Anoniem: 139386

Topicstarter
Ik ben bezig om voor een kennis met een zeer beperkte beurs een simpel internet pc'tje in elkaar te zetten. Momenteel heeft zij nog een Dell uit 2002 als internet pc. Denk hierbij dus aan internetbankieren, email checken, aanbiedingen, facebook etc.

Ik heb het volgende systeem samengesteld:

Fractal design core 1000
Be quiet system power 300 watt
Corsair 4gb ddr-1600 XMS3
Asus F2A55-M LM
AMD A6 - 5400k
LG GH24NS70
Sweex cardreader
TP link wifi kaartje
Trust desktop set

Ik heb express voor de A6 gekozen omdat de processorkracht voldoende is voor simpele berekeningen. Hiernaast maken steeds meer websites gebruik van hardware acceleratie, en hierbij is de A6 een erg goede keuze. Hiernaast is hij ook nog goedkoop.

Hardeschijf wordt gebruikt vanuit een ander systeem.

Wat vinden jullie er van?

Ohh ja, inclusief personeelskorting ( werk bij een pc boer ) komt het uit op zo'n 260 euro. Ik wil graag in die regio blijven

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 139386 op 14-10-2012 02:11]

Je zou ook zo iets kunnen doen:
(komt van de Best Buy Guide, behalve die lelijke kast die ik veranderd heb in een kast met zelf kabelmanagement voor dezelfde prijs :P )

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 43,73€ 43,73
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1AOpen ES45H€ 44,23€ 44,23
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 17,45€ 17,45
1AMD A8-3850 Boxed€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 203,18

+ die HDD

[Voor 93% gewijzigd door SmokingCrop op 14-10-2012 09:33]

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik die core 1000 best mooi vind! :) En hij is nog wat goedkoper.

Die processor is wel interessant. Wat is wijsheid, een vorige generatie quad core of die 5400k?
met die a6-5400k zal je wel een tientje of 1-2 duurder uitkomen omdat er gewoonweg niet genoeg fm2 moederborden zijn, beide processoren voldoen zeker voor haar doelen.

en die core 1000 is goedkoper omdat er geen voeding bij zit ^.^
De voeding die in de kast zit die ik gekozen heb, zal wel niet de beste zijn, maar hij zal ook nooit onder druk staan voor gewoon office/internet gebruik.

Je kan eigenlijk niet veel verkeerd doen, of je nu die amd neemt of een intel, hij zal nog altijd doen waarvoor hij dient. Zelf zou ik zeker en vast minstens een 64gb ssd erbij doen, omdat dit eigenlijk het enig(st)e is wat een pc op dit 'niveau/budget' grandioos sneller maakt. (niet alleen de opstart/afsluit, maar ook gewoon de responsiviteit van heel het systeem)
bv. pricewatch: Samsung 830 series 64GB

[Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 14-10-2012 16:57]

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58
Met een FM2-moederbord zal je altijd iets meer toekomstbestendig zijn dan met een FM1-moederbord. FM1-socket is nu verouderd, terwijl AMD gezegd heeft dat de volgende generatie APU's ook met het FM2-socket geleverd gaat worden.

Maar goed, voor een internet pc gaat het volgens mij niets uitmaken of je nu net het nieuwste van het nieuwste hebt, of net een jaartje ouder, omdat ik mag aannemen dat deze pc de komende 5 jaar gewoon meegaat en voldoende prestaties zal blijven leveren voor internet. Na die 5 jaar is alles toch verouderd, dus of je dan FM1 of FM2 hebt, gaat volgens mij niet veel uitmaken. Maar goed, ik heb geen glazen bol, dus natuurlijk blijft dit mijn visie.

Ps. Ik heb vorige maand nog een systeem met A8 eerste generatie in elkaar geschroefd en dit had ik zeker niet gedaan als het systeem voor de komende jaren niet voldoende geweest zou zijn.

Topicstarter
Ik denk dat ik gewoon wacht op een wat beter leverbaar Fm-2 bordje.

Al hebben wij zelf nu wel een goedkoop bordje van 58 euro op voorraad. Ergens volgende maand maar eens bouwen :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-02 21:57
Zeker een SSD'tje erin stoppen!

Topicstarter
Ja daarover zit ik te twijfelen. Het is een simpel internet pc'tje .. dus snelheid is geen topvereiste. Hiernaast is het toch weer een investering van 60 euro, en dat is op een WIA uitkering nog best een hap geld! ( systeem is niet voor mij :) )

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01 21:34
wellicht kun je dan beter kijken naar een nét tweedehands systeempje ?
Ben je altijd wat voordeliger uit, en krijg je meer terug voor je geld =)
Eigenlijk denk ik dat je meer snelheid hier uit zal halen:
- A4-3400 -> http://www.kitguru.net/co...md-a4-3400-apu-review/20/
- SSD
- naast de hdd ook de dvd burner uit die oudere pc nemen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 43,73€ 43,73
1AOpen ES45H€ 44,23€ 44,23
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 65,50€ 65,50
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 17,45€ 17,45
1AMD A4-3400 Boxed€ 43,45€ 43,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 214,36

Bij 4allshop kost deze dan 225 euro en ze zal verschieten hoe responsief en snel hij zal gaan door die SSD ;)
edit: oh en Windows/wifi niet vergeten kopen :P

[Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 15-10-2012 17:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee