![]() | |
|
![]() | |
|
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
|
[ Voor 10% gewijzigd door SandaX op 29-10-2012 16:12 ]
![]() | |
|
![]() | |
|
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
|
[ Voor 10% gewijzigd door SandaX op 29-10-2012 16:12 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Anoniem: 476843
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 476843 op 16-10-2012 14:14 ]
Yamaha MT-09
Anoniem: 111703
[ Voor 25% gewijzigd door Robkazoe op 17-10-2012 08:04 ]
Wat een lekker kortzichtige opmerking weer.Anoniem: 111703 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:26:
Uh-oh, daar gaan we weer. Ik snap niet dat zoveel mensen nog in dit gelul trappen. Dit soort praktijken grenzen aan emotionele chantage, waarbij er gewoon niet helder is hoe het geld besteed wordt, door wie het geld besteed wordt en hoe achteraf is gebleken hoe het geld terecht is gekomen. Overigens weten we inmiddels dat veel goede doelen waar veel geld naar toe gaat voornamelijk goed voor hun directie zorgen en niet noodzakelijkerwijs veel aan ontwikkelingshulp doen.
"Wie niet mee doet, is een zure rechtse aso"-reacties in 3, 2, 1...
Als je nou commentaar wilt leveren, weet dan wel waar je over praat....ze zitten wel iets langer dan 3 dagen. Ze zitten er ruim 6 dagen.Anoniem: 476843 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:00:
Natuurlijk zou dat in principe niet uitmaken maar de balans zit promotie 3FM-promotie goede doel ligt naar mijn mening nogal scheef. Daarnaast zoals ik al eerder zei vind ik het nogal wrang dat ze elke keer zeggen dat ze mee gaan leven door 3 dagen niet te eten terwijl ze dan vervolgens drie dagen al hun voedingsstoffen vloeibaar binnen krijgen. Dat noem ik huichelig gedrag.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De ironie. Als je het niet eens bent met de opzet van een aktie als deze ben je te gierig of vind je jezelf te belangrijk.WimPliers schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:13:
[...]
Wat een lekker kortzichtige opmerking weer.
Als je je ogen daarvoor wilt sluiten omdat je te gierig bent of jezelf te belangrijk bent, so be it.
Dan zijn het zes dagen, mijn fout, maar de insteek blijft hetzelfde. Als je daarnaast solidair wil zijn met de mensen die geen eten hebben doe het dan of goed of helemaal niet. Deze schijnvertoning (we drinken alleen) is halfbakken.L1nt schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:23:
[...]
Als je nou commentaar wilt leveren, weet dan wel waar je over praat....ze zitten wel iets langer dan 3 dagen. Ze zitten er ruim 6 dagen.
En die shakes met alle "voedingsstoffen" kun je ook niet vergelijken met volwaardige maaltijden. Het is niet voor niets dat die DJ's met kerst niet zomaar mogen gaan schransen zoals de rest van Nederland wel kan doen.
Geen reclamebedrijf voor bedrijven nee maar vergeet vervolgens niet om artiest A zoveel uur in de studio te laten pluggen en vaak genoeg te benadrukken hoe goed 3FM wel niet is gedurende die 6 dagen:r.“Hoofdpijn”, anwoordt Claas Griffioen op de vraag wat zijn bijdrage aan de Glazen Huis-actie van radiozender 3FM afgelopen december opleverde. Zijn bedrijf in relatiegeschenken was volop betrokken bij de actie voor het Rode Kruis, maar Griffioen was zwaar teleurgesteld door de manier waarop sommige bijdrages werden “afgeserveerd”. Hij noemt een vereniging die een race hield met sloopauto’s. Opbrengst: 780.000 euro. “De manier waarop zo’n bedrag werd ontvangen was belabberd.” Wilbert Mutsears, de zendermanager van 3FM, benadrukt dat het goede doel centraal staat. “Wij zijn geen reclamefolder voor bedrijven die iets goed willen doen.” Opbrengst in totaal: 8,6 miljoen euro.
Leuk. En dat jaar daarop? Wordt er ook maar iets gedaan ten einde die mensen niet afhankelijk te maken van ontwikkelingshulp? We doen al decennia aan ontwikkelingshulp en er gaan miljarden euro's (belasting-)geld in om. Er is geen reet veranderd, naast de incidentele korte-termijn oplossingen.[/]WimPliers schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:13:
Het Rode Kruis betaalde hun pennen, schriften, uniformen en lesgeld voor een jaar, en meer.
Over kortzichtig gesproken.Dus "who cares" dat 3FM en sommige artiesten er beter van worden. Uiteindelijk worden er ook mensen die het echt nodig hebben er beter van.
Typische opmerking, met als klap op de vuurpijl een pseudo ad-hominem. Naast het slechte Nederlands demonstreer je een bijzonder onvermogen om anderen te overtuigen van een "goed doel" door ze in feite uit te maken voor gierig of arrogant als ze het niet met je eens zijn.Als je je ogen daarvoor wilt sluiten omdat je te gierig bent of jezelf te belangrijk bent, so be it.
Het lijkt me niet dat zo op school uit hun neus zitten te eten, maar daadwerkelijk wat (willen) leren. Als je iets verder leest: 1.817 kinderen en verzorgers zijn een vakopleiding of eigen bedrijfje gestart met behulp van het Rode Kruis. Zo hebben zij weer geld om in hun levensonderhoud te voorzien.Anoniem: 111703 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:48:
[...]
Leuk. En dat jaar daarop? Wordt er ook maar iets gedaan ten einde die mensen niet afhankelijk te maken van ontwikkelingshulp? We doen al decennia aan ontwikkelingshulp en er gaan miljarden euro's (belasting-)geld in om. Er is geen reet veranderd, naast de incidentele korte-termijn oplossingen.
Is kortzichtig het nieuwe onderwerp geworden? Ik bedoelde dat je kortzichtig bent/was door niet even te zoeken, omdat het juist heel transparant is wat er met je geld gebeurt / welke acties het Rode Kruis onderneemt.
Is pseudo ad-hominem wel mogelijk? Als we er vanuit gaan dat mijn opmerking ad-hominem is, is deze dus waar (het zei in mijn ogen), waarbij pseudo (niet waar / vals) dus niet mogelijk is.Anoniem: 111703 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:48:
[...]
Typische opmerking, met als klap op de vuurpijl een pseudo ad-hominem. Naast het slechte Nederlands demonstreer je een bijzonder onvermogen om anderen te overtuigen van een "goed doel" door ze in feite uit te maken voor gierig of arrogant als ze het niet met je eens zijn.
Toekomst gericht, of druppel op een gloeiende plaat? We betalen jaarlijks 0,8%- 0,7% van het BNP (dat is ruim 4 mld euro, oftewel €650,- per hoofd van de beroepsbevolking; hoezo "geeft u ook aan het goede doel?"), en dat dan de afgelopen jaren. We hebben afhankelijkheden gecreëerd bij de hulpbehoevenden, directies gespekt en corrupte regimes gefinancieerd.WimPliers schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:19:
[...]
Het lijkt me niet dat zo op school uit hun neus zitten te eten, maar daadwerkelijk wat (willen) leren. Als je iets verder leest: 1.817 kinderen en verzorgers zijn een vakopleiding of eigen bedrijfje gestart met behulp van het Rode Kruis. Zo hebben zij weer geld om in hun levensonderhoud te voorzien.
Toch goed op de toekomst gericht?
Kortzichtig als in:Is kortzichtig het nieuwe onderwerp geworden? Ik bedoelde dat je kortzichtig bent/was door niet even te zoeken, omdat het juist heel transparant is wat er met je geld gebeurt / welke acties het Rode Kruis onderneemt.
Dus het doel heiligt de middelen, right.. Daarbij is de laatste zin geen feit, maar een discutabel vraagstuk. Voor zover ik weet is 3FM een publiek gefinancieerde instelling met een (zeer) duidelijke politieke kleur. Goede doelen werven prima, maar ik betaal al dubbel en dwars mee met de jaarlijkse ontwikkelingssamenwerking rondes à €4.000.000.000,-. Ik las vandaag verhalen over nog een BTW verhoging naar mogelijkerwijs 23% en dat de loonheffing weer eens omhoog gaat vanwege een zekere premie waarvan het percentage meer dan verdrievoudigd. Moet ik en de rest van werkend Nederland nu financieel dwars aan liggen om dit soort hobbies te kunnen bekostigen, alleen maar omdat het zo'n "mooi" en "warm" gebeuren is ten goede van de mens?Dus "who cares" dat 3FM en sommige artiesten er beter van worden. Uiteindelijk worden er ook mensen die het echt nodig hebben er beter van.
Je punt proberen te maken door te suggereren dat de andere partij "gierig" of "zich te belangrijk voelt" bij gebrek aan solide argumenten. Stiekem een beetje op de man spelen; echt netjes is dat niet.Is pseudo ad-hominem wel mogelijk? Als we er vanuit gaan dat mijn opmerking ad-hominem is, is deze dus waar (het zei in mijn ogen), waarbij pseudo (niet waar / vals) dus niet mogelijk is.
Ik denk dat er meer sprake zou zijn van uitleg in bilaterale context in ons geval, daar we het duidelijk niet eens gaan worden op dit punt.En ik wil je best overtuigen maar om dat op een openbaar forum te doen en daarbij anderen misschien te storen, nee. Ik wil graag een keer een drankje met je doen en het je uitleggen.
