VMware vSphere netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Beste Tweakys :)

Graag zou ik willen vragen of er iemand bekend is met het programma VMware vSphere.
Ik gebruik het voor me servers voor multi servers te draaie. Nu heb ik sinds vandaag een probleem dat het netwerk schijnbaar blijft stotteren. Alles loopt goed en opeens gaat alles in restart doordat het netwerk weg valt.
Dit is enkel alleen bij me VMware systeem.
Weet niet of je aan deze screenshot genoeg hebt, anders moet je me maar even zeggen wat je nog meer moet weten of zien.

Bij deze dank ik je alvast hartelijk voor je hulp.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/23h259t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:30
Wat is datastore1, een NFS/iSCSI volume/LUN? Het lijkt mij dat je dit niet in vmware moet zoeken, maar op netwerkniveau?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Freeaqingme schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:35:
Wat is datastore1, een NFS/iSCSI volume/LUN? Het lijkt mij dat je dit niet in vmware moet zoeken, maar op netwerkniveau?
Het is een Sata 7200 rpm (nfs dus geloof ik). Datastore1 is de HD (2 in raid 1)
Ik heb geen flauw idee meer waar ik het moet zoeken, ik kom er geen wijs meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
uit je logs merk ik enkel dat je hypervisor de connectie met een datastore verliest, niet dat er netwerk issues zijn en nog minder dat er iets herstart wordt.
ik vermoed dat je enkel lokale (sata) storage hebt? maw, geen nfs/iscsi/fc dus. kijk dan best even na of je disks en controller nog in orde zijn.

ps:
1) wij zijn geen bepy's
2) ja wij weten wat vSphere is
3) dat is geen programma
4) dit is PNS, graag schrijftaal gebruiken
5) dankjewel ;)

[ Voor 19% gewijzigd door PerfectPC op 14-10-2012 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
PerfectPC schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:20:
uit je logs merk ik enkel dat je hypervisor de connectie met een datastore verliest, niet dat er netwerk issues zijn en nog minder dat er iets herstart wordt.
ik vermoed dat je enkel lokale (sata) storage hebt? maw, geen nfs/iscsi/fc dus. kijk dan best even na of je disks en controller nog in orde zijn.
De disks worden gewoon gezien zonder problemen en starten ook gewoon op.
En dat is het leuke nou juist, ik kan de virtual machines gewoon starten, maar na een aantal minuten is er een netwerk error waardoor het eruit vliegt. En de connectie simpel weg verbroken wordt. En na een minuut of 2 weer wordt hersteld.
En nadat dit gebeurd krijg ik de boven vermelden error die je kan zien in de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Doe op het moment dat de verbinding wegvalt eens een ping naar zowel de host als een VM, als je dan een time out krijgt op je VM, dan zit het in je host, krijg je op host niveau ook een time out, dan zou ik de netwerkkaart gaan verdenken en die eens testen of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
darkangel456 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:23:
[...]

De disks worden gewoon gezien zonder problemen en starten ook gewoon op.
En dat is het leuke nou juist, ik kan de virtual machines gewoon starten, maar na een aantal minuten is er een netwerk error waardoor het eruit vliegt. En de connectie simpel weg verbroken wordt. En na een minuut of 2 weer wordt hersteld.
En nadat dit gebeurd krijg ik de boven vermelden error die je kan zien in de screenshot.
nogmaal, uit je log leid ik enkel af dat de connectie met je datastore verboken wordt, niet je netwerkverbinding. (al heeft het wel gelijkaardige symptomen)
ook kan een volume perfect leesbaar zijn bij het booten, dan nog kan de disk (of de controller/memory/kabels) fouten bevatten waardoor je na verloop van tijd een unrecoverable error tegen komt waardoor je datastore tijdelijk disconnect. maw: disk en controller GRONDIG testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
CptChaos schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:27:
Doe op het moment dat de verbinding wegvalt eens een ping naar zowel de host als een VM, als je dan een time out krijgt op je VM, dan zit het in je host, krijg je op host niveau ook een time out, dan zou ik de netwerkkaart gaan verdenken en die eens testen of vervangen.
neen, zolang er geen bevestiging is dat de datastore network-mounted is, is het geen netwerk issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
CptChaos schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:27:
Als ik 1 van de virtual machines test terwijl die loopt (teamspeak server) en zelf connect met de client terwijl ik de ping 192.***.***.*** -t gebruik krijg ik er een time out op.
En voor de zekerheid draaie ik ook gewoon het extern bureaublad ernaast en ook die werden gedisconnect.

P.S server heeft 3 netwerk kaarten, het gebeurd op alle 3 de aansluitingen.

maw.....
Hoe test ik de disk en controller dan... Als alles blijft disconnecten... En ik dus geen 5 minuten lang fatsoenlijk verbonden kan blijven ?

De HD'S zitten gewoon in de server zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
darkangel456 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:32:
[...]

Als ik 1 van de virtual machines test terwijl die loopt (teamspeak server) en zelf connect met de client terwijl ik de ping 192.***.***.*** -t gebruik krijg ik er een time out op.
En voor de zekerheid draaie ik ook gewoon het extern bureaublad ernaast en ook die werden gedisconnect.

P.S server heeft 3 netwerk kaarten, het gebeurd op alle 3 de aansluitingen.

maw.....
Hoe test ik de disk en controller dan... Als alles blijft disconnecten... En ik dus geen 5 minuten lang fatsoenlijk verbonden kan blijven ?
graag eerst even duidelijkheid... gebruik je lokale storage (disk en controller in de host) of gebruik je externe storage (SAN/NAS) voor je datastore1?
indien lokaal: server starten met een bootable tool om disk en controller te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
PerfectPC schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:36:
[...]

graag eerst even duidelijkheid... gebruik je lokale storage (disk en controller in de host) of gebruik je externe storage (SAN/NAS) voor je datastore1?
indien lokaal: server starten met een bootable tool om disk en controller te testen ;)
Net vermeld :) Schijven zitten in de server zelf. Maar goed testen dus dan met bootable tool.
En wat houdt dat in ? Want dat zegt me totaal niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
darkangel456 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:38:
[...]

Net vermeld :) Schijven zitten in de server zelf. Maar goed testen dus dan met bootable tool.
En wat houdt dat in ? Want dat zegt me totaal niks :X
jah, je hebt ook nog niet vermeld wat voor controller je gebruikt hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens onder het "performance" tabblad en kies "datastore".
Je kun als het goed is zowiezo een uur terug kijken welke troughput deze gehad heeft.
Misschien trekt je disk het niet op sommige momenten?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
PerfectPC schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:39:
[...]

jah, je hebt ook nog niet vermeld wat voor controller je gebruikt hé ;)
31xESB/632xESB/3100 chipset SATA storage controller IDE.

@arjants:
Ben het even aan het nakijken, want de server heeft net hele tijd uit gestaan. Dus probeer het nou even in de gaten te houden hoe en wat.

[ Voor 23% gewijzigd door darkangel456 op 14-10-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
darkangel456 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:46:
[...]

31xESB/632xESB/3100 chipset SATA storage controller IDE.

@arjants:
Ben het even aan het nakijken, want de server heeft net hele tijd uit gestaan. Dus probeer het nou even in de gaten te houden hoe en wat.
say what? dat klinkt als een desktop onboard sata software raid chip?
1) staat die wel op de hardware compatibility list?
2) good luck om daar diagnostic tools voor te vinden, je kan misschien eens in het bios kijken of eens proberen met hirens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
PerfectPC schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:50:
[...]

2) good luck om daar diagnostic tools voor te vinden, je kan misschien eens in het bios kijken of eens proberen met hirens
Dat is wat die aangeeft in de configuration => storage adapters.
Maar als je ze kast zelf open maakt is het een apparte kaart die erin is geprikt, en daar zijn de HD'S ook op aangesloten.

ok dit faalt alles doet het alweer.... Het enigste wat ik had gedaan was de server even uit gezet. Even los gehaalt van stroom, en toen even met de switchs er tussen 2 extra netwerk kabels eraan gedaan, en toen weer opgestart.
En nu werkt alles weer zonder problemen :S :?

[ Voor 20% gewijzigd door darkangel456 op 14-10-2012 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PerfectPC schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:50:
Hij wordt herkend, dus of het officieel ondersteund wordt zou je dan te weten komen aan de hand van de HCL, maar meer ook niet. De host is nu dus meer een whitebox. En even [google=31xESB/632xESB/3100 chipset SATA storage controller IDE] leert dat het een Intel chip is, die over het algemeen altijd wel werken. Mijn ICH10R werkt ook, geloof alleen wel zonder RAID support.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2012 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Ok ik dacht dat die het deed. Net nadat ik het zei ging het weer fout.

1.) IP: 192.168.178.2 ( VMware systeem => ping blijft contineu 1 ms, geen probleem dus)
2.) IP: 192.168.178.30 ( Virtuale server => teamspeak IP kreeg weer een time out ) En herstelt zich binnen een minuut weer.
En alle connecties die op dat moment actief zijn op 178.30 worden verbroken tot herstel.

Snap er echt niks meer van wat nou fout gaat >_<

[ Voor 12% gewijzigd door darkangel456 op 14-10-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
staat je datastore op dezelfde disk/volume als je hypervisor?

welk moederbord gebruik je?(ik gok supermicro X7D**)

[ Voor 31% gewijzigd door PerfectPC op 14-10-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
PerfectPC schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:20:
staat je datastore op dezelfde disk/volume als je hypervisor?
Sorry :? Maar wat je daar zegt snap ik niks van :X

P.S Wat voor moederbord erin zit geen idee, staat niet op het blaadje vermeld. Het is in ieder geval een fujitsu primergy RX200 S4 2 way. (zie niks staan van moederbord helaas)

[ Voor 28% gewijzigd door darkangel456 op 14-10-2012 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of je datastore (waar je virtuele harde schijven in gaan) op dezelfde fysieke schijf staat als je installatie van VMWare vSphere / ESX (de Hypervisor wordt dat genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:55

Eagle Creek

Breathing security

Darkangel,

Met alle respect maar als je een probleem hebt met een semi-professionele omgeving, wil je dan ook een klein beetje je best doen om je in te lezen in de materie :)? Ik bedoel dit echt op een vriendelijke manier want als ik dit topic doorlees kan ik me voorstellen dat sommige mensen afhaken om je te willen helpen.

Hypervisor - Het besturingssysteem dat zorgt voor de virtualisatie (bijvoorbeeld VMware)
Datastore - Dat weet je.

M.a.w: heb je VMware geïnstalleerd op dezelfde (fysieke) locatie als de datastore van je virtuele machines?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Eagle Creek schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:27:
Darkangel,

Met alle respect maar als je een probleem hebt met een semi-professionele omgeving, wil je dan ook een klein beetje je best doen om je in te lezen in de materie :)? Ik bedoel dit echt op een vriendelijke manier want als ik dit topic doorlees kan ik me voorstellen dat sommige mensen afhaken om je te willen helpen.

Hypervisor - Het besturingssysteem dat zorgt voor de virtualisatie (bijvoorbeeld VMware)
Datastore - Dat weet je.

M.a.w: heb je VMware geïnstalleerd op dezelfde (fysieke) locatie als de datastore van je virtuele machines?
Er is niemand die afhaakt... Weet niet wat jou probleem is maar ik snap er nou eenmaal weinig van.
En En ik probeer hier enkel alleen probleem opgelost te krijgen. En dat ik nou eenmaal sommigen termen niet snap wil niet meteen zeggen dat ik dan maar direct op google alles moet gaan opzoeken.

@cptchaos:
Of je datastore (waar je virtuele harde schijven in gaan) op dezelfde fysieke schijf staat als je installatie van VMWare Antwoord: Ja.

Alleen de vSphere client staat op een andere computer.

[ Voor 9% gewijzigd door darkangel456 op 14-10-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

darkangel456 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:29:
[...]

Er is niemand die afhaakt... Weet niet wat jou probleem is maar ik snap er nou eenmaal weinig van.
En En ik probeer hier enkel alleen probleem opgelost te krijgen. En dat ik nou eenmaal sommigen termen niet snap wil niet meteen zeggen dat ik dan maar direct op google alles moet gaan opzoeken.

@cptchaos:
Of je datastore (waar je virtuele harde schijven in gaan) op dezelfde fysieke schijf staat als je installatie van VMWare Antwoord: Ja.

Alleen de vSphere client staat op een andere computer.
Dus je hebt liever dat wij het op een presenteer blaadje aanleveren zodat je nul moeite kan doen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
[...]

Er is niemand die afhaakt...
toch wel, zoals ik al zei: dit is Pns...
slaap ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
fish schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:33:
[...]

Dus je hebt liever dat wij het op een presenteer blaadje aanleveren zodat je nul moeite kan doen ?
Weet niet waar je dat op uit haalt maar, ik vraag enkel alleen of iemand een oplossing weet voor mijn probleem met me VMware. Verder vraag ik niks anders. En als ik daadwerkelijk iets niet begrijp dan heb ik een mond gekregen om te vragen.

Ik ben hier nou eenmaal niet goed mee, maar wil het gewoon graag werkend hebben. En als ik dan iets verkeerd opvat of niet begrijp wordt ik hier direct aangevlogen alsof ik maar alles direct moet weten.

En voor de mensen die me wel helpen heel erg bedankt, ik doe me best de dingen te begrijpen en zo goed mogelijk na te kijken voor jullie.

[ Voor 27% gewijzigd door darkangel456 op 14-10-2012 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

darkangel456 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:35:
[...]

Weet niet waar je dat op uit haalt maar, ik vraag enkel alleen of iemand een oplossing weet voor mijn probleem met me VMware. Verder vraag ik niks anders. En als ik daadwerkelijk iets niet begrijp dan heb ik een mond gekregen om te vragen.

Ik ben hier nou eenmaal niet goed mee, maar wil het gewoon graag werkend hebben. En als ik dan iets verkeerd opvat wordt ik hier direct aangevlogen alsof ik maar alles direct moet weten.
Soms moet je ook moeite doen voordat je iets vraagt, zeker hier op got. Dus ja idd ga googlen zoek uit wat het is snap je het dan nog niet dan geef je welk aspect van het gene wat je hebt uitgezocht niet snapt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
fish schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:41:
[...]

Soms moet je ook moeite doen voordat je iets vraagt, zeker hier op got. Dus ja idd ga googlen zoek uit wat het is snap je het dan nog niet dan geef je welk aspect van het gene wat je hebt uitgezocht niet snapt.
Ja dat probeer ik ook wel, en ik zoek altijd eerst of ik de woorden ook tegen kom in dit geval in de Vsphere client. Zodat ik het dan direct kan overnemen snappie. Want ik probeer het zelf wel te snappen maar lukt niet echt snel. Maar jah is ook niet te verwachten van iemand die 75% is afgekeurd door de wajong uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Dat betekend dat wel.
Zoals al aangegeven zitten we hier op het PNS forum. Als je hier een topic post, of reageerd mag je er vanuit gaan dat iedereen toch wel weet hoe het e.e.a. werkt. Dat betekend dus ook dat de mensen die hier rondhangen er vanuit gaan dat je exact weet wat voor hardware jij gebruikt.
En als daar naar gevraagd word reageer je onverschillig.

Met alle respect, maar PNS is niet bedoeld voor dit soort topics.

Move PNS > NOS

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ik gok zo dat het komt omdat je hardware geen VT/d ondersteund.
maar wat zijn de volledige specs van je host machine want hier kan ik anders niet veel mee anders dan gokken.
dus eventueel screenshots van je summary tab van host en je netwerk config.
hoe is je store geformatteerd? vmfs5?
je software raid 1 kan de vertraging ook wel verklaren.. als een getest zonder raid?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 14-10-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Anoniem: 151407 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:22:
ik gok zo dat het komt omdat je hardware geen VT/d ondersteund.
VT-d is alleen van belang als je PCI-passthrough wilt gebruiken, en dat werkt of het werkt niet. In dit geval doet het er dus niet toe of dit wel of niet ondersteunt wordt, TS heeft een werkend systeem.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, ja, vShpere. Dat is VMWare. Iets wat we niet in NOS bespreken. Hop, over de schutting naar WSS waar het hoort.

* Hero of Time kijkt naar Koffie...

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Dus het moet even verplaatst worden naar ander topic :) ?
BTW Traagheid kan het niet zijn lijkt me. Het systeem heeft al 3 maanden zonder problemen gedraait.
En ik en me vriendin zijn gisteren naar Amsterdam geweest, en toen zei iemand in de middag op facebook dat alles bleef restarten. En sinds ik toen thuis was heb ik er pas na kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Maar wat is nu precies het probleem, ik snap dit topic niet helemaal meer. Wat bedoel je met een stotterend netwerk?

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 14-10-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen rare meldingen in je event logs ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Haal allereerst even alle taal- en typefouten eens uit je posts weg. Dat leest een aardig stuk vriendelijker en prettiger.

Welke versie VSphere praten we eigenlijk over? Welke versie en welk patchlevel? Patchlevel nog niet up-to-date -> gauw patchen dan.

Op wat voor hardware draait de installatie en is deze supported door VMWare?

En geef eens wat detailinformatie over de datastore waar het over gaat? Op wat voor disken, hoe aangesloten, hoe geformateerd, hoeveel vm's draaien erop...

Het is al vaker gezegd in dit topic, maar het is wel de bedoeling dat je zelf actief bezig gaat met het oplossen van jouw probleem. Schermafdrukken met een korte beschrijvign dumpen is niet de bedoeling. Had je dit topic initieel in WSS gestart, dan had ik gesloten vanwege een te slechte topicstart...Vanwege het toch aardig hoge aantal medetweakers die geprobeerd hebben te helpen laat ik het maar open, maar ik verwacht wel meer inzet...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Ey mensen sorry voor mijn zoals jullie schijnbaar vinden waardeloos.
Maar goed er wordt hier dus geen rekening gehouden met mensen met een beperking.
Any way toch bedankt allemaal. Ben geen steek verder gekomen in ieder geval.
Maar het probleem heeft zich wel zelf opgelost want alles draait weer stabiel.

Bij deze aan de mensen die wel lekker soepel zijn en toch wilde helpen, heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Vergeten te vermelden.

Het probleem was de router. Die heeft zich geupdate en vondt de instellingen omzetten niet echt geweldig.
Dus na update van router alles opnieuw moeten instellen.
En toen werkte alles weer perfect :)

[ Voor 9% gewijzigd door darkangel456 op 15-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:30
Maar goed er wordt hier dus geen rekening gehouden met mensen met een beperking.
Je bent in staat een topic op GoT te maken, dan ben je vast ook in staat om zo af en toe wat op google te zoeken? Tevens, hoe meer tijd jij stopt in je reacties, des te meer tijd mensen zullen besteden om jou te helpen. Uiteindelijk heeft het dus niet zo veel met een beperking te maken, maar vooral met de inzet die je toont.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
darkangel456 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:43:
Vergeten te vermelden.

Het probleem was de router. Die heeft zich geupdate en vondt de instellingen omzetten niet echt geweldig.
Dus na update van router alles opnieuw moeten instellen.
En toen werkte alles weer perfect :)
Begrijp ik nu goed dat je router zich automatisch heeft geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
shadowman12 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je router zich automatisch heeft geupdate?
Ja dat begrijp je goed. Logde net in op me router en de interface was anders.
En een aantal instellingen waren ook corrupt zoals de statische IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat lost echter zijn onstabiele boot disk niet op, dus verwacht maar meer problemen met onbereikbare VMs.
bizar hoe soms bepaalde topics moderatie toch overleven
edit: het is geen commentaar, het viel me gewoon op hoe snel PNS topics sluiten en dat deze uitzonderlijk open blijft staan. Ik vindt het prima, soms kan een oogschijnlijk simpel probleem een complexe oorzaak hebben. Dit geval blijft een beetje bizar. Ik had het beter moeten verwoorden, mijn excuses.

[ Voor 70% gewijzigd door analog_ op 15-10-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
analog_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:36:
Dat lost echter zijn onstabiele boot disk niet op, dus verwacht maar meer problemen met onbereikbare VMs.
Nee dat is het hem juist, nu de router is geupdate heb ik geen meldingen meer of wat dan ook in me Vmware, of ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je het niet eens bent met de voortgang van een topic maak dan een topicreport aan, of meld het in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier, maar plaats alsjeblieft niet zo'n flauwe opmerking in het topic...

Ik heb een duidelijke waarschuwing geplaatst, TS plaats om 17:31 een post die niet echt netjes is en amper twee uur daarna ga jij al opmerkingen plaatsen over de moderatie? Klinkt gek, maar sommige mods hebben ook nog een prive-leven... ;)
Hier ben ik het wel mee eens, ik verwacht ook niet dat de problemen van TS nu opgelost zijn...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Question Mark schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:45:
[...]

Als je het niet eens bent met de voortgang van een topic maak dan een topicreport aan, of meld het in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier, maar plaats alsjeblieft niet zo'n flauwe opmerking in het topic...

Ik heb een duidelijke waarschuwing geplaatst, TS plaats om 17:31 een post die niet echt netjes is en amper twee uur daarna ga jij al opmerkingen plaatsen over de moderatie? Klinkt gek, maar sommige mods hebben ook nog een prive-leven... ;)

[...]

Hier ben ik het wel mee eens, ik verwacht ook niet dat de problemen van TS nu opgelost zijn...
Het is dus wel al opgelost schijnbaar. Alles draait weer 100% zonder problemen, en heb geen meldingen meer gehad.
Heb ook achteraf alles nog na gekeken en getest door middel van servers belasten (schijven voor snelheid) En hier is niks meer mee fout gegaan.
Krijg enkel alleen nog de meldingen die bij het programma VMware horen, bij opnieuw opstarten en sluiten.

En bij deze geef ik het ook wel toe. Het topic was nogal slordig opgebouwd, en had veel beter gekunt.
Wil de mods bij deze wel bedanken voor hun feedback, en aankaarting van fouten.

Het probleem irriteerde me zo erg wat ik had dat ik gewoon niet meer wist wat ik moest doen, en niet meer wist waar ik moest beginnen met controleren naar de fout(en).

[ Voor 4% gewijzigd door darkangel456 op 16-10-2012 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:55

Eagle Creek

Breathing security

en niet meer wist waar ik moest beginnen met controleren naar de fout(en).
Ik weet niet of je al weet waar je moet eindigen. Opgelost is opgelost en dat is mooi, maar als jouw datastore lokaal staat en de verbinding met de datastore wordt verbroken, dan heeft een netwerkcomponent (in dit geval jouw router) er in mijn ogen weinig mee te maken.. :)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
Eagle Creek schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:36:
[...]

Ik weet niet of je al weet waar je moet eindigen. Opgelost is opgelost en dat is mooi, maar als jouw datastore lokaal staat en de verbinding met de datastore wordt verbroken, dan heeft een netwerkcomponent (in dit geval jouw router) er in mijn ogen weinig mee te maken.. :)
Maar toch is het zo, dus geloof het of niet :P
Nou de router zich geupdate heeft heb ik totaal geen meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

edit: het is geen commentaar, het viel me gewoon op hoe snel PNS topics sluiten en dat deze uitzonderlijk open blijft staan. Ik vindt het prima, soms kan een oogschijnlijk simpel probleem een complexe oorzaak hebben. Dit geval blijft een beetje bizar. Ik had het beter moeten verwoorden, mijn excuses.[/small]
Excuses niet nodig hoor.. :)

In PNS ligt het verwachte niveau gewoon wat hoger, daarom is "men" daar wat strenger.

En toegegeven... Was dit topic initieel in WSS aangemaakt, dan had ik deze waarschijnlijk gesloten. Nu was het topic echter al twee keer verplaatst door mede-mods (PNS -> NOS en van NOS -> WSS). In de tussentijd hebben een aantal mensen al posts geplaatst om TS te helpen. Ik vond sluiten dan nu wat vervelend voor de mensen die er al tijd en moeite in gestopt hebben. Dat was eigenlijk mijn reden om het topic maar te laten bestaan, en een waarschuwing in het topic te plaatsten.. :)

TS heeft inmiddels al ingezien dat het topic inderdaad wat slordig was en zijn volgende topic gaat gewoon heel keurig worden :P Leermomentje...

Pagina: 1