Toon posts:

Need your help! Pc in elkaar aan het zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zo goed waar ik dit bericht kon plaatsen dus dan maar even hier.

Ik ben bezig om mijn pc in elkaar aan het zetten maar wil nu het moederbord in de kast plaatsen, en daar komt mijn probleem.

In de behuizing (In Win Dragon Slayer) heb ik van die 'heuveltjes' zitten, daar was ik inmiddels nu achter dat je het moederbord daar gewoon op kon leggen.
Maar rechtboven in de hoek van de kast zit een stukje rubber wat net zo hoog is als die heuveltjes, maar je kan hier uiteraard niet bij schroeven.

Moet ik het moederbord dan gewoon erop leggen, en hoeft er dus rechtsboven geen schroef te zitten? Het is de eerste keer dat ik zelf de pc in elkaar zet vandaar dat ik het nog even check voordat ik iets kapot maak.

Thank you!

Foto van de kast met heuveltjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/2010/in_win_dragon_slayer_2.jpg

Foto van het stukje rubber:
http://content.hwigroup.net/images/products/xl/102661-5.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 14:28 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Hoef je niet eerst afstandsbusjes in de schroefgaten te draaien, moederbord erop leggen en vastdraaien met schroeven? Dat is doorgaans de manier hoe een moederbord in een kast bevestigd wordt. In principe moet je bij ieder gat in je moederbord een schroefje vast kunnen draaien om het bord vast te zetten.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14

5700X | RX 6600

Verwijderd

Topicstarter
Je linkje doet het niet.

Er zitten ook maar 2 afstandbusjes bij dus vandaar mijn vraag,,

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je hebt altijd afstandsbusjes nodig, die heuveltjes zijn volgens mij niet genoeg.

YouTube: 2. Moederbord monteren

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 14-10-2012 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet hoor, want als ik nog afstandbusjes bovenop die heuveltjes zet dan zijn die een stukje hoger en dan passen die connectoren niet meer door dat gat,,

Maar nu zit het, dus ik denk dat het gewoon goed is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34

M2M

medicijnman

Maak anders even wat fotos. En zorg dat de onderkant geen kortsluiting kan maken!

-_-

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:17:
Je hebt altijd afstandsbusjes nodig, die heuveltjes zijn volgens mij niet genoeg.

YouTube: 2. Moederbord monteren
Hangt van de kast af. Als een kast hoge plekken heeft waar het moederbord op komt heb je nooit afstandsbusjes nodig.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:20
In mijn Corsair Carbide 500R waren de bovenste drie holes ook heuveltjes, en daar hoef je geen afstandsbusje in te schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn ook hoge plekken en het moederbord raakt de kast niet dus het moet goed zijn.

Ik vond alleen dat rubberen stukje een beetje vreemd maar het zit nu vast en goed op zijn plek dus het zal wel kloppen.

Edit: even een standaard foto van de kast in de beginpost gezet, daar zie je dus die heuveltjes waar het MoBo op komt. Bij die 2 bovenste zit er rechts (te zien op de 2de foto), een stukje rubber van ongeveer 1,5 bij 1cm.

Het MoBo komt hier met de hoek op te liggen, maar daar schroeven gaat uiteraard niet. Dus heb alle andere gaten vastgeschroefd en die maar gewoon laten rusten op het rubber.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou alle onderdelen erin, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om al die kabels aan te sluiten...
Ik ben er een uur of 4 mee bezig geweest, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om alles aan te sluiten op het moederbord, en ik zit constant in gevecht met de kabels van de voeding.

Dus vandaar mijn oproep:
Is er iemand die in Almere of in de buurt van woont, en mij wil helpen om dit op te lossen? Uiteraard ben ik bereid om hier een vergoeding voor te betalen :)

Mijn dank zou zeer groot zijn!