Eventueel op mijn kosten mocht het te veel voor je zijn![]()
Allereerst: als ik je het gevoel geef dat ik je vooroordeel, weet dan dat dit niet mijn bedoeling is. Wel geef ik kritiek op jouw waarden die vooral gericht zijn op jezelf en volstrekt individualistisch, zonder enig greintje wetenschap of besef van de contingente omstandigheden waarin je leeft. Of waarin je maar enigzins laat blijken dat het wellicht een intrinsiek en moreel goed is om anderen te kunnen en mogen helpen. De gronden waarop je dat afwijst zijn weinig indrukwekkend en zéker niet steekhoudend.Ardana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:56:
Dus jij werkt in de zorg, of de maatschappelijke hulpverlening, en doet daarnaast nog vrijwilligerswerk, bijv bij het bejaardenhuis in 't dorp? Je koopt alleen maar biologische en Fair Trade producten, en weigert spullen uit het buitenland, je pc is in ieder geval al 4e hands, want eigenlijk is dat 'n onnodige belasting van het milieu en het wordt geproduceerd in hongerloon-landen. Want anders heb je echt 'n lesje basisethiek nodig: wel schermen met basisethiek, en vervolgens iemand veroordelen zonder grond, waardoor je jezelf weer lekker 'n stukje beter kan voelen dan een ander, nee dat is iets positiefs.
Ja, het is puur geluk in welk bedje je wordt geboren, en wat mij betreft is het aan een ieder om te bepalen hoe ze daar mee om gaan. Je hebt geen morele plicht om iets "terug" te doen: die hongerlijder in Afrika heeft er geen hand in gehad dat jij toevallig meer geluk had dan hij.
Jij vindt het belangrijk anderen bij te staan. Prima, maar het is nog steeds jouw mening, geen feit.
Get off your high horse, je hebt geen alleenrecht op moral ground.
Je hebt het over een inhoudelijke discussie, maar met de tweede zin van je betoog speel je toch echt op de man, waarbij je ook nog eens insinueert dat ik zoek naar redenen om geen geld te geven aan goede doelen (oh, had ik al vermeld dat we jaarlijks ruim €4 mld aan belastinggeld afdragen aan ontwikkelingssamenwerking?) puur uit gemakzucht en een vorm van luiheid (??).Er is zoveel fundamenteel mis met jouw (zelfgerichte) denkwijze dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 17-10-2012 20:08 ]
Je snijdt goede punten aan, ik ben er te scherp ingegaan. Dit staat inderdaad een stukje inhoudelijkheid in de weg. In ieder geval: ik ben nieuwsgierig waarom je niet aan goede doelen wil geven. De argumenten die je aandraagt zijn namelijk aan de oppervlakte indrukwekkend, maar als je er iets dieper op ingaat zie je al dat het veel complexer is dan jij probeert te stellen.Anoniem: 111703 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:05:
Ik wilde zelf een reactie schrijven, maar ardana heeft het wel erg mooi verwoord dacht ik zo.
Dat gezegd: waar haal je in godsnaam dingen vandaan als basisethiek en verwijten als:
[...]
Je hebt het over een inhoudelijke discussie, maar met de tweede zin van je betoog speel je toch echt op de man, waarbij je ook nog eens insinueert dat ik zoek naar redenen om geen geld te geven aan goede doelen (oh, had ik al vermeld dat we jaarlijks ruim €4 mld aan belastinggeld afdragen aan ontwikkelingssamenwerking?) puur uit gemakzucht en een vorm van luiheid (??).
Maar zoals je zelf al zegt: het is ook slechts jouw mening. En gelukkig mogen we die allemaal gewoon uiten zonder uit te worden gemaakt voor individualisten, luie mensen of andere ongestoelde beledigingen.
Overigens weer zo'n rare opmerking. Ik wil niet aan goede doelen geven, ergo ik ben iemand die niemand anders bijstaat en alleen maar aan zichzelf denkt. Wat een lef heb je, om iemand op basis daarvan zo'n label op te plakken.
Defuque? Je hebt geeeeeen idee waar je het over hebt. Je kent me niet, en ja, ik ben wel degene die vrijwel al die dingen doet die ik schreef: ik werk in de hulpverlening, ik koop biologisch en fair trade, zie zelfs af van bepaalde aankopen in z'n geheel omdat ik de bron verkeerd vind, koop dure energie, investeer mega in energiebesparingen, ik doneer behoorlijk wat aan goede doelen, ik doe veel vrijwilligerswerk naast m'n full-time baan. Hoezo op mezelf gericht? Je weet echt niet waar je over praat, maar baseert je mening over mij op een paar regels in een topic. Hoezo vooroordelen? Hoezo niet verder kijken dan je neus lang is?NvM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:18:
Allereerst: als ik je het gevoel geef dat ik je vooroordeel, weet dan dat dit niet mijn bedoeling is. Wel geef ik kritiek op jouw waarden die vooral gericht zijn op jezelf en volstrekt individualistisch, zonder enig greintje wetenschap of besef van de contingente omstandigheden waarin je leeft. Of waarin je maar enigzins laat blijken dat het wellicht een intrinsiek en moreel goed is om anderen te kunnen en mogen helpen. De gronden waarop je dat afwijst zijn weinig indrukwekkend en zéker niet steekhoudend.
Nogmaals, je weet niet waar je het over hebt. "Mijn zelfgerichte zienswijze" is niets anders dan dat ik respect heb voor mensen die anders denken dan ik, daar mag je me prima voor veroordelen als volstrekt individualistisch, of zijnde zonder enig besef van de contingente omstandigheden waarin ik zit, maar dat zegt meer over jouw beperkte begrip en inlevingsvermogen, dan over mij. Wat je schrijft, reflecteert alleen maar je eigen beperkte visie. As quoted.Daarnaast probeer je mij in een simpele zwart-wit redenering weg te zetten als een fundamentele idealist. Het is blijkbaar bij jou alles of niets. Mag je proberen, maar het lijkt mij een vrij instabiele redenering. Ook begrijp ik niet helemaal waar je het vandaan haalt dat ik mij, vanuit mijn ethische en morele waarden, beter zou moeten voelen dan een ander. Het zijn oppervlakkige aannames die afleiden van de kritiek die ik heb op jouw zelfgerichte zienswijze.
[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 17-10-2012 21:38 ]
Ik doel op de wijze die je hier tentoonspreidt, deze visie is volstrekt individualistisch. Je kunt niet toch niet ontkennen dat ondanks alle goede dingen die je doet (en deze dingen legitimeren blijkbaar opeens de mening die je hebt?) het in geen enkel belang van de samenleving is. En je blijft maar concluderen dat ik je op een bepaalde manier probeert weg te zetten, terwijl je in feit hetzelfde doet. Eigenlijk blijven we dat over en weer doen. Laat ik dan voor mij zeggen: wellicht formuleer ik scherp en probeer je daardoor te prikkelen. Ik wil je op geen enkele manier veroordelen of je vanuit mijn motieven 'onderwijzen' of uit de hoogte doen. Ik beweer geen enkel moment dat ik de waarheid in pacht heb, en dat zul je mij ook niet horen zeggen. Waar ik kritiek op heb is dat jouw zienswijze in geen enkel opzicht in het belang is van de samenleving of een sociale omgeving. De actie van 3FM mag dan zijn zwakke punten kennen, ontwikkelingshulp in het algemeen ook, maar het staat constant in verhouding met een poging tot egalisering, van belangen en wensen die wij allang hebben, maar door andere mensen niet bereikt kan worden zonder hulp. Ik ben nieuwsgierig naar jouw kijk hier op.Ardana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:32:
[...]
Defuque? Je hebt geeeeeen idee waar je het over hebt. Je kent me niet, en ja, ik ben wel degene die vrijwel al die dingen doet die ik schreef: ik werk in de hulpverlening, ik koop biologisch en fair trade, zie zelfs af van bepaalde aankopen in z'n geheel omdat ik de bron verkeerd vind, koop dure energie, investeer mega in energiebesparingen, ik doneer behoorlijk wat aan goede doelen, ik doe veel vrijwilligerswerk naast m'n full-time baan. Hoezo op mezelf gericht? Je weet echt niet waar je over praat, maar baseert je mening over mij op een paar regels in een topic. Hoezo vooroordelen? Hoezo niet verder kijken dan je neus lang is?
[...]
Nogmaals, je weet niet waar je het over hebt. "Mijn zelfgerichte zienswijze" is niets anders dan dat ik respect heb voor mensen die anders denken dan ik, daar mag je me prima voor veroordelen als volstrekt individualistisch, of zijnde zonder enig besef van de contingente omstandigheden waarin ik zit, maar dat zegt meer over jouw beperkte begrip en inlevingsvermogen, dan over mij. Wat je schrijft, reflecteert alleen maar je eigen beperkte visie. As quoted.
Dat ik graag goed wil doen voor anderen, op zoveel mogelijk manieren als ik zinvol acht, betekent niet dat ik mij een mening mag toeëigenen over mensen die daar anders over denken. Het zijn de "goed-doeners" vanuit imho verkeerde motieven die zich een mening toeëigenen over mensen die anders denken, en anders doen, en die mening is meestal veroordelend.
Dat ik niet achter grootscheepse acties als Het Glazen Huis sta, betekent niet dat ik een basislesje ethiek nodig heb. Het betekent dat ik een andere mening heb dan jij, en het zou je sieren als je niet op basis van een paar regels direct een moreel vonnis zou voltrekken.
Dus je mag hier alleen posten als je het eens bent met een actie als deze? Dat is gek, ik dacht dat fora juist voor discussie waren dus als er mensen kritisch zijn op een actie als deze kan dat prima in dit topic,Hennie-M schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:34:
Tijd voor een nieuw topic of om bijna alle reacties te trashen. Dit topic gaat over de acties die de mensen die dit leuk vinden kunnen opzetten. Discussiëren over het nut kan prima in een ander topic.
Als een topic over A gaat maar men praat over B is dat offtopic en wordt op vele fora niet getolereerd.Anoniem: 476843 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:06:
![]()
[...]
Dus je mag hier alleen posten als je het eens bent met een actie als deze? Dat is gek, ik dacht dat fora juist voor discussie waren dus als er mensen kritisch zijn op een actie als deze kan dat prima in dit topic,
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dit dus.L1nt schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:06:
[...]
Als een topic over A gaat maar men praat over B is dat offtopic en wordt op vele fora niet getolereerd.
Dit Topic gaat over A (acties die men onderneemt hiervoor) dus als mensen willen praten over B (het nut van deze actie) stel ik voor dat die een 2e topic openen om hier lekker te discussiëren.
