Panasonic VT50 - Hoe geluid van Viera Tools -> AV Receiver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-03 15:36
Ik heb een Panasonic VT 50 en een Onkyo NR609. Alle bronnen (UPC, Mede8er, BluRay) lopen via Hdmi naar de Onkyo. De Hdmi OUT van de Onkyo loopt naar de VT50.

Verder heeft de VT50 dus alleen een 'monitor' functie, omdat alles over de Onkyo loopt. Echter zit hij wel aangesloten op internet en gebruik ik via de Viera Tools You Tube om films op de VT50 te bekijken. Maar het geluid werkt niet. Ik houd dan het geluid van de bron die ik daarvoor had aan staan.

Ik had een extra Hdmi kabel gelegd tussen de TV en de Onkyo (naar een vrije Hdmi poort), maar dit werkt niet. Blijkbaar zijn de Hdmi aansluitingen op de VT50 allemaal uitgangen? Ik zoek eigenlijk een functie om de Hdmi Out van Onkyo naar TV als ingang te gebruiken, zodat ik dan het geluid van you Tube via de Receiver naar de speakers kan sturen. De Hdmi kabels zijn 1.4 met audio return...

Hoe krijg ik dit aan het werk? De handleidingen zeggen hier niets over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:03
HDMI 2 is de ARC versie, dus die moet geluid over de HDMI 1.4 kabel naar je Onkyo kunnen sturen!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Of een simpele maar net zo effectieve oplossing, een optische kabel van de tv naar de Onkyo. En dan op de AB kiezen voor TV/CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05-2023
Op de afstandbediening moet je op viera tools drukken en dan bij luidspreker kiezen voor home cinema gaan (pagina 103 van de handleiding), en de hdmi kabel tussen de vt50 en onkyo moet in hdmi2 van de tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Dank voor de snelle reacties! Het is inmiddels gelukt en hier even de volledige oplossing voor wie hetzelfde probleem tegenkomt:

- Je moet een Hdmi audio return kabel tussen de Hdmi 2 (arc) van de Panasonic TV en de Monitor Out van de Onkyo inpluggen. Hier zat bij mij de fout. Ik had de AV monitor out verbonden met Hdmi 1 op de TV en een 2e Hdmi kabel gelegd naar een van de Hdmi ingangen van de Onkyo. Dat is dus niet de bedoeling. Eén kabel met audio return functie is voldoende. Het is wel 'vreemd' dat je nu alles via Hdmi 2 i.p.v. Hdmi 1 van de TV laat lopen, dus dit ook even aanpassen in de instellingen van je TV (ingangssignalen).

- In de Onkyo moet je bij de hardware instellingen -> Hdmi -> de Hdmi Control (RHID) op ON zetten en vervolgens ook de optie Audio Return Channel op Auto zetten.

- Het audio signaal van TV -> Onkyo receiver komt binnen op de CD/TV ingang, dus die moet je als source kiezen om het geluid via je receiver te horen. Dit is niet te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Toch weer de situatie aangepast:

Wat blijkt: Met audio return valt de versterker terug naar 2.0... Soms krijg ik hem daaruit, maar soms ook niet. Ik kreeg het niet goed aan de praat, dus ben nu toch overgestapt op het alternatief: Een optical cable van TV naar een van de ingangen op de receiver.
Pagina: 1