• MartijnLoarne
Wat snap je niet? Een verduidelijkend filmpje over hoe je je PC bouwt hier. :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Schiet eens wat foto's, dit zijn geen moeilijke problemen om op te lossen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg die sata kabels niet aangesloten en ik weet bij sommige kabels totaal niet waar het nou precies hoort,, anders ga ik morgen even naar Afuture (daar heb ik alles besteld), om te kijken of hun het voor me kunnen doen.

Ik ga nog even dat filmpje van je kijken :)

Edit: Ahh ik had de kast al helemaal ingepakt om morgen mee te nemen, en de voeding weer losgehaald.
Ik zie in dat filmpje dat ze eerst al die kabels gaan aansluiten en dan pas de videokaart plaatsen, misschien is dit ook een foutje van mij geweest? Want ik heb gelijk alles erin gezet en ging toen met die kabels aan de slag....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 19:08 ]

• MartijnLoarne
Eerst kabels aansluiten en dan de videokaart erin is wel het handigst, de videokaart is nogal groot en daar heb je wel last van.
Begin gewoon eerst met de kabels van het moederbord, de 8 pin (dit is bij jouw voeding 2x 4 pins die je naast elkaar op het moederbord aansluit) en de 24 pins kabel.
Werk dan systematisch verder naar de SSD en harde schijf. Volg gewoon alle stappen van dat filmpje, en alle kabels passen maar op één manier, dat is alles :)

Post anders wat foto's van hoe het er nu uit ziet en beschrijf wat je niet begrijpt, dan helpen we je verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die videokaart is echt huge, en ik heb een niet al te grote kast dus mn werkruimte was erg klein.
Was misschien wel slim om hem er dan even uit te halen, heb ik zelf niet aan gedacht. Dat is best stom.

Misschien ga ik het dan nog wel een keertje proberen, ik was het eigenlijk zat omdat het gewoon niet luktte. Maar ook zonde om daarvoor 60 euro te moeten betalen bij Afuture zodat zij het doen.

Volgens mij mis ik wel een kabel, want ik heb geen idee hoe ik mn dvd speler aan moet sluiten... is dat zo'n brede grijze kabel? Want die heb ik er namelijk niet bijgekregen..

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nqfc0.jpg
Deze kabels zitten aan mijn voeding, maar ik heb geen idee waarvoor deze zijn...
Op dat grote stuk zit een soort van klem welke je ook kan indrukken, en er zitten 4 punten in..
Ik neem aan dat je er iets op kan aansluiten, en dat je dan vervolgens dat kleine kabeltje op je moederbord bevestigd?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2i906tj.jpg
Deze kabels kreeg ik er los bij, ik heb er 2 van. Maar ik heb geen idee waarvoor ik ze moet gebruiken en of ik ze uberhaupt nodig heb.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/163uk7.jpg
De usb connector & HD audio had ik gevonden aan de onderkant van het MoBo, maar waarvoor is de AC'97? Ik kon ook niks vinden op het MoBo wat zo hoorde...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34ifjv7.jpg
Deze horen volgens mij rechtsonder, ik heb daar allemaal pinnetjes bij elkaar. En ik zie wat van die termen op het MoBo staan.. Alleen passen ze er niet allemaal op? Moet er eentje ergens anders?

Ik begrijp dat het logo aangaat met blauwe led, dit heb ik liever niet. zou ik dan een van deze niet moeten aansluiten of is dat weer een andere kabel? Heb ook een brede kop met 4pinnen met een blauw-wit draad.

Verder heb ik de sata-kabels vanuit de voeding, en de rode & zwarte sata kabel om te verbinden op het MoBo. De 24-pins en voor de videokaart en processor. Deze had ik net allemaal gevonden waar ze horen, dus dit moet nu geen problemen opleveren :)

Sorry voor het uitgebreide fotoverslag, maar als ik eenmaal weet waar het hoort, dan gaat het hopelijk lukken! Dank jullie wel :D

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 20:16 ]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Foto 1:
Als ik me niet vergis is die grote (de rechtse) een gewone molex aansluiting. En de kleine (de linkse) is een floppy aansluiting.