In de Tweakers huiskamer hebben ze dat ook met de grappige plaatjes topic gedaan. 1 voor plaatjes, 1 voor discussiëren over de plaatjes.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Dat noem ik rekening houden met je gezondheid... Ze krijgen wel voedingsstoffen binnen, maar een vol gevoel krijg je niet. Voedingsstoffen != Eten (om maar in tweakerstaal te pratenAnoniem: 476843 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:00:
Natuurlijk zou dat in principe niet uitmaken maar de balans zit promotie 3FM-promotie goede doel ligt naar mijn mening nogal scheef. Daarnaast zoals ik al eerder zei vind ik het nogal wrang dat ze elke keer zeggen dat ze mee gaan leven door 3 dagen niet te eten terwijl ze dan vervolgens drie dagen al hun voedingsstoffen vloeibaar binnen krijgen. Dat noem ik huichelig gedrag.
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 18-10-2012 08:31 . Reden: Nog even over een actie: ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Is deze actie al aangemeld op de "kom in actie" website? Extra aandacht voor een actie kan natuurlijk nooit kwaad.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
bronMet het geld van 3FM Serious Request 2011 is in 2012 het volgende bereikt:
- 159.990 vrouwen en kinderen die slachtoffer zijn van geweld en conflict ontvingen hulp van het Rode Kruis in 18 landen: Ivoorkust, Colombia, Syrië, Libanon, Liberia, Israël en de bezette gebieden, Mali, Niger, Ghana, Burkina Faso, Togo, Senegal, Gambia, Guinea-Bissau, Irak, Democratische Republiek Congo, Centraal Afrikaanse Republiek en Somalië.
- 28.609 vrouwen en kinderen ontvingen voor gemiddeld twee maanden voedsel om met hun gezin te overleven.
- Door huishoudelijke materialen, zoals een emmer, pannen, borden, een kookmes en bekers te verstrekken, konden 12.341 vrouwen en kinderen hun huishouden weer enigszins opstarten.
- 27.218 vrouwen en kinderen in conflictgebieden ontvingen trainingen en gereedschap, zoals een naaimachine of zaden om te verbouwen, om hiermee weer een eigen inkomen te genereren.
- Door de bouw of het herstellen van waterputten en wc’s hebben 60.843 vrouwen en kinderen weer toegang gekregen tot schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Ook zijn verwoeste huizen in Ivoorkust hersteld of opnieuw opgebouwd om alleenstaande moeders met hun gezin een dak boven het hoofd te geven.
- 18 klinieken zijn hersteld of hebben medische voorraden ontvangen, waaronder mobiele klinieken die medische zorg leveren in zeer afgelegen gebieden.
- 30.947 vrouwen en kinderen in conflictgebieden hebben medische zorg en advies in (mobiele) klinieken of ziekenhuizen ontvangen
- 50 vrouwen die slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld in Colombia en DR Congo hebben psychosociale bijstand en medische zorg ontvangen.
- 29 kinderen zijn herenigd met hun familie die ze als gevolg van oorlog en conflict waren kwijtgeraakt.
- In totaal zijn 1370 Rode Kruis berichten verzameld en 1316 Rode Kruis berichten verspreid om het contact tussen familieleden die elkaar door oorlog en conflict uit het oog waren verloren weer te herstellen.
[ Voor 19% gewijzigd door Sargan op 13-11-2012 16:31 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Sargan op 13-11-2012 16:43 ]
[ Voor 38% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2012 17:45 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
The Eagle schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:42:
Ekdom en Veenstra. Een week lang overal kazoo's doorheen...neeeeeeeeeeeeeeeeeee
Al ben ik wel sterk voor als het gaat om "uit het raam". Zou mooi zijn als je daar voor zeg 50 euro een oude TV kunt dumpen die dan ergens het raam uit getieft wordt. Aangezien SandaX toch in de organisatie zit: ideetje?
Overigens vind ik die video van een van de eerste jaren, waarbij een luisteraar iets van 100 euro betaalt om het gezicht van Ekdom te zien bij het draaien van Berry van den Bebber nog steeds epic. Kan hem zo even niet opzoeken @work (jouwbuis geblockt) maar met name de gezichtsuitdrukkingen van Stenders (die ff langskwam en het nummer al kende) en Ekdom ('fuck!") zijn echt hilarisch
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 21-12-2012 13:30 ]
[ Voor 77% gewijzigd door Raven op 20-12-2012 22:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Blijkbaar. Ik doe niet mee aan dit soortbullshit omdat het geld toch 'verdwijnt' in de zakken van anderen die er geen recht op hebben.Anoniem: 476843 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:06:
![]()
[...]
Dus je mag hier alleen posten als je het eens bent met een actie als deze? Dat is gek, ik dacht dat fora juist voor discussie waren dus als er mensen kritisch zijn op een actie als deze kan dat prima in dit topic,
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Helemaal gelijk, kanaal is 14 is CC. (Daar switch ik de hele tijd tussenRaven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:47:
14? 13, eventkanaal(en 20 voor KPN dacht ik)
En vergeet de live stream niet
Ik zit er niet 24/7 voor, maar af en toe kijk ik wel even.
