IBM M1015 RAID controller niet herkend door moederbord

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Ik heb een servertje gebouwd voor thuisgebruik met een oud P5N32E-SLI plus moederbord, dit moederbord heeft 3 grote pci-e sloten, en 2 chipsets om de sloten van voldoende bandbreedte te voorzien.
Er zit een Nvidia 650 en een 570 chipset op.

De IBM 1015 (LSI 92xx) raid controller werkt hier niet op, ik heb een videokaart (8400 GS) in de bovenste aansluiting zitten, De controller in die daar onder, als ik de kaarten in een andere volgorde doe boot het systeem zowieso niet. Op deze manier heb ik wel beeld, maar de controller word niet gezien.
Het splashscreen word niet getoont bij het opstarten, en in windows is niets te zien.
De controller is niets mis mee, deze werkt wel in mijn andere PC, dus het moet iets met het moederbord zijn.

Iemand enig idee wat hier van de oorzaak is en of er een oplossing voor is? Ik zat zelf te denken dat het misschien door de combinatie van chipsets kwam, maar ik heb verder geen idee.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Moederbord:

Asus P5N32E-SLI Plus

handleiding PDF

RAID Controller:

IBM serveraid m1015

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-01 18:37
Ik weet wel wat de oorzaak is, jouw moederbord ondersteunt geen andere pci express kaarten dan alleen videokaarten met een pci-e 16x aansluiting.
Officieel word jouw moederbord natuurlijk niet ondersteund. Het is dus altijd maar de vraag of het werkt en of het systeem met de sas controller zal booten.

• HKS-Skyline
daar ben ik ook bang voor idd, het booten maakt mij niet uit. Ik boot van een andere schijf op de onboard controller, maar ik vermoed dat ik op zoek moet naar een ander boederbord.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 22:48
het meest logische PCI-E slot voor de controller, op jouw moederbord, is het witte. Heb de controller in dat slot geprobeerd? Ik zou sowieso beide sloten proberen (met videokaart in eerste blauwe slot).

Zelf heb ik overigens wel mijn moederbord (asus met z68 chipset) moeten vervangen om diezelfde kaart te kunnen gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door BartNL op 14-10-2012 13:54 ]

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:50

jgj82

Ja, maar = nee

Wat is de eigenlijke hardware van die kaart? De fabrikant bedoel ik dan?

• HKS-Skyline
geprobeerd in de witte, dat is de enige mogelijkheid waarbij ik het systeem kan starten, andere configuraties boot hij niet eens, maar de kaart wordt niet gezien.

Ik heb de kaart ook in de p8z68 deluxe van mijn primaire pc geprobeerd, daar kreeg ik wel het splashscreen te zien, en in windows werd de kaart ook herkend.

Misschien dat het een bios instelling is die ik over het hoofd heb gezien, maar dat kan ik mij bijna niet voorstellen. Maar misschien zijn de sloten idd gewoon enkel geschikt voor videokaarten.

Fabrikant van de kaart is LSI, de kaart is bijna gelijk aan de LSI 92xx serie.

[ Voor 7% gewijzigd door HKS-Skyline op 14-10-2012 14:30 ]

Verwijderd

Als je niet hoeft te booten van de controller, hoeft je moederbord/BIOS de controller ook niet te ondersteunen.

Kun je controleren of je de superbelangrijke instelling in je BIOS kunt vinden: Interrupt 19 Capture support of Add-on option-ROM display of iets in die geest.

Ook kun je je IBM M1015 controller flashen zonder option ROM. Dan krijg je ook niet dat bericht tijdens de POST van je controller en kan zorgen dat je opeens wel kunt booten in die andere slots.
Pagina: 1