Molex wordt gebruikt voor oa. fans (icm verloopstuk), HDD's, CD/DVD-spelers, etc..
Floppy wordt gebruikt voor uiteraard de floppydrive.

Foto 2:
Dat is een verloopstuk van 2x molex naar 1x 6-pin PCI-E. Die gebruik je voor videokaarten mocht je voeding niet genoeg PCI-E aansluitingen hebben.

@hieronder:
Fans kun je op verschillende manieren aansluiten, bijvoorbeeld:
  • direct op je moederbord
  • met een verloopstuk op een molex aansluiting van je voeding
  • aansluiten op een fancontroller
Fans hoeven niet persé aangesloten te zijn op je moederbord zoals je in dit lijstje ziet.

[ Voor 51% gewijzigd door Freaky Maus op 14-10-2012 20:23 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dus ik moet dus die aansluitingen van de fans aansluiten op die molex aansluitingen?
Maar hoe sluit ik die dan weer aan op het MoBo, of hoeft dat niet?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 10:47
Femina, zou ik jou even 1 vraag mogen stellen? Waarom ben je in godsnaam begonnen met het bouwen van een PC als je amper weet waar de kabels voor zijn? Goed, even constructief zijn en je helpen: Deze guide maakt gebruik van een Corsair Graphite 600T maar dat maakt niet veel uit. Hij legt het heel duidelijk uit.

Neem je tijd en kijk goed wat je aan het doen bent. Zoek meer informatie en ga dan pas aan de slag, als je niet weet waar je mee bezig bent is de kans groot dat je de hele zooi sloopt, behoorlijk zonde van hele dure hardware, en dat terwijl het eigenlijk best makkelijk is!

[ Voor 8% gewijzigd door BeefHazard op 14-10-2012 20:23 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• MartijnLoarne
Die kabels op de foto gebruik je niet als het goed is. Je harde schijf, DVD en SSD sluit je aan met een Sata power kabel, dat is deze.
Molex stekkers kun je inderdaad de fans op aansluiten, maar daarvoor heb je wel verloopjes nodig. Beter is als je ze op het moederbord aansluit. In de gebruiksaanwijzing van het moederbord staat waar de connectors daarvoor zitten. Dit zijn 3 pins connectors. Bij de CPU zit een 4 pins connector, daarop sluit je de kabel van de CPU koeler aan (heb je dit gedaan?).
Fans kun je dus op één aansluiting doen, dus op én molex én het moederbord kan niet. Het is het een of het ander, het moederbord is dan je betere keuze. Je kunt de fans dan ook in de UEFI regelen in snelheid :)

Verwijderd

Kerel voor de power pins kun je het beste in je boekje kijken daar staat dat bij.

Wat ik zou doen is de fans op je moederbord aansluiten, de aansluit plaatsen staan ook in de handleiding, voordeel van aansluiten op het moederbord is dat je gebruik kan maken van Cool&Quit functie bijvoorbeeld waardoor de fans niet altijd op vol vermogen draaien.

Wanneer je ze via een molex (met combi stukje erachter) staan ze direct op de voeding en gebruik je maar 2 pins op de 4 pin molex waardoor ze altijd aan staan dus.

Volgens mij had je beter 25 euro meer voor montage kunnen uitgeven

1e foto is inderdaad sata voor data van hardeschijven/dvdspelers etc.
2e foto zijn molex connectors

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik sluit de HDD & SSD dan aan met deze sata kabel?
Die zit tenslotte aan de voeding en heet sata...
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/21nkyrq.jpg

Van de fans heb ik er 1 met een kleine connecter, deze heb ik aangesloten op het MoBo.
Maar daarbij heb ik er 2 met een brede 4pins aansluiting, waarop moet ik deze aansluiten?
CPU fan connector heb ik inderdaad aangesloten op het MoBo op de juiste plek.