Goede actie, ik vind het knap hoe mensen allemaal acties opzetten voor het goede doel.SandaX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 02:09:
Ik ben de afgelopen drie avonden als Rode Kruis vrijwilliger mee geweest met Miranda van Holland en Tomas Delsing (beide 3FM) om (live)reportages te maken bij verschillende acties. De studenten die 24 uur in een zelfgebouwde hottub hebben gezeten voor 260 euro waren echt legendarisch en zeker tweakerwaardig. Een grondwaterpomp gekoppeld aan een radiator op een winkelwagen waar een kampvuur in werd gestookt zorgde voor het warme water in het bad dat ze zelf gebouwd hadden van glasvezelmateriaal.
Vanavond/gister een dienst in het callcenter gezeten in de kerk. Erg bijzonder, een vrouw aan de lijn gehad die vier miskramen heeft gehad en het dus een geweldige actie vond. Naast me een telefoontje meegekregen van een kerel die Elvis Presley zo graag wilde horen dat hij er €2000,- voor over had.
Zaterdag en zondag weer een avonddienst en maandag de hele dag aanwezig om onder meer te helpen met de opbouw van het podium op het van Heek plein.
De sfeer is echt top in Enschede.
Dit soort reacties is dus precies de reden dat een topic (of actie) hier niet van de grond komt; ieder poging daartoe wordt direct vakkundig de grond in geboord door mensen die het niet kunnen laten andermans 'plezier' de grond in te trappen.Mandrake466 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:25:
Blijkbaar. Ik doe niet mee aan dit soortbullshit omdat het geld toch 'verdwijnt' in de zakken van anderen die er geen recht op hebben.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2012 15:33 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik wil dit toch even tegenspreken. Ja, toegegeven, de 'geefvoorbeelden' zijn heel concreet en zoals jij het noemt ter symptoombestrijding. €1,50 voor een vaccinatie en bijvoorbeeld €15,- voor een 'mamapakket'.The Eagle schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:46:
Echter: Daar in Afrika is men vrij gelovig, en over het algemeen Christelijk. Nou gun ik ook ieder zijn geloof...maar ipv kindersterfte terug te dringen is het misschien ook een idee om de Paus eens te dwingen het gebruik van condooms te stimuleren ipv af te keuren. Nogal wiedes dat als je het vaak zonder doet, er meer baby's komen en er dus ook meer kunnen sterven. Heel eerlijk: ik vind het een goed initiatief, maar de huidige SR actie is imho meer symptoombestrijding dan het aanpakken van het probleem zelf.
De kindersterfte an sich wel, maar wat gaan die kinderen eten als ze de eerste paar jaar hebben overleef?SandaX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:54:
[...]
Ik wil dit toch even tegenspreken. Ja, toegegeven, de 'geefvoorbeelden' zijn heel concreet en zoals jij het noemt ter symptoombestrijding. €1,50 voor een vaccinatie en bijvoorbeeld €15,- voor een 'mamapakket'.
Een significant deel van het geld dat opgehaald wordt zal echter ook besteed worden aan voorlichting. Lokale Rode Kruis medewerkers zullen vrouwen voorlichting kunnen gaan geven over anticonceptie, medicijngebruik (er leven mythes dat je nooit meer dan 1 medicijn tegelijk kunt gebruiken), verzorging van zichzelf en de baby etc. Hier is echter lastiger een concreet bedrag op te zetten, maar je zult het in de verantwoording wel weer terug gaan zien. Hiermee wordt het probleem toch dieper bij de wortels aangepakt dan het in eerste instantie lijkt.
Macbook Pro 15"
Die voorlichting is ook een prima begin. Maar als jij strenggelovig bent (en dat zijn er dankzij de zendelingen een hoop daar, al was het alleen maar omdat ze in de 3e wereld op het platteland niet zo wereldwijs zijn als wij) dan helpt voorlichting geen zier. Want de paus of 1 of ander boek zegt iets anders, en dat is leidend. Logisch in hun optiek, relatief krankzinnig in de onze.SandaX schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:54:
[...]
Ik wil dit toch even tegenspreken. Ja, toegegeven, de 'geefvoorbeelden' zijn heel concreet en zoals jij het noemt ter symptoombestrijding. €1,50 voor een vaccinatie en bijvoorbeeld €15,- voor een 'mamapakket'.
Een significant deel van het geld dat opgehaald wordt zal echter ook besteed worden aan voorlichting. Lokale Rode Kruis medewerkers zullen vrouwen voorlichting kunnen gaan geven over anticonceptie, medicijngebruik (er leven mythes dat je nooit meer dan 1 medicijn tegelijk kunt gebruiken), verzorging van zichzelf en de baby etc. Hier is echter lastiger een concreet bedrag op te zetten, maar je zult het in de verantwoording wel weer terug gaan zien. Hiermee wordt het probleem toch dieper bij de wortels aangepakt dan het in eerste instantie lijkt.
