Mijn huidige pc voldoet niet meer, alles werkt zo traag.... Ik heb al een en ander uitgezocht na het lezen van vele reviews. [Wat wil je doen met je nieuwe systeem?] Daarbij heb ik dan soms wel 30 Google Chrome tabladen open staan, naast MS outlook, MS word, MS excel, Internet Explorer en nog wat andere programma's. Momenteel duurt het soms minuten voordat de pc weer reageert: en dat is juist waar de volgende pc goed in moet worden.
De pc moet ook geschikt zijn voor Google Sketch up en foto(bewerkings)programma's van picasa tot photoshop elements. En belangrijk: veel toepassingen tegelijkertijd kunnen draaien.
Documenten wil ik op de SSD zetten. Foto's en video's kunnen op de HD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 900e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Een nieuw beeldscherm wil ik separaat aanschaffen. Dat vergt nog wat uitzoekwerk.Ik lees positieve berichten of Dell's ips schermen. Echter lijken reviewers / profs uiteindelijk de voorkeur te geven aan NEC, viewsonic en AOC als het gaat om fotobewerking en dat is voor de belangrijkste reden voor een goed 1920 x 1200 scherm. Ik vraag me nu nog af welke schermen het beste zijn in de wat lagere prijscategorie (enkele honderden euro's).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk voldoende te hebben aan de Nexus 530W voeding. Als dat niet voldoende is, gaat mijn voorkeur naar de be quiet straight power e9 700W.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het Gigabyte moederbord is uiteindelijk gekozen omdat voor mijn gevoel net iets positiever beoordeeld wordt dan bijvoorbeeld de AS Rock extreme 4.
Ik heb voor de UD3H gekozen omdat 't bord iets uitgebreider is, maar vooral omdat 't duurzamer wordt geacht dan de D3H.
Ik heb de BBG van september als startpunt genomen. Maar, toch een i7 geselecteerd omdat ik geen moeilijkheden wil krijgen met het draaien veel applicaties tegelijkertijd (dat is met mijn huidige pc het grootste probleem).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Tevens is het belangrijk dat:
- de pc stil is (daarom is de carbide 300r opgenomen in de lijst).
- jarenlang stabiel draait (stevig moederbord).
- overklokbaar is (k-versie).
- uitbereidbaar is met een videokaart. Momenteel heb ik nog geen videokaart geselecteerd omdat ik daar in de meeste programma's niet veel aan denk te hebben (behalve sketch up). Daarom kan de videokaart nog wel even wachten.
- een stuk of 2 extra HD's kan voeden in de toekomst.
De wensenlijst.
Jarenlang heb ik me niet verdiept in het pc-componentenwereldje. Vanwege de gewenste nieuwe pc heb ik me er gedurende een paar weken weer in vastgebeten om een goed op elkaar afgestemde combinatie te kunnen maken. Wat vinden jullie van het resultaat?
De pc moet ook geschikt zijn voor Google Sketch up en foto(bewerkings)programma's van picasa tot photoshop elements. En belangrijk: veel toepassingen tegelijkertijd kunnen draaien.
Documenten wil ik op de SSD zetten. Foto's en video's kunnen op de HD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 900e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Een nieuw beeldscherm wil ik separaat aanschaffen. Dat vergt nog wat uitzoekwerk.Ik lees positieve berichten of Dell's ips schermen. Echter lijken reviewers / profs uiteindelijk de voorkeur te geven aan NEC, viewsonic en AOC als het gaat om fotobewerking en dat is voor de belangrijkste reden voor een goed 1920 x 1200 scherm. Ik vraag me nu nog af welke schermen het beste zijn in de wat lagere prijscategorie (enkele honderden euro's).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk voldoende te hebben aan de Nexus 530W voeding. Als dat niet voldoende is, gaat mijn voorkeur naar de be quiet straight power e9 700W.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het Gigabyte moederbord is uiteindelijk gekozen omdat voor mijn gevoel net iets positiever beoordeeld wordt dan bijvoorbeeld de AS Rock extreme 4.
Ik heb voor de UD3H gekozen omdat 't bord iets uitgebreider is, maar vooral omdat 't duurzamer wordt geacht dan de D3H.
Ik heb de BBG van september als startpunt genomen. Maar, toch een i7 geselecteerd omdat ik geen moeilijkheden wil krijgen met het draaien veel applicaties tegelijkertijd (dat is met mijn huidige pc het grootste probleem).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Tevens is het belangrijk dat:
- de pc stil is (daarom is de carbide 300r opgenomen in de lijst).
- jarenlang stabiel draait (stevig moederbord).
- overklokbaar is (k-versie).
- uitbereidbaar is met een videokaart. Momenteel heb ik nog geen videokaart geselecteerd omdat ik daar in de meeste programma's niet veel aan denk te hebben (behalve sketch up). Daarom kan de videokaart nog wel even wachten.
- een stuk of 2 extra HD's kan voeden in de toekomst.
De wensenlijst.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,82 | € 14,82 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 66,97 | € 66,97 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 29,60 | € 29,60 |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 298,99 | € 298,99 |
| 1 | Nexus NX-5000 R3 530W | € 59,98 | € 59,98 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 33,45 | € 33,45 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | € 139,30 | € 139,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 863,11 | |
Jarenlang heb ik me niet verdiept in het pc-componentenwereldje. Vanwege de gewenste nieuwe pc heb ik me er gedurende een paar weken weer in vastgebeten om een goed op elkaar afgestemde combinatie te kunnen maken. Wat vinden jullie van het resultaat?