Ik had besloten om het zelf te doen omdat ik het wel leuk vind om te doen, en je het ooit moet leren. Je kan het wel uitbesteden maar daar leer je ook niks van. Iedereen moet ooit ergens beginnen. En daarbij ben ik geen kerel, om dat ook even recht te zetten ;)

Filmpje zal ik zeker ook even bekijken,heb ik al een paar keer gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 20:31 ]

• BeefHazard
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:28:
Dus ik sluit de HDD & SSD dan aan met deze sata kabel?
Die zit tenslotte aan de voeding en heet sata...
[afbeelding]

Van de fans heb ik er 1 met een kleine connecter, deze heb ik aangesloten op het MoBo.
Maar daarbij heb ik er 2 met een brede 4pins aansluiting, waarop moet ik deze aansluiten?
CPU fan connector heb ik inderdaad aangesloten op het MoBo op de juiste plek.

Ik had besloten om het zelf te doen omdat ik het wel leuk vind om te doen, en je het ooit moet leren. Je kan het wel uitbesteden maar daar leer je ook niks van. Iedereen moet ooit ergens beginnen. En daarbij ben ik geen kerel, om dat ook even recht te zetten ;)

Filmpje zal ik zeker ook even bekijken,heb ik al een paar keer gedaan.
Blij dat je de moeite doet om het te begrijpen, en dat je een positieve insteek hebt hierin. Toch is het misschien een beetje laat hiervoor. Ben al bezig met het schrijven van een tweakblog over het bouwen van een PC }:O

EDIT: En ja, die gaan in je HDD en SSD. Er is dan nog 1 poort vrij op je HDD en SSD, namelijk die voor data. Die gaan met een dun, plat kabeltje naar je mobo.

[ Voor 6% gewijzigd door BeefHazard op 14-10-2012 20:34 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 23:37

M_V

Vrouwen en computers in elkaar zetten 8)7

Dit zijn wel heel basic vragen....

[ Voor 31% gewijzigd door M_V op 14-10-2012 20:41 ]

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 21:30
M_V schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:41:
God, wat een kortzichtige en domme opmerking, is dat nou echt nodig?

• BeefHazard
vistu schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

God, wat een kortzichtige en domme opmerking, is dat nou echt nodig?
Precies mijn gedachte. Post jij even een filmpje waarin jij voor het eerst een computer in elkaar zet? :W

• Smurf9852
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
M_V schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:41:

Dit zijn wel heel basic vragen....
Tja, iedereen begint als leek, toch?!

• M_V

M_V

BeefHazard schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:46:
[...]

Precies mijn gedachte. Post jij even een filmpje waarin jij voor het eerst een computer in elkaar zet? :W
Het is ook uitermate stom om zonder ervaring dozen te kopen en proberen de zooi in elkaar te zetten. Zorg eerst dat je een reeds geassembleerde PC uit elkaar en weer in elkaar krijgt, iedere pc is hetzelfde.

En daarbij verwachten we op tweakers dat je eerst zelf blablabla....

• KleineJoop
  • Laatst online: 03-05 01:54
Afbeeldingslocatie: http://www.niceandimportant.com/newnew/wordpress/wp-content/uploads/2010/04/blokkendoos1.jpg

Als je dit kunt, kan je ook een computer in elkaar zetten, probeer gewoon iedere kabel in een aansluiting te rammen. wanneer dit niet lukt ga je naar een volgende aansluiting.

Even serieus kijk nou gewoon naar de vorm van de aansluiting en naar de vorm van de stekker.
Waar wat alles thuishoort kun je in de boekjes vinden.

Veel Succes.

• BeefHazard
M_V schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Het is ook uitermate stom om zonder ervaring dozen te kopen en proberen de zooi in elkaar te zetten. Zorg eerst dat je een reeds geassembleerde PC uit elkaar en weer in elkaar krijgt, iedere pc is hetzelfde.