Overbevolking is een probleem ja, maar om dan niks te doen aan de babysterfte vind ik dan weer een ander uiterste. Als ik de verhalen hoor deze week dat er vrouwen met hun baby al half geboren in een ziekenhuis aan komen, of dat ze nog op 't land aan het werken zijn na 9 maanden zwangerschap, dan vind ik wel dat daar écht iets aan gedaan moet worden, overbevolking of niet.eL_Jay schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:22:
Ik vind het lovenswaardig dat mensen zich zo solidair opstellen en hoe dit mensen in beweging brengt is hartverwarmend.
Niet om te trollen, maar helaas ben ik het niet eens met het goede doel van deze actie want ik ben van mening dat overbevolking een groter probleem is en dat staat haaks op het babysterfte.
Je kunt mijns inziens beter energie stoppen om de aanwezige mensen een hoogwaardigere/gelijkwaardigere levensstandaard te geven dan om rücksichtslos mensen op de aarde in kansloze situaties te wereld te laten komen. Immers als je de constant schaarse middelen over een nog grotere populatie moet verdelen, dan wordt uiteindelijk niemand daar beter van.
Ik snap dat baby's schattig zijn en dat babysterfte lokaal voor verschrikkelijk veel leed zorgt, maar als je het grote plaatje probeert te bekijken begrijp je hopelijk dat wanneer wij ons vermenigvuldigen als konijnen dat er een onhoudbare situatie onstaat.
(bevolkingsprognoses: http://www.un.org/esa/pop...ge2/WorldPop2300final.pdf http://www.geohive.com/earth/pop_continent.aspx)
Waarom staat dat haaks op babysterfte? Of dacht je niet dat die moeders na een dode baby een half jaar later weer zwanger zijn?eL_Jay schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:22:
Niet om te trollen, maar helaas ben ik het niet eens met het goede doel van deze actie want ik ben van mening dat overbevolking een groter probleem is en dat staat haaks op het babysterfte.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik ben toch malle pietje niet!
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 22% gewijzigd door Paul op 24-12-2012 00:46 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
En al komt het wel op de juiste plaats terecht; wat is het nut? Beter pakken 'ze' / we de primaire problemen aan aldaar i.p.v. die problemen alleen maar groter te maken door de overbevolking te blijven stimuleren. Maar het is taboe om zoiets te zeggen, dat begrijp ik wel...Mandrake466 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:25:
[...]
Blijkbaar. Ik doe niet mee aan dit soortbullshit omdat het geld toch 'verdwijnt' in de zakken van anderen die er geen recht op hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 24-12-2012 00:49 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
... want een moeder wiens kind doodgeboren is probeert het vast niet opnieuw ... oh, wacht...TommyGun schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:48:
problemen alleen maar groter te maken door de overbevolking te blijven stimuleren
Rhàshan - Aditu Sunlock
En je weet dat juist in tijd van crisis mensen guller worden voor dit soort acties?TommyGun schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:48:
Ow, en dat deze nog niet gepost was zeg
[afbeelding]
Als reactie op: "Al dik 6 miljoen euro voor Serious Request".
Ik denk ook wel iets in die richting. Heb SR maar amper gevolgd dit jaar, omdat ik de vorige edities vooral 's nachts volgde, want dan werd er echt de geniale radio/tv gemaakt. En bij deze editie ging de wekker gewoon weer elke dag om 7 uur. Ik heb nog wel overdag even een paar keer geluisterd, maar al die updates kwamen me al me neus uit.L1nt schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:27:
Durft iemand nog een voorspelling te doen van de eindstand??
Ik zeg 12.5 miljoen.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Onzin, het lijkt me toch wel algemeen bekend dat "birth control" nou niet echt een hot item is in Afrika en verschillende arme landen. Je kan wel heel graag kinderen willen, maar dan moeten er wel aan een aantal randvoorwaarden voldaan zijn. Dat geldt daar, maar ook hier in NL. Als je al geen geld hebt om voor jezelf zorg te dragen, hoe moet dat dan met een kind erbij?Paul schreef op maandag 24 december 2012 @ 01:00:
[...]
... want een moeder wiens kind doodgeboren is probeert het vast niet opnieuw ... oh, wacht...
of euhm, ... oh, dan hoeven we oorlogslachtoffers ook niet te helpen. Moordenaars moeten we bedanken, en met ingang van nu mag je op alle wegen 200 km/uur ...
Ja, die voorbeelden zijn absurd, maar dat is stellen dat kindersterfte tegengaan overbevolking stimuleert is ook enigszins kort door de bocht. Men wil toch een bepaald aantal kinderen. Zorgen dat je N kinderen met N keer zwangerschap hebt in plaats van met 2N, 3N of N^2 zwangerschappen zorgt niet voor méér kinderen, maar wel voor veel gelukkiger mensen. Als je nu gaat promoten dat men 2N kinderen moet gaan nemen, DAN stimuleer je de overbevolking.
Ik ben het in zoverre met je eens dat de voedseltekorten ook aangepakt moeten worden, maar daar gaat al zoveel aandacht en geld naartoe, 3FM neemt juist iets dat ook een groot probleem vormt maar niet of slechts weinig aandacht krijgt.
