hulp nodig bij multimedia-game pc bouwen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478012

Topicstarter
aangezien mijn huidige pc al bijna twee jaar oud is en ik merk dat ik steeds meer lag bij nieuwere spellen zelfs op laag-medium kwaliteit, dacht ik dat het tijd werd dat ik wat geld bij elkaar ging rapen om een nieuwe aan te schaffen. dit gaat echt alleen over de desktop zelf, beeldscherm, muis ect. neem ik gewoon mee naar nieuwe(en vervang deze wanneer die ook weer versleten zijn).

met dt nieuwe systeem wil ik:
1. nieuwere games op high-ultra kwaliteit spelen zonder lag
2. liefst ook met dingen als fraps ect. dat opnemen
3. heel veel internetten en films ect. in HD kijken

er zit niet echt een hard limit aan hoeveel hij mag osten(hoewel ik natuurlijk geen miljonair ben), maar ik dacht aan ongeveer €1000-1300 euro voor een systeem wat 2 jaar meegaat(of langer)(hoewel hij tegen het einde games niet meer in high-ultra hoeft te spelen natuurlijk), liefst bouw ik hem zo dat ik componenten gewoon kan vervangen zodra ze te slecht worden. als dat niet kan voor die prijs stel ik hem wel wat omhoog bij. het liefst vreet het systeem ook geen energie. ik ben niet van plan te gaan overklokken

momenteel denk ik aan(globaal)
8-12gb ram(ddr3)
ik heb momenteel 4gb ram en mijn ramgebruik slingert een beetje tussen de 1 en 3 gb ram, maar ik nam eaan dat hogere presaties ook meer ram vragen, en dat bijv. een spel opnemen nogal wat ram vraagde dus ik dacht dat 8-12 wel genoeg zou zijn
3e generatie I7 processor
ik heb gewoon een sterke processor nodig. ik wil niet dat ik straks een geweldige videokaart heb en ik er geen gebruik van kan maken
goede videokaart(en)(als dat effiecienter is) die spellen als shogun 2 total war en en dergelijken kan maxen
moederboard(duh), maar ik heb geen flauw idee wat ik daar mee aan moet. ik heb me geprobeerd in te lezen maar wordt er geen wijs uit.
een standaard behuizing met plek voor een ingebouwde wifikaart dinges en 6-8 usb poorten.
+- 1000 watt voeding
een goede koeling
1-2tb harde schijf+200-500gb solid state schijf voor de zwaardere spellen
standaard cd-dvd brander/lezer dinges
wifikaart

ik heb zelf gehoord dat nvdia en intel beter zijn dan amd en ati, dus daar heb ik wel een voorkeur naar(en begrijp ik ook een beetje, ik heb geen flauw idee wat al die AMD processor namen betekenen)

momenteel zat ik dus te denken aan een systeem met:
geforce GTX 680
8gb ddr3 ram(Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile)
Intel Core i7-3820 @ 3.60GHz(hoewel als ik een beetje op het internet rondkijk het erop lijkt dat ik hiermee een beetje TE ga als ik niet ga overklokken of zwaar videobewerken)
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Samsung 840 series 500GB(hoewel als een solid state schijf niet nodig is ik hem er het liefst uit knikker)
Antec CP-1000 EC(1000wat voeding)
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2(koeler)

ik wacht nog even met een ebhuizing uitkiezen tot ik weet wat erin moet(dat weet ik zeker of het compitabel is), maar ik kan eerlijk gezecht niks-amper wijs worden uit de wifikaart en moederboord. hulp daarbij zou zeer worden gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Op het eerste zich denk ik niet dat je een 1000watt voeding zal nodig hebben.

Voor moederbord gewoon een z77 bordje nemen (er is veel keus, en de meeste presenteren ongeveer evengoed) dit bordje is momenteel popuplair: pricewatch: Asrock Z77 Pro4-M

Voor te gamen kom je wel toe met een pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed er is niet echt een reden voor een i7 te nemen. Indien je ook fraps wil kunnen draaien kan het wel zijn dat je een i7 nodig hebt (geen idee eigenlijk).

Een SSD is een van de beste upgrades die je momenteel kan maken, je weet niet wat je mist als je het niet hebt. Wel kom je met een 256Gb versie al redelijk ver (zeker als je toch een 2TB schijf in je PC steekt): pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Heb je eigenlijk al is de best buy guide bekeken ? reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

Ik zou wel niet voor CrossFire gaan maar voor 1 kaart (behalve als je triple monitor setup wilt doen).

En indien je over onderdelen praat kan je best linken naar de pricewatch (gewoon URL naar het onderdeel posten en tweakers format het). En heel je systeem in een inventaris plaatsen en dan `Genereer RML` gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Nactive op 14-10-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb toch een paar opmerkingen / vragen:
- Een i7 ipv een i5 zal je enkel hyperthreading meer geven die bij zowat alle games geen verschil zal maken, het zal wellicht wel helpen bij het renderen van videos. -> Zoveel tijd verschil zal er ook wel niet zijn.. (behalve als je misschien elke dag een vid van 10min+ rendered)
-> Je zou bv. kunnen kijken om toch stabiel te overklokken en dan bv. de pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed te nemen (persoonlijk zou ik voor deze gaan)

- 8Gb is ruim genoeg en laat je ook toe om dual channel te gaan (2 slots ipv 3 = sneller bij ivy bridge)

- Deze GTX670 heb ik zelf en clocked zichzelf 100+ mhz meer dan de turbo frequentie op papier. Haalt gemakkelijk 60 fps op ultra bij zowat alle spellen.
Deze standaard OC'd Gtx670's scoren zelf evengoed als de reference Gtx680 ;)
Fraps doet een 3 fps van de Avg fps in bf3 bv. (= verwaarloosbaar 8) ), min & max blijven hetzelfde

- 1000Watt voeding is zelf zware overkill bij 2x gtx 680 + zware overclock ;)

- Kan je de HDD van je vorige pc recupereren?

- Ik zou zeker niet voor de Samsung 840 gaan.. Deze is slechter & duurder dan de Samsung 830 ;)
De Samsung 840 Pro is wel beter dan de Samsung 830, maar is zijn geld niet waard want in de praktijk merk je hier niets van.
-> in mijn setup kies ik hier voor 256gb, maar kan natuurlijk ook 512gb zijn als je dat wil.

- Deze Usb-wifi gebruik ikzelf bij mijn gaming rig (staat in mijn inventaris) en deze presteert beter dan de netwerkkaart in mijn HP elitebook (300mbit kaart) ;)
Wat er zo goed aan is, is dat je hem kan verplaatsen om een zo goed mogelijk signaal te hebben.

- Dit is gewoon een prachtige behuizing, zeer stil, goede airflow & top review:
reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

- Ookal overklok je niet, een aftermarket cpu cooler mag je niet vergeten in een setup zoals deze.

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN822N€ 15,84€ 15,84
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 88,10€ 88,10
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,80€ 88,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,60€ 29,60
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 370,-€ 370,-
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 267,-€ 267,-
1XFX PRO650W€ 75,45€ 75,45
1Samsung 830 series 256GB€ 153,-€ 153,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,95€ 35,95
1Asrock Z77 PRO4€ 94,40€ 94,40