Samsung SSD 830 verse windows 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo,

Ik heb hier een samsung laptop (link) waarop ik de hardeschijf heb vervangen met een nieuwe SSD 830 (128gb).

Ik probeer er nu Windows 7 op te installeren met behulp van een externe dvd lezer (Windows 7 Ultimate incl. SP1). Ik heb hem kunnen booten en ik krijg dan ook de Windows 7 installatie scherm. Echter vraagt hij na het klikken van "installeren" naar besturingsprogramma van de cd/dvd speler. Nou denk ik dat die de SSD bedoelt, want hij is op dat moment de dvdspeler gewoon aan het gebruiken (Samsung External DVD Writer model SE-S084).

Iemand een idee waar aan het kan liggen?

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 18:43
Er zijn geen drivers benodigd voor de SSD. Stel even je HDD mode in op AHCI via de BIOS.

In dit geval zou ik een USB stick pakken en doormiddel van de Windows 7 USB/DVD download tool een bootable USB stick maken. Dan kan je Windows installeren vanaf de USB stick :-)

• MekZi
Ik ken de tool, maar is er een vergelijkbare tool voor de Mac?

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Verder, op macrumors is een topic te vinden over het installeren van een ISO op een USB op Mac OS X.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=598291

Succes!

• MekZi
Dankjewel! :)

En ik denk dat het dus tot morgen wachten wordt (heb thuis wel een windows 7 laptop en heb de usb niet bij :/).

Vind het wel raar dat die niet de dvd-speler kan gebruiken. ach jha

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-01 22:48

Wildfire

Joy to the world!

Originele installatie DVD? Onlangs ook problemen gehad en bleek aan een corrupte ISO te liggen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MekZi
Het is een gedownloaded Windows 7 (ben in het bezit van een legaal w7 productkey). Ik heb deze gedownload omdat het dan gelijk sp1 installeerd.

De dvd is denk ik wel in orde omdat hij dus wel opstart. Alleen krijg ik dus een prompt met de vraag of de besturigsprogramma van de cd/dvd speler kan selecteren vanuit een bron (USB/cd/dvd).
Pagina: 1