[ Voor 23% gewijzigd door MrSleeves op 24-12-2012 22:03 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik ben toch malle pietje niet!
Verdubbelen hebben ze sowieso nooit gedaan, en een bijdrage leveren ze ook al een tijdje niet meer.zero_cool89 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:03:
Erg leuk dat het rode kruis een overzicht gaat maken van hun bestedingen. Beter zou het zijn om een onafhankelijk onderzoek in te stellen. Wij van WC eend.....
Verder:
Ik kan dit hele gedoe niet uitstaan. Geven aan goede doelen moet een keuze zijn. Zeker als je ziet wat sommige directeuren durven te verdienen als hoofd van een goed doel. Ik haat het dat de overheid doodleuk het bedrag verdubbelt van ONS geld. Helaas is de gemiddelde luisteraar te dom om dat te snappen.
Voordat je begint te klagen zou ik me de volgende keer eerst verdiepen in het onderwerp.zero_cool89 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:03:
Erg leuk dat het rode kruis een overzicht gaat maken van hun bestedingen. Beter zou het zijn om een onafhankelijk onderzoek in te stellen. Wij van WC eend.....
Verder:
Ik kan dit hele gedoe niet uitstaan. Geven aan goede doelen moet een keuze zijn. Zeker als je ziet wat sommige directeuren durven te verdienen als hoofd van een goed doel. Ik haat het dat de overheid doodleuk het bedrag verdubbelt van ONS geld. Helaas is de gemiddelde luisteraar te dom om dat te snappen.
Jawel, in 2007.MikeyMan schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:40:
[...]
Verdubbelen hebben ze sowieso nooit gedaan
My bad; had ik gemist.
Gewoon, door een kind te nemen. Dat kan dan gaan werken, waardoor er meer geld (of eten) is. Zonder kinderen geen / veel minder arbeid en dus geen inkomsten of eten...MrSleeves schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:47:
Je kan wel heel graag kinderen willen, maar dan moeten er wel aan een aantal randvoorwaarden voldaan zijn. Dat geldt daar, maar ook hier in NL. Als je al geen geld hebt om voor jezelf zorg te dragen, hoe moet dat dan met een kind erbij?
Nee, die willen echt zoveel kinderen; dat is hun pensioen. Sowieso zie ik in ieder geval in die fertility rate niet terug of al die concepties ook volbracht worden en hoe oud die kinderen worden.Sowieso zegt die laatste link best veel: willen vrouwen in Afrika echt zo graag veel meer kinderen dan in andere werelddelen? Of ligt er een andere reden aan ten grondslag? (Gebrek aan zorg, anti-conceptie, kennis, etc.)
[ Voor 6% gewijzigd door Paul op 25-12-2012 12:58 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Als je de keuze hebt tussen:MikeyMan schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:08:
Je gaat hier even voorbij aan het feit dat er wel werk / mogelijkheden tot het vergaren van inkomsten moeten zijn.
Uiteraard. Maar het is geen of-of-situatie.Jorn1986 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:32:
Dus al met al: opbouw van Afrika en daarbij banen creëren is in mijn ogen nog belangrijker
Uiteraard, en in de tussentijd? Die vrouwen blijven wel baren, natuurlijk, of er een Glazen Huis is of niet.en zodra de boel daar draait komen de voorzieningen als het goed is ook wel op gang, zodat vrouwen een vroedvrouw thuis kunnen betalen, of in een ziekenhuis kunnen bevallen...
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 25-12-2012 13:36 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 51% gewijzigd door Jorn1986 op 25-12-2012 13:41 ]
Je kon/kan per uur kijken welk nummer is gedraaidnielsgaastra schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:33:
Hoe weet je dat je aanvraag is gedraaid?
Ik heb ook een nummer aangevraagd maar heb geen idee of hij al gedraaid is...
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Je verwoord precies wat ik denk. De actie zou verstandiger zijn als geboortebeperking gestimuleerd werd, maar daarbij wel de mensen meer ondersteund worden. Nu baren ze daar veel kinderen om er voor te zorgen dat deze kinderen voor hun kunnen gaan zorgen.Jorn1986 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:32:
@MikeyMan: En die zijn er niet zo gek veel in Afrika, daarom gaat het momenteel in Mali ook zo lekker met het noorden dat in handen is van de rebellen, en het zuiden waar de regering en het leger (nog) de controle houden...
Dus eigenlijk de vraag: is het hebben van vele kinderen (welke ook gevoed moeten KUNNEN worden) eigenlijk wel ethisch verantwoord met deze actie?
Klinkt misschien heel hard, maar ik vindt dat je best basisvoorwaarden mag stellen voordat je aan een kind begint, of het nou bedoeld is voor je pensioen of niet.
Dus al met al: opbouw van Afrika en daarbij banen creëren is in mijn ogen nog belangrijker, en zodra de boel daar draait komen de voorzieningen als het goed is ook wel op gang, zodat vrouwen een vroedvrouw thuis kunnen betalen, of in een ziekenhuis kunnen bevallen...
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 25-12-2012 15:22 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq