eens met het uitkleden van je testcase. Zet je javascripts eens uit. Haal je CSS-include eens weg. Gewoon om uit te sluiten dat het daaraan zou kunnen liggen. Treedt het daarna nog steeds op? Haal dan eens alles van die pagina weg behalve het deel dat stuk gaat. Treedt het dan nog op? Post dán dat stuk HTML eens hier.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Alvast bedankt voor al het meedenken!
1
| *nee dus* |
[ Voor 97% gewijzigd door RobIII op 14-10-2012 21:25 ]
Strip je HTML/CSS/JS/whatever terug naar 't minimale om je probleem te kunnen reproduceren. 10 tegen 1 dat je daarna zelf al je probleem hebt opgelost of kunt aanwijzen maar bij de kleine kans dat dat niet lukt dan heb je in ieder geval een goede basis om hier te posten en waar wij iets mee kunnen zonder ons door meters lange (irrelevante) code heen te moeten worstelen.RobIII schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:46:
Zonder relevante(!) delen(!) code kunnen we hier weinig over zeggen denk ik.
Over mij
Blijf het vreemd vinden dat alles werkt totdat ik een link maak naar een volgende pagina met artikelen.
Zo nee, los eerst je validatie issues op.
Daarnaast zeg je dat JS uitzetten het probleem oplost, maar alle JS uit je pagina halen niet. Dit lijkt me erg sterk.
Misschien een combinatie van oude document.write JavaScript uit CMS content en een evt. al corrupte DOM tree? De TS zou eens moeten proberen het geheel in IE7 te openen en kijken of de beruchte 'Operation aborted' fout optreedt. Zo ja; probleem (bijna) gegarandeerd gevonden.Bosmonster schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:30:
Klopt de html van die link? Valideert je pagina met/zonder link?
Zo nee, los eerst je validatie issues op.
Daarnaast zeg je dat JS uitzetten het probleem oplost, maar alle JS uit je pagina halen niet. Dit lijkt me erg sterk.
Ga eens proberen om daar alle JS uit te halen en dan de pagina laden die problemen geeft.
Het is gewoon een extensie in Chrome, FasterChrome. Deze laad de volgende pagina's alvast om sneller te browsen. Iets te enthousiast met pagina's laden.
Nogmaals mijn excuses en bedankt voor alle reacties!
Zo was ik een keer bezig met een applicatie waar zomaar vreemde javascript bestanden werden geladen. En ik me waar afvragen wat en hoe ik dat nou weer voor elkaar kreeg. Uiteindelijk werden deze js bestandjes ingeladen op elke pagina door en chrome extensie. Het is dus niet vreemd dat extensies pagina's kunnen beïnvloeden.
In mijn geval had ik het een en andere gedownload omdat ik wou weten wat het was en wat ik ermee kon. Na de tijd nooit moeite gedaan om het te verwijderen. Omdat het achter de schermen het een en ander uitvoert heb je het meestal niet door en is het erg vervelend als je moet ontdekken dat dit problemen veroorzaakt.
sirwilliam