Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 20:33
hoi allemaal,

Ik heb onlangs een nieuw computersysteem aangeschaft, met als videokaart een Club3D Radeon HD 7970 royalKing en als moederbord een Gigabyte GA-Z77X-D3H. Als voeding heb ik een OCZ 700 Watt en een i7 CPU

Nu heb ik het probleem dat het gehele systeem totaal niet wil opstarten als ik de 6 en 8 pin pci voedingsconnectoren van de GPU in plug (welke volgens de info beide aangesloten moeten zijn.)

Er gebeurd helemaal niets. als ik de connectoren los haal start het systeem gewoon weer op.

Zonder de connectoren draaiend de fans van de kaart wel maar de kaart word in apparatenbeheer niet vermeld. enkel de onboard graphics worden weer gegeven.

volgende zaken heb ik al geprobeerd:
  • forum doorzoeken naar oplossingen / zelfde posts.
  • checken of de kaart goed in het slot zat
  • bios ge-updated
  • onboard graphics uitgeschakeld
Wie kan mij aub van nog andere tips/tricks voorzien of moet ik er van uit gaan dat de kaart DOA is?

Update: ik heb ook geprobeerd met een oudere kaart op het zelfde PCI slot. (radeon HD5770) als ik dan daarbij de 6 voedingsconnector aansluit start het systeem wel op maar ziet de kaart niet in apparatenbeheer .

[ Voor 9% gewijzigd door Bazza2008 op 13-10-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:14
Naja dan nog maar 1 optie: steek hem in het andere pci-e slot, en kijk wat er gebeurd.
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.co.nl/fileupload/LineImage/2/4144/5890.jpg

Staat er overigens in het BIOS niet een instelling verkeerd wat betreft SLI of Crossfire?

Waar haal je op het moment dat je in de BIOS zit, je beeld vandaan? Van de grafische kaart of van de on-board grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
ik zal het eens proberen om kaart in de PCIEX8 slot te plaatsen.

inmiddels had ik wel de oude kaart aan de praat en dus ook zichtbaar in apparatenbeheer maar die gebruikt enkel de 6 pins aansluiting en niet beide wat de HD 7970 wel doet.

BIOS haalt het beeld naar mijn idee van de on board af.

Zou het kunnen liggen aan de voeding? alhoewel ik via internet "eXtreme Power Supply Calculator Lite" op een 420 Watt kom zou natuurlijk een 700 watt voeding voldoende moeten zijn maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is je moederbord wel goed? (de PCI-e sloten) Misschien zou je dit kunnen testen door een geluidskaartje of sata kaartje oid erin te pluggen om uit te sluiten of je pci-e poorten goed zijn.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Bazza2008 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:51:
BIOS haalt het beeld naar mijn idee van de on board af.
Ik bedoelde eigenlijk: heb je jouw monitor op de on-board grafische kaart aangesloten, of op de Radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
op de on board, want op de radeon geeft hij geen beeld.

ik heb de oude videokaart op de 16 slots geprobeerd en die werkt, dus ga ik er van uit dat het mob functioneert

[ Voor 52% gewijzigd door Bazza2008 op 14-10-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
Volgens mij moet je in je bios instellen dat hij je discrete videokaart gebruikt in plaats van je onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
ik heb de instelling al geprobeerd waarbij ik mijn onboard graphics had uitgeschakeld en de PCIEX16 als eerste display had ingesteld. (PEG) helaas zonder resultaat.

het hoofdpunt is dat als ik de 6 en 8 pin pci voedingsconnectoren van de GPU in plug het systeem niet eens op start. dit is bij PCIEX16 als PCIEX8 zowel de als ik deze verwijder en de voeding reset dan start het systeem gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heb je al eens anders kabels (indien mogelijk) vanaf je voeding naar je videokaart ingeplugd? Het is namelijk wat vreemd dat hij met die andere kaart wel herkend wordt en wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
hoe bedoel je precies? ik heb in mijn voeding 2 stuks pci express aansluitingen , en ik heb 2 pci express kabels.

bij de oude kaart gebruik ik enkel de 6 voedingsconnector waarbij het systeem wel werkt. bij de nieuwe kaart dien ik beide te gebruiken zowel de 6 als de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
In de Gigabyte GA-Z77X-D3H handleiding (47,76MB) kwam ik ook eigenlijk niets bijzonders tegen.

Enige wat je nog eens zou kunnen proberen is de on-board videokaart op ''auto'' zetten in het bios, op de grafische Radeon kaart je monitor aansluiten, booten en kijken wat er gebeurd.

Andere mogelijkheden:
-zat er niet toevallig een stukje plastic tussen de PCI-E slots, vanwege nieuwheid en bescherming tijdens transport?
-geen stukjes piepschuim tussen de PCI-E slots per ongeluk?
-kan je ergens anders in een andere PC verifiëren dat die nieuwe videokaart echt wel werkt?

en anders alsnog het moederbord retour sturen ben ik bang, of een andere Tweakers moet nog wat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
Als er plastic o.i.d. nog tussen de PCI-E slots zou zitten, dan denk ik dat de oude kaart ook niet gefunctioneerd had.

Ik heb zojuist met een andere voeding geprobeerd .... alsook het zelfde resultaat als bij bovenstaande voeding. Als de voedingsconnector in de kaart zitten blijft de pc dood.

Morgen toch even contact opnemen met de leverancier ik ben van mening dat de grafische kaart toch DOA is.

ik hou jullie op de hoogte. mocht iemand alsnog een brilliante ingeving hebben hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-01 19:35
Welke versie bios heb je nu? Ik had precies hetzelfde probleem met dit moederbord en mijn gtx660, bios updaten naar v15 loste het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
ik had al de nieuwste bios update van de gigabyte site gehaald en geinstalleerd, maar zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 12:37
Is je oude videokaart de 5770, of nog een andere? Dit omdat je in het eerste bericht in de update verwijst naar de 5770, en erna dat je je oude videokaart toch aan de praat hebt gekregen.

Als dat zo is en je hebt het nieuwste bios geinstalleerd (wel een goede reset uitgevoerd na de bios update?), dan lijkt me de kans groot dat het mobo niet de boosdoener is. Test je videokaart in een ander systeem, dan weet je direct of het toch aan de videokaart ligt.

Werkt je videokaart wel in een ander systeem, dan is waarschijnlijk toch de voeding de boosdoener. Heb je het systeem al proberen op te starten met nieuwe videokaart, maar verder met alles eruit qua randapparatuur, en 1 reepje geheugen erin?

NB: heeft het mobo niet misschien nog een extra stroomaansluiting die je vergeten bent aan te sluiten?

[ Voor 26% gewijzigd door rodemannetje op 15-10-2012 09:50 ]

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
Ben vandaag met het systeem onder de arm terug gegaan naar de leverancier, omdat ik er zelf niet uit kwam.

Deze heeft zelf ook het e.e.a. getest en geconcludeerd dat het een DOA was. Ze hadden nog een identieke kaart van iemand anders liggen en deze deed het meteen.
Nieuwe kaart is besteld en komt als het goed is over een aantal dagen binnen.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

eerst regen daarna zonneschijn

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSieT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-04 11:25
Grappig,

Ik heb dezelfde kaart en die is na 3 dagen kapot gegaan.
Terug gestuurd naar Alternate en uit de test bleek dat de kaart niet functioneerde naar behoren dus krijg ik een vervanging.

Alleen zie ik nu op de site dat die kaart tijdelijk niet leverbaar is ( misschien een slechte batch )

Nu zit ik zonder dus ff afwachten nog

Allround funny guy and super esports worthy gamer ( atleast i think so lol )

Pagina: 1