En daarbij verwachten we op tweakers dat je eerst zelf blablabla....
En daarbij verwachten we dat je op tweakers respect hebt voor medetweakers. Ook vrouwen. Of, beter gezegd, vooral vrouwen. Hands down voor femina, zeker als het haar lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben me tot nu toe erg goed geholpen!
Nu de videokaart eruit is heb ik veel meer ruimte, en ben nu al verder als net.

Ik zit alleen nog met die kleine pinnetjes, met deze tekstjes:
- power sw
- power led 2x
- hdd led
- reset sw

Ik zie de aansluiting maar daar zie ik 9 pinnetjes, en dit zijn er 11. Hoe los ik dat op?
En kan ik die power led niet aansluiten? Ik hoef die verlichting niet, maar misschien doet het nog iets anders...

En met die fans zit ik nog.. ik heb er 1 op het MoBo kunnen plaatsen maar heb er nu nog 3 met een brede witte aansluiting met 4 pinnen erin... moet ik deze dan op die molex aansluiten?

Als dat af is, kan de voeding erin en die aansluitingen heb ik al gevonden, dus dan is het bijna af.

Nou als dit me lukt, kan ik echt alles aan hahaha.

• M_V

M_V

BeefHazard schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

En daarbij verwachten we dat je op tweakers respect hebt voor medetweakers. Ook vrouwen. Of, beter gezegd, vooral vrouwen. Hands down voor femina, zeker als het haar lukt.
Waarom zou ik meer respect hebben voor vrouwen dan voor mannen?

En ik vind hands down voor iemand ook niet echt aardig trouwens....of bedoel je hands up?

Maar ontopic:

@Femina: een computer gaat ook prima aan zonder alle pinnen aan te sluiten. Alleen de powersw is noodzakelijk. En de reset sw (reset switch ;)) als je wilt resetten, de rest zijn ledjes. Het feit dat er 2x een frutsel met powerled bijzit betekent waarschijnlijk dat er 2 soorten zijn voor 2 verschillende moederborden. Dan moet je dus degene kiezen die past op jouw board en de andere lekker laten bungelen.

[ Voor 32% gewijzigd door M_V op 14-10-2012 21:13 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:08:
Jullie hebben me tot nu toe erg goed geholpen!
Nu de videokaart eruit is heb ik veel meer ruimte, en ben nu al verder als net.

Ik zit alleen nog met die kleine pinnetjes, met deze tekstjes:
- power sw
- power led 2x
- hdd led
- reset sw

Ik zie de aansluiting maar daar zie ik 9 pinnetjes, en dit zijn er 11. Hoe los ik dat op?
En kan ik die power led niet aansluiten? Ik hoef die verlichting niet, maar misschien doet het nog iets anders...

En met die fans zit ik nog.. ik heb er 1 op het MoBo kunnen plaatsen maar heb er nu nog 3 met een brede witte aansluiting met 4 pinnen erin... moet ik deze dan op die molex aansluiten?

Als dat af is, kan de voeding erin en die aansluitingen heb ik al gevonden, dus dan is het bijna af.

Nou als dit me lukt, kan ik echt alles aan hahaha.
Als je geen power led wil, kan je die gewoon los laten ja. In de handleiding van je moederbord staat een diagram met welke stekker waar hoort, die even goed bestuderen en dan een voor een die dingetjes plaatsen. Maar met alleen de reset- en power ben je er op zich ook al.

Wat betreft de case-fans, gewoon even kijken wat voor stekker ze hebben en of je er een aansluiting voor vind je op moederbord. Je kan ze ook op je voeding aansluiten, je hebt daar ook verloopjes voor.

Succes! En vergeet de processorkoeling niet ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Oké, top!
Dan kan ik weer even verder :)

Kom er nu wel net achter dat ik zo'n smalle sata kabel mis voor mn dvd brander, balen! Maar dan morgen maar even langs de winkel voor zo'n kabeltje :)

Nee processorkoeling zal ik zeker niet vergeten.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 17:45
- power sw
- power led 2x
- hdd led
- reset sw

Pak je handleiding van je mobo er even bij. (of geef even je specs). Zoals hier boven al gezegd is, power sw is de enige die echt nodig is. Reset is handig, en leds zijn lampjes, soms wil je die niet eens aansluiten omdat ze gewoon irritant zijn. (Maar sluit ze toch maar aan). Over de dualpower led, sommige moederborden hebben meerdere aansluitinging voor powerleds, daarom zou een type nummer van je mobo erg handig zijn.

Kleine checklist voor je:
- Afstandsbusjes
- 24 pins voedings kabel en de 4 of 4+4 voedingskabel op je moederbord
- Videokaart goed aangedrukt? En ook de voeding van je videokaart aangesloten (plaatje 2 van je eerdere post)
- Power aangesloten op je harde schijf en je DVD rom zooi? (Sluit er maar 1 aan, als je en een molex en een satapower connector ziet, doe er maar 1)
-Daarna sata kabels van je mobo naar je harddisk en dvd
- Nu de USB, AC97 of HD audio (doe maar HD audio), eventueel firewire (waarschijnlijk niet van toepassing) en daarna de PW switch en led, Reset sw en HDD led (Hier staat altijd een heel netjes overzicht van in je handleiding)
-CPU en andere coolers aansluiten en dubbel/tripple checken.
-Alles controleren
-Aanzetten.

Kleine edit:
Je zit nu zonder DVD drive dus, installen word lastiger voor je.
Pak een usb stick. (4+ GB)
Formateer hem als NTFS
kopieer de hele windows cd erop.
Open daarna een commandvenster (start->programma's->bureau acc -> Ga naar command promt en doe RECHTSKLIK RUN AS ADMIN!!!!

daarna
(D: is je DVD drive in dit voorbeeld en F: je usb stick)
code:
1
2
3
D:
cd boot
bootsect.exe /nt60 F:

In je te installeren pc duwen, en opstarten van USB (meestal F11)

[ Voor 18% gewijzigd door Biersteker op 14-10-2012 21:33 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Biersteker schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:25:
Je zit nu zonder DVD drive dus, installen word lastiger voor je.
Pak een usb stick. (4+ GB)
Formateer hem als NTFS
kopieer de hele windows cd erop.
Open daarna een commandvenster (start->programma's->bureau acc -> Ga naar command promt en doe RECHTSKLIK RUN AS ADMIN!!!!

daarna
(D: is je DVD drive in dit voorbeeld en F: je usb stick)
code:
1
2
3
D:
cd boot
bootsect.exe /nt60 F:
Of je laat hem via het windows programma'tje installeren :) (zelf onlangs nog gedaan en werkte prima)
-> meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 17:45
True, dat kan natuurlijk ook :)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Nou uiteindelijk is het me gelukt om alle kabels in de pc aan te sluiten.
Daarna pc aangezet en er gebeurde niks :(
De fans van de case draaiden wel, and that's it...

Erg jammer =( Nu ga ik er niet verder aan kloten, en heb besloten om met de gehele pc terug te gaan naar Afuture.

In ieder geval super bedankt voor alle moeite die jullie deden! :)

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Foto?
Klinkt alsof er iets nog niet aangesloten is...

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Verwijderd

Topicstarter
Pc is inmiddels al weggebracht, leek me toch slimmer.
Duurt hooguit een weekje dus ik wacht het rustig af..

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 22:42
Je weet toch dat bij een nieuwe voeding de knop meestal nog op 0 staat hé? Ook de 4 pins cpu connector aangesloten icm de 24 pins mobo connector? Als dan nog de pw switch aangesloten is, zou die gewoon moeten werken.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Jup dat wist ik en dat had ik ook allemaal gedaan.
Anders konden de fans ook niet draaien als de voeding uitstond :P

Hij is sinds maandag bij de winkel, hopelijk krijg ik vandaag/morgen een berichtje dat ik hem kan komen ophalen :)
Pagina: 1