Is dit de tijd voor een nieuwe pc, ivm de opkomende console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hallo tweakers,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een nieuwe pc te kopen. Die zou iets van €850,- gaan kosten. Denk daarbij aan een i5-3570, een leuke SSD en een HD 7950. Maar dat terzijde.

Ondertussen doen de eerste geruchten over de nieuwe generatie game-consoles zich al voor. Als die uitkomen raakt de hardware markt dan in een stroom versnelling? Loopt je pc dan binnen de kortste keren achter?

Hoef ik hier helemaal geen rekening mee te houden en gaat mijn (potentiële) pc voorlopig nog prima mee, of moet ik hier wel rekening mee houden en nog even uitstellen, óf zodanig samenstellen dat 'ie goed overklokbaar is om het toekomstige verschil te overbruggen?

Wat denkt tweakers ervan?

PS: Ik hoop er zeker een jaartje of 5 op goede settings mee te lopen.

[edit] My bad, ik denk dat de meeste tweakers een andere definitie van goede settings hebben dan ik. Ik speel nu met een hd 4560, en dat gaat redelijk tot goed, afhankelijk van het spel.

Over 5 jaar nog kunnen spelen is misschien wat beter verwoord ;)

[ Voor 14% gewijzigd door V1ncam op 13-10-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als de graphics etc op dezelfde manier stijgen zoals ze in de vorige 5 jaar deden dan zal je met een grafische kaart die je nu kan verkrijgen, niet meer op goede settings kunnen spelen binnen 5 jaar :+

Dit terzijde, die zullen niet in een stroomversnelling komen aangezien dit vrij los van elkaar staat eigenlijk.
Developers zullen misschien een hogere standaard moeten nemen, maar de hardware zelf zal niet opeens 'dubbel' zo goed worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Een stroomversnelling of zoiets gaat er niet komen: het is niet alsof de nieuwe consoles opeens met een revolutionare techniek. Het is eigenlijk alleen maar een enorme update van de in vergelijking met PC's erg verouderde hardware. Een pc met een 7950 gaat een hele tijd mee, en over een jaar of 3/4 kun je die met een nieuwe grafische kaart gemakkelijk upgraden. Pc games worden over de jaren veel sneller beter qua graphics omdat de hardware continu verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
5 jaar is fucking lang in de computerwereld, dus daar zou ik niet op rekenen.

En een gameconsole zorgt niet voor versnelling qua hardware, consoles maken gebruiken van huidige/oudere generaties hardware. Alleen het grote voordeel is dat een console altijd dezelfde hardware bevat en dus veel makkelijk te optimaliseren is.

En die nieuwe gameconsoles (op de Wii U na) gaan echt niet voor eind 2013 komen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Yo,

Dus niet expliciet mee rekening houden